Ніколаєнко, Володимир. Метод і методейя: шлях до свободи чи логічний примус [Текст] / Володимир Ніколаєнко, Леонід Ніколаєнко> // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2015. - № 4. - С. 159-173. - Бібліогр.: с. 173 Рубрики: Наукова діяльність--Соціальні аспекти Кл.слова (ненормовані): конструювання реальності -- логічний примус -- незнання (необізнаність) -- суспільна свідомість -- масова свідомість -- релігійний реванш -- релевантність -- соціальна залежність -- успіх -- функціональні (практичні) знання Анотація: У статті розглянуто питання, пов’язані із трансформацією науки, що зумовлює конституювання в суспільстві соціальної структури знання, через яку відтворюються соціальні нерівності й пов’язані з ними відносини панування та підпорядкування. Очевидно, що процес пізнання соціально детермінований і в ньому протидіють дві тенденції: 1) здобуття знань як засобу розширення поля свободи і 2) обмеження доступу до знань різним категоріям людей як засіб відтворення відносин залежності. Отже, дилема знання – незнання має не лише гносеологічний, а й соціологічний вимір, адже поряд із виробленням знання існує також його антипод – вироблення незнання (необізнаності) – методейя. Дод.точки доступу: Ніколаєнко, Леонід Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |