Головна
Шановні користувачі!
Чернігівська ОУНБ ім. Софії та Олександра Русових проводить роботу відповідно до
Рекомендацій Міністерства культури та інформаційної політики України
щодо актуалізації бібліотечних фондів у зв'язку зі збройною агресією російської федерації проти України.
Авторизація
Прізвище
Пароль
Увійти
 
Вид пошуку
 
Стандартний
Розширений
Професійний
Розподілений
За словником
Бази даних
Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку
Електронний каталог книг
Електронна картотека аналітичного опису статей
Зведений краєзнавчий каталог Чернігівщини
Електронна бібліотека
Електронний каталог відділу мистецтв (ноти, диски, грамплатівки)
Електронний каталог книг іноземними мовами
Друковані ЗМІ про нас
Зона пошуку
Ключові слова
Автор
Назва
Рік видання
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
(<.>K=Літературна освіта<.>)
Загальна кількість знайдених документів
:
27
Показані документи
с 1 за 20
1-20
21-27
>
1.
Байрамли, С.
Проблема формування теоретико-літературних понять в учнів основної школи [Текст] : урок / Сабіна Байрамли> // Українська мова і література в школах України. - 2017. -
№ 4
. - С. 35-39. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики:
Літературознавство--Теорія літератури
Українська література--Урок
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта
--
теоретико-літературні поняття
--
актуалізація опорних знань
--
аналіз художнього твору
--
літературна бесіда
--
сюжет
Анотація:
Результативність методики формування літературознавчих понять значною мірою залежить від правильного вибору методів, прийомів, видів навчальної діяльності , які сприяють активізації навчального процесу й створенню відповідної мотивації. Отже оволодіваючи значним обсягом теоретико-літературних відомостей і привчаючись самостійно пояснювати за їх допомогою зміст прочитаного, учень зростає як вдумливий, компетентний читач, який вільно сприймає завдання вчителя, пов'язані з аналізом твору й реалізується у власній художній творчості.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
2.
Балаховська, Юлія
Педагогічні ідеї Зої Шевченко в контексті сучасної методичної думки [Текст] / Юлія Балаховська> // Українська мова і література в школі. - 2019. -
№ 2
. - С. 44
Рубрики:
Українська література--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист
--
літературна освіта
Анотація:
Автор статті ділиться спогадами про колегу, наукового керівника і наставника вченого-методиста З. О. Шевченко.
Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
3.
Богданець-Білоскаленко, Наталія
.
Реалізація соціокультурного складника у змісті підручників з літературного читання для 5 класу шкіл з мовами навчання національних меншин [Текст] / Наталія Богданець-Білоскаленко> // Українська мова і література в школах України. - 2018. -
№ 11
. - С. 7-8. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики:
Українська література--Підручники і посібники
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання
--
соціокультурний складник
--
підручник з літературного читання
--
літературна освіта
--
зміст освіти
--
національні меншини
Анотація:
Розкрито соціокультурну лінію змісту освіти та обґрунтовано необхідність її реалізації в підручниках з літературного читання для шкіл національних меншин. Особливої уваги в цьому аспекті заслуговують твори української художньої літератури.
Є примірники у відділах:
всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)
Знайти схожі
>
4.
Борімося за слово,
наше національне надбання! : інтерв'ю із головою робочої групи з розробки проекту освітньої галузі "Мови і літератури" Держаного стандарту базової та повної загальної середньої освіти доктором філологіних наук, проесором, заслуженим діячем науки і техніки України, завідувачем кафеди світової літератури Полтавського національного педагогічного університету Імені В.Г.Короленка Ольгою Миколаївною Ніколенко [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2011. -
№ 5
. - С. 49-51.
Рубрики:
Українська література--Проект галузі--Інтерв'ю
Українська мова--Проект галузі --Інтерв'ю
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта
--
літературний компонент стандарту
Анотація:
Подано інтерв'ю з доктором філологічних наук, професором,завідувачем кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка О. М. Ніколенко.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
5.
Гайченко, О.
Актуальні проблеми шкільної літературної освіти та ефективні шляхи їх розв'язання [Текст] / Ольга Гайченко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. -
№ 6/7
. - С. 2.
Рубрики:
Зарубіжна література--Зміст освіти
Зарубіжна література--З'їзди, конференції, наради
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта
--
мета
--
об'єкт
--
семінар-практикум учителів
--
завдання семінару
Анотація:
У статті показано роль та місце літературної освіти в сучасному освітньому процесі, розкрито її об'єкт і основну мету. Проінформовано про семінар-практикум учителів зарубіжної літератури м. Миколаєва, його учасників, теми доповідей та основні завдання цього методичного заходу.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
6.
Гарна, Світлана
.
Віртуальний зошит як засіб дистанційного навчання учнів зарубіжної літератури [Текст] / Світлана Гарна> // Всесвітня література в школах України. - 2020. -
№ 3 (берез.)
. - С. 18-26 : ілюстр. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики:
Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Дистанційне навчання
Педтехнології--Дистанційне навчання
Педтехнології--Інтерактивне навчання
Кл.слова (ненормовані):
дистанційна
літературна освіта
--
віртуальний зошит
--
електронні освітні ресурси
--
літературна освіта
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
7.
Гоголь, Наталія
Реалізація культурологічного підходу в шкільних підручниках української літератури (9 клас) [Текст] / Наталія Гоголь> // Українська мова і література в школі. - 2018. -
№ 6
. - С. 20-23. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики:
Українська література--Підручники і навчальні посібники
Кл.слова (ненормовані):
читацька компетентність
--
ключові компетентності
--
шкільний підручник з української літератури
--
культурологічний підхід
--
підручник для 9 класу
--
літературна освіта
Анотація:
У статті розкрито теоретико-методичні аспекти реалізації компетентнісних засад шкільного літературного навчання у контексті положень українського законодавства. Розглянуто дидактико-методичний потенціал оновленої програми з української літератури (2016) та чинних підручників української літератури для 9 класу щодо вивчення усної народної творчості у мистецькому контексті як одного із чинників реалізації культурологічного підходу у сучасній шкільній літературній освіті.
Є примірники у відділах:
всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)
Знайти схожі
>
8.
Дятленко, Т. І.
Принцип неперервності літературної освіти у методичній спадщині професора Н. Й. Волошиної [Текст] / Т. І. Дятленко> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2013. -
№ 5
. - С. 8-10. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК
74
Рубрики:
Педагоги українські--Персоналії, 20 ст.
Філологічна освіта--Педагогічні концепції--Україна
Кл.слова (ненормовані):
Неперервність освіти
--
Літературна освіта
Анотація:
У статті розглядаються різні підходи до визначення поняття "неперервна освіта" вітчизняними й зарубіжними вченими. Простежується неперервність у літературній освіті. З цією метою аналізуються окремі роботи відомого вітчизняного методиста, доктора педагогічних наук, професора Н. Й. Волошиної.
Дод.точки доступу:
Волошина, Ніла Йосипівна (українська вчена-методист у галузі методики викладання літератури ; 1940-2010) \про неї\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
9.
Жебровська, Г. Ю.
Застосування методів креативного навчання на уроках зарубіжної літератури [Текст] / Г. Ю. Жебровська> // Зарубіжна література в школі. - 2019. -
№ 3/4
. - С. 2-9. - Бібліогр.: с. 9
Рубрики:
Всесвітня література--Методи навчання
Кл.слова (ненормовані):
креативне навчання
--
критичне мислення
--
літературна освіта
Є примірники у відділах:
всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)
Знайти схожі
>
10.
Забарний, Олександр
Згадуючи наставника. : [про З. О. Шевченко] [Текст] / Олександр Забарний> // Українська мова і література в школі. - 2019. -
№ 2
. - С. 45-47
Рубрики:
Українська мова--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист
--
літературна освіта
Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
11.
Клименко, Жанна
.
"Всесвітка" - школа радісного зростання [Текст] : до 45-річчя журналу / Жанна Клименко> // Всесвітня література в школах України. - 2021. -
№ 3 (трав.-черв.)
. - С. 4-6 : фот. - Бібліогр. в підрядк. прим.
Рубрики:
Періодичні видання українські, 21 ст.
Журнали українські, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
часопис
--
літературна освіта
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
12.
Кривова, Галина
.
Індивідуальна освітня програма як механізм реалізації освітньо-творчого потенціалу особистості [Текст] / Галина Кривова> // Всесвітня література в школах України. - 2019. -
№ 6
. - С. 45-48. - Бібліогр.: с. 48
Рубрики:
Всесвітня література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
настановчо- мотиваційні уроки
--
літературна освіта
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
13.
Куцінко, О. Г.
Ключові освітні компетентності на уроках зарубіжної літератури [Текст] / О. Г. Куцінко> // Зарубіжна література в школі. - 2020. -
лютий (№ 3/4)
. - С. 2-6 : табл.
Рубрики:
Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Компетентність учнів--Світова література
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта
--
ключові та предметні компетентності
--
освітні компетентності
--
навчальна творча діяльність учнів
Анотація:
Класифікація ключових освітніх компетентностей. Коммунікативна і мовленнєва компетентності.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
14.
Лісовський, А.
Художня сутність літератури і витоки її естетичної природи [Текст] / Антон Лісовський> // Українська мова і література в школі. - 2011. -
№ 3
. - С. 34-38. - Бібліогр.: 26 назв.
Рубрики:
Літературознавство--Специфіка літератури
Кл.слова (ненормовані):
література
--
метафора
--
естетичний розвиток
--
літературна освіта
Анотація:
Література як мистецтво слова, мислення в образах є мисленням метафоричним, спрямованим на відкриття духовних сутностей у всьому, що оточує людину, у її вчинках, характері, у самій людській долі. У розвитку такого бачення суть літературної освіти й естетичного розвитку в цілому.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
15.
Ланецька, Таміла
.
Робота з художньою деталлю як ефективний чинник формування читацької компетентності учнів [Текст] / Таміла Ланецька> // Всесвітня література в школах України. - 2020. -
№ 1/2
. - С. 13-19 : рис.
Рубрики:
Всесвітня література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Компетентність--Читацька
Всесвітня література--Методичні рекомендації
Кл.слова (ненормовані):
аналіз художнього твору
--
художня деталь
--
основні форми роботи з текстом
--
літературна освіта
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
16.
Міхно, Олександр
Світлій пам'яті Зої Олександрівни Шевченко [Текст] / Олександр Міхно> // Українська мова і література в школі. - 2019. -
№ 2
. - С. 40-43
Рубрики:
Українська література--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист
--
літературна освіта
Анотація:
Стаття присвячена аналізу творчої спадщини вченого-методиста З. О. Шевченко, її впливу на розвиток методики української літератури.
Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
17.
Назаренко, Л.
Оцінювання продукту проектної діяльності школярів у контексті літературної освіти (за творчістю О. Олеся) [Текст] / Людмила Назаренко> // Українська мова і література в школі. - 2011. -
№ 3
. - С. 30-33
Рубрики:
Українська література--Олесь Олександр (1878-1944 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта
--
інформаційно-комунікаційні технології
--
оцінювання
--
Інформаційні технології
Анотація:
Стаття присвячена проблемі оцінювання і взаємооцінювання роботи учня-читача в групі під час демонстрації проекту з української літератури, продуктів діяльності, виконаних старшокласниками за допомогою інформаційних технологій. Автором запропоновано приклад практичного застосування інформаційно-комунікаційних техологій за творчістю О. Олеся.
Дод.точки доступу:
Олесь, Олександр (український письменник, поет, драматург, представник символізму ; 1878-1944) \про нього\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
18.
Нежива, Людмила
.
"Казка для дорослих": сюрреалізм у шкільній літературній освіті [Текст] / Людмила Нежива> // Дивослово. - 2016. -
№ 4
. - С. 50-55. - Бібліогр. 18 назв
Рубрики:
Сюрреалізм--Вивчення в школі
Кл.слова (ненормовані):
дивовижне
--
автоматичне письмо
--
колективне підсвідоме
--
метафоричність
--
методична модель
--
літературна освіта
Анотація:
Апелюючи до естетичного досвіду сюрреалістів та їхніх маніфестів, а також літературознавчих і мистецтвознавчих досліджень, автор визначає конститутивні риси напряму для їх об'єктивізації у шкільній практиці аналізу художніх творів. Наріжною для естетики сюрреалізму є категорія дивовижного, що постає в результаті занурення в позасвідоме буття. Для створення методичної моделі вивчення сюрреалізму актуалізовано риси напряму: художнє вираження за допомогою техніки автоматичного письма, візійність, сповненість "дитинного здивування", занурення у світ архаїки, поява фантастичних образів сновійної реальності, складна метафоричність. Первинне вивчення сюрреалістичного стилю доцільне на прикладі творів Б.-І. Антонича, його поетичних маніфестів. Ілюструючи риси напряму, автор статті пропонує актуалізувати живопис художників-сюрреалістів, порівняти художній образ, злбражений у різних стилях, сформулювати визначення літературного напряму. Засвоївши естетичні орієнтири сприйняття сюрреалістичного мистецтва, старшокласники зможуть застосувати свої знання під час аналізу творів І. Драча, М. Вінграновського, В. Голобородька.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
19.
Неспіріна, Н.
Сучасні підходи до планування і класах розвивального навчання [Текст] / Наталія Неспіріна> // Директор школи (Шкільний світ). - 2012. -
№ 5 (березень)
. - С. 42-46
ББК
74.202.4
Рубрики:
Навчання--Розвивальне--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
розвивальна освіта
--
співробітництво
--
літературна освіта
Анотація:
Про адаптивну програму зі світової літератури до системи розвивального навчання
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
>
20.
Орлова, О.
Учитель і державна мовна політика / О. Орлова, О. Гвоздьова> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. -
№ 9
. - С. 8-14
ББК
81
Рубрики:
Мовознавство--Мовна політика
Кл.слова (ненормовані):
українська мова
--
літературна освіта
--
вчитель української мови та літератури
--
мовна культура
--
культура мови
Анотація:
В статті розглянуто законодавчу базу про державну мовну політику, її основні напрями, з'ясовано роль навчального закладу в даній проблемі в цілому та ролі вчителя української мови та літератури зокрема.
Дод.точки доступу:
Гвоздьова, О.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
1-20
21-27
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)