Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.200.504
Автор(и) : Синяченко М.
Назва : Повернення до національних первнів : З досвіду роботи пошуку концептуальних ресурсів архетипно-родоцентричної навчально-виховної системи на етапі переходу вітчизняної школи від пострадянських до національних підстав
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 26-31. (Шифр У679846/2015/4)
ББК : 74.200.504
Предметні рубрики: Педагогіка-- Досвід
Педагогіка-- Зміст освіти
Педагогіка-- Народознавче виховання
Педагогіка-- Національне виховання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна система освти й виховання--досвід а. алпатової та в. азьомова--світ витинанки--поглиблений літературознавчий аналіз--архетип--родоцентрична педагогічна система о. лук'яненка--традиції українського національного виховання--досвід роду--родоцентризм
Анотація: У статті зосереджено увагу на творчих пошуках учителів сучасної української школи концептуальних ресурсів архетипно-родоцентричної навчально-виховної системи. Зокрема, представлено педагогічний досвід учительки початкових класів А. Алпатової і вчителя української мови та літератури В. Азьомова. Також розглянуто Родоцентричну педагогічну систему, запропоновану науковцем із Полтави О. Лук'яненком. Розкрито зміст базових понять родоцентричної світоглядної системи (архетип, рід), ідеї та принципи Родошанування та Родоцентризму. Тисячолітні традиції українського націонгального виховання, на думку вчителів-новаторів, повинні сприяти вихованню національно свідомої особистості, формувати громадянське дієве суспільство в Україні.