Форма документа :
Шифр видання :
Автор(и) : Батаєва, Катерина, Макаренко, Катерина, Полякова, Юлія
Назва : Мотив-аналіз шкільних підручників з літератури в контексті теорії формування досягальності
Місце публікування : Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - К., 2017. - № 3. - С. 119-134 (Шифр С774614/2017/3)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Предметні рубрики: Початкова освіта-- Літературне читання-- Підручники-- Мотив-аналіз --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мотив поведінки--досягнення--аффіліація--влада--контент-аналіз--уникання невдачі--самореалізація--мотив-аналіз
Анотація: У статті подано методику і результати мотив-аналізу українських шкільних підручників з літературного читання, розроблену в контексті теорії Д. Макклеланда (1971–1998). Мотив-аналіз як різновид контент-анализу має на меті вивчення частоти відтворення в тексті різноманітних мотив-ситуацій. Як основні категорії мотив-аналізу навчальних текстів були використані мотиви поведінки, проаналізовані Д. Макклеландом (досягнення, аффіліації, позитивної та негативної влади, уникання невдачі), а також мотиви самореалізації та відмови від аффіліації. У результаті проведення мотив-аналізу українських підручників з літературного читання для 2-5-го класів було виявлено позитивну мотив-тенденцію (базовим мотивом, що найчастіше відтворюється в дискурсивному просторі навчальної літератури, виявився мотив аффіліації) і негативні мотив-тенденції (низький рівень репрезентованості мотивів досягальності та самореалізації у шкільних підручниках; відносно висока частота використання негативного мотиву влади (що виявляється в акціях насильства, авторитаризму) і мотиву уникання невдачі).

Дод.точки доступу:
Макаренко, Катерина; Полякова, Юлія; Маккеланд, Девід (американський психолог ; 1917-1998) \про нього\