Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.268.19=411.4
Автор(и) : Войтко О.
Назва : Висока культура читання у початковій школі - запорука успішного навчання
Місце публікування : Початкова школа. - 2015. - № 10. - С. 46-49 (Шифр П675327/2015/10)
ББК : 74.268.19=411.4
Предметні рубрики: Українська мова-- Початкове навчання-- Культура читання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): культура читання--техніка читання--виразне читання--грамотність--читання уголос--молодші школярі
Анотація: Читання розглянуто як основа для подальшого навчання і невід'ємна складова лінгвістичної компетентності. Автор наголошує на важливості культури читання як одного з аспектів інформаційної грамотності. Надано класифікацію методів навчання грамоти у початковій школі залежно від використання одиниці мови як вихідної при навчанні елементарного читання (літера, звук, склад, слово) та від того, який домінуючий вид діяльності учнів (аналіз, синтез). Виділено етапи у процесі навчання читання. Розкрито особливості читання дитині уголос та труднощі, які виникають у читача-початківця у процесі читання. Підкреслюється важливість розуміти прочитане як запорука успішного опанування грамотою та подальшого навчання. Автор розкриває специфіку читання вголос та відмінності між цим видом і читанням мовчки. У статті наведено методи й основні види задач під час навчання грамоти. Автором названо техніку читання і виразне читання як критерії для вимірювання рівня сформованості навички читати. Доведено, що уміння читати і виразне читання мають високий ступінь кореляції з навчальними досягненнями з інших предметів.