Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=комунікативна компетентність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-67 
1.


    Ратушна, Тамара.
    Формування компетентності учнів засобами інтеграції природничих дисциплін [Текст] / Т. Ратушна // Завуч (Шкільний світ). - 2016. - № 11. - С. 27-31. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Приклади формування життєвих компетентностей на уроках біології
ББК 74
Рубрики: Педагогічна майстерність
   Викладання природничих дисциплін

Кл.слова (ненормовані):
природнича освіта -- соціально-особистісна компетентність -- комунікативна компетентність -- інформаційна компетентність -- практична компетентність -- загальнокультурна компетентність -- рівні компетентності -- сучасна шкільна природнича освіта -- інтегрований підхід -- міждисциплінарні проекти -- освітні компетентності -- освітні технології -- інтерактивні методи
Анотація: Аналіз різних підходів до проблеми компетентності свідчить, що більшість дослідників пов'язуютьце поняття з готовністю учня використовувати засвоєні знання, навчальні вміння й навички, способи діяльності для виконання практичних і теоретичних завдань. Тому важливо глибше усвідомити сутність освітніх результатів, природу й типологію компетентностей, визначити перспективні лінії розвитку життєвої компетентності особистості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Слезіна, Наталія.
    Intellectual contest "What? Where? When?" [Текст] : англ. мова, 6 кл. / Н. Слезіна // Іноземні мови в школах України. - 2018. - № 4. - С. 45-47
Рубрики: Англійська мова--Викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- критичне мислення -- пізнавальна активність


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

3.


    Кондратенко, Наталія.
    Текст як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх журналістів на засадах лінгвокультурології [Текст] / Наталія Кондратенко // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 1. - С. 34-36. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Вища освіта--Підготовка журналістів
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- мовленнєва діяльність -- текстуальний дидактичний матеріал -- мовленнєва пам'ять -- мовне чуття
Анотація: "Яскравою ознакою мовленнєвої підготовки майбутніх журналістів є широке й різноманітне використання текстового матеріалу - засобу навчання, що має значний розвивальний, дидактичний і виховний потенціал. Практика переконує в методичній доцільності використання в процесі навчання майбутніх журналістів української мови системи вправ: аналітичних, репродуктивних, трансформаційних, продуктивно-конструктивних, творчих. Виконання вправ і завдань на текстовому матеріалі сприяє цілеспрямованому формуванню вмінь членувати текст на смислові частини; визначати його жанрово-стилістичні особливості; структурувати текст; застосовувати прийоми раціональної організації тексту; подавати смислову структуру тексту за допомогою логіко-структурних схем і таблиць; презентувати текст у зручному для подальшої роботи викладі; здійснювати компресію, переформулювання тексту."


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Огородник, Н. Є.
    Професійна ідентичність як фактор формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх моряків [Текст] / Н. Є. Огородник // Іноземні мови. - 2017. - № 4. - С. 23-29. - Бібліогр.: с. 29 . - ISSN 1817-8510
Рубрики: Англійська мова--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
професійна ідентичність -- комунікативна компетентність -- комунікативна ідентичність
Анотація: Здійснено аналіз проблеми взаємозв'язку та взаємозалежності процесів становлення професійної ідентичності майбутніх моряків та формування їхньої професійної англомовної комунікативної компетентності. Досліджено фактори, що позначаються на особливостях перебігу вказаних процесів. Проаналізовано етапи становлення професійної ідентичності в їх кореляції з поступальністю навчального процесу в морському ВНЗ взагалі та специфікою навчання англійської мови зокрема. Розглянуто індивідуально детерміновані статути та рівні професійної ідентичності та специфіку їх прояву в професійній англомовній комунікативній компетентності майбутніх моряків. Еволюційні зміни під час становлення професійної ідентичності охарактеризовано через призму їх комунікативної складової та визнано діями з встановлення професійної комунікативної ідентичності, що мають безпосередній вплив на комунікативну компетентність майбутніх фахівців.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

5.


    Петрук, Оксана.
    Українська мова як державна : методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в перших класах закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2018/2019 навчальному році / Оксана Петрук // Початкова школа. - 2018. - № 8. - С. 34-35
Рубрики: Українська мова--Викладання у школах національних меншин
Кл.слова (ненормовані):
методичні рекомендації -- комунікативна компетентність -- мовленнєва діяльність -- аудіативні вміння -- словниковий запас -- діалогічне мовлення -- монологічне мовлення -- міжнаціональне спілкування -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про навчання української мови як державної, яке розпочинається у 1 класі з опанування усного практичного курсу, спрямованого на формування і розвиток умінь з таких видів мовленнєвої діяльності, як слухання-розуміння українського мовлення та говоріння.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

6.


    Маркотенко, Тамара
    Роль фразеології у формуванні комунікативної компетентності студентів [Текст] / Тамара Маркотенко // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 4. - С. 22-25. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання у вищій школі
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- комунікативна компетентність -- фразеологічна субкомпетентність -- система вправ
Анотація: У статті проаналізовано зміст понять "компетентність", "комунікативна компетентність", розглянуто фразеологічну компетентність як субкомпетентність мовного складника комунікативної компетентності, охарактеризовано систему вправ і завдань, які посилюють комунікативну спрямованість вивчення фразеології. Визначено роль фразеології у формуванні комунікативної компетентності студентів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

7.


    Білошицька, Алла.
    Лірична драма І. Франка "Зів'яле листя" - шедевр інтимної лірики : [урок], 10 клас [Текст] / Алла Білошицька // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 11. - С. 29-31.
Рубрики: Українська література--Франко Іван Якович (1856-1916 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості І. Франка -- комбінований урок -- розвиток зв'язного мовлення -- комунікативна компетентність -- моральне виховання -- кохання
Анотація: Подано розробку уроку, мета якого - створити умови для ознайомлення учнів зі збіркою поезій І. Франка "Зів'яле листя", її композицією та жанром, для розкриття світу почуттів і пристрастей, створеного поетичним словом великого майстра; сприяти формуванню в учнів уміння аналізувати поезії у єдності змісту і форми, поглибленню знань з теорії літератури; виховувати усвідомлення того,що кохання - найвеличніше із людських почуттів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Петрук, Оксана.
    Організація навчання усного українського мовлення у 1 класі закладів загальної середньої освіти з навчанням угорською мовою [Текст] / Оксана Петрук // Початкова школа. - 2018. - № 10. - С. 38-39.
Рубрики: Українська мова--Викладання у школах національних меншин
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- усний курс -- комунікативна компетентність -- аудіативні вміння -- лексичний запас -- діалогічне мовлення -- монологічне мовлення -- підручник -- рекомендації -- початкова школа
Анотація: У статті викладено стислі рекомендації щодо систематизації уроків усного курсу української мови у 1 класі шкіл з угорською мовою навчання. Матеріал статті стане у пригоді вчителю під час роботи за підручником О. Петрук "Українська мова. 1 клас" (Львів, "Світ", 2018).


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

9.


    Калінчук, А. О.
    Дидактичні і методичні передумови навчання письма у позакласній роботі учнів основної школи [Текст] / А. О. Калінчук // Іноземні мови. - 2017. - № 3. - С. 10-17. - Бібліогр.: с. 16
Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади--Позакласна робота
Кл.слова (ненормовані):
позакласна робота -- комунікативна компетентність
Дескриптори:
Анотація: Стаття присвячена визначенню теоретичних передумоа навчання письма учнів основної школи у позакласній роботі. Проаналізовано основні фактори актуальності проблеми навчання письма. Наведено різні форми позакласної роботи, наголошено на потенціалі шкільних Євроклубів. Визначено дидактичні та методичні передумови навчання іноземного письма в сучасних формах позакласної роботи, зокрема в електронному міжкультурному спілкування українських учнів з однолітками із країн виучуваної мови у рамках Євроклубу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

10.


    Петрук, О.
    Систематизація уроків української мови у 3 класі шкіл з молдавською/румунською мовами навчання [Текст] / Оксана Петрук // Початкова школа. - 2016. - № 10. - С. 33-36.
Рубрики: Українська мова--Викладання в школах національних меншин
Кл.слова (ненормовані):
види мовленнєвої діяльності -- компетентнісний підхід -- комунікативна компетентність -- підручник -- теми уроків
Анотація: У статті викладено стислі рекомендації щодо систематизації уроків української мови у 3 класі шкіл з навчанням молдавською/румунською мовами. Матеріал статті стане у пригоді вчителю під час роботи за підручником О. Хорошковської, О. Петрук "Українська мова. 3 клас" (Львів, "Світ", 2013).


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

11.


    Груба, Т.
    Редагування тексту як засіб формування граматичної компетентності учнів профільної школи [Текст] / Таміла Груба // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 10-12. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Методи навчання
   Українська мова--Аналіз тексту

Кл.слова (ненормовані):
граматична компетентність -- профільна школа -- текст -- редагування тексту -- приклади вправ і завдань -- комунікативна компетентність
Анотація: У статті з'ясовано сутність поняття "граматична компетентність учнів профільної школи". Обґрунтовано необхідність використання тексту на уроках української мови, охарактеризовано основні етапи засвоєних мовних одиниць на текстовій основі, доведено можливість застосування редагування тексту як засобу формування граматичної компетентності учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Овсієнко, Л.
    Формування стратегічної компетентності учнів ЗНЗ на текстовій основі: прикладний аспект [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 39-45. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
наукова розвідка -- стратегічна компетенція -- стратегічна компетентність -- комунікативна компетентність -- текст -- комплекс завдань -- моделювання мовних і позамовних елементів -- недоліки в усній та писемній мові -- власні й чужі висловлювання -- оцінка вчинків
Анотація: У рецепції подано спробу охарактеризувати стратегічну компетентність та визначити ефективні способи її формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено, що ця компетентність охоплює наступне: здатність особистості учня аналізувати мовні явища; зіставляти, порівнювати, групувати, узагальнювати, виокремлювати головні й другорядні ознаки; моделювати мовні й позамовні елементи; уявляти предмети, явища, дії, події й за допомогою мовних виражальних засобів описувати їх; компенсувати виявлені недоліки в усній та писемній мовній діяльності; добирати докази для підтвердження чи спростування власних і чужих висловлювань; використовувати набутий досвід та критично оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Формуванню комплексу здатностей, які сукупно становлять компетентність учнів ЗНЗ, на думку автора, сприяє робота над зв'язним текстом, що є потужним і ключовим засобом навчання, виховання й розвитку учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Хом'як, Іван.
    Трансформаційний зміст сучасного уроку мовлення [Текст] / Іван Хом'як // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 9. - С. 6-9. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Українська мова--Уроки--Трансформаційний зміст
Кл.слова (ненормовані):
сучасний урок української мови -- класифікація уроків мовлення -- структура уроку мовлення -- комунікативна компетентність
Анотація: Проаналізовано трансформаційний характер змісту уроку мовлення, схарактеризовано класифікації уроків розвитку мовлення з вибірковою ілюстрацією їхньої структури, умотивовано нове трактування уроків мовлення з огляду на зміну акцентів у мовній освіті, запропоновано номінувати їх як уроки формування комунікативної компетентності, показано місце цих уроків в узагальненій типології уроків української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

14.


    Іваненко, І.
    Теоретико-прикладні аспекти формування комунікативної компетентності учнів 7 класу в процесі навчання української мови [Текст] / Ірина Іваненко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 4. - С. 32-34. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- творчий диктант -- групова робота -- критичне мислення
Анотація: Мета статті - окреслити теоретико-прикладні аспекти формування комунікативної компетентності учнів 7 класу у процесі навчання української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

15.


    Куцінко, О. Г.
    Ключові освітні компетентності на уроках зарубіжної літератури [Текст] / О. Г. Куцінко // Зарубіжна література в школі. - 2017. - № 1/2. - С. 2-6 : табл.
Рубрики: Викладання зарубіжної літератури--Загальноосвітні школи
   Освітні компетентності--Класифікація

Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- мовленнєва компетентність -- читацька компетентність -- емоційно-ціннісна компетентність -- полікультурна компетентність -- пошуково-дослідницька компетентність -- соціальна компетентність -- життєва компетентність -- інформаційна компетентність -- творча компетентність
Анотація: Мета розвитку компетентностей на уроках зарубіжної літератури - це виховання читача, літературного критика, літературознавця, дослідника, письменника.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

16.


    Горошкін, І.
    Роль міждисциплінарних зв'язків у мовній підготовці майбутніх перекладачів [Текст] / Ігор Горошкін // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 12. - С. 3-5. - Бібліогр.: 2 назви. - Зміст: "Я - украинец, до седьмых колен." / В. Шовкошитний. "Прийшли. Спасибі. Ось мої полки." / Л. Костенко.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Мовознавство--Переклад

   Українська мова--Переклад

Кл.слова (ненормовані):
міждисциплінарні зв'язки -- комунікативна компетентність -- соціокультурна компетентність -- майбутні перекладачі -- проект -- інтерактивні методи і прийоми
Анотація: У статті обґрунтовано можливості навчальної дисципліни "Українська мова за професійним спілкуванням" для реалізації міждисциплінарних зв'язків з турецькою мовою з метою формування комунікативної та соціокультурної компетентності майбутніх перекладачів. Акцентовано увагу на важливості застосування проектів в організації самостійної роботи студентів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

17.


    Мимренко, Віта.
    Блог: що і як? [Текст] : матеріали до уроку в 9-му кл. / Віта Мимренко // Інформатика (Шкільний світ). - 2019. - № 1. - С. 56-63 : іл. - Дод.
Рубрики: Інформатика--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
Інтернет-журнал подій -- Інтернет-щоденник -- веб-сайт -- мультимедіа -- інтернет-технології -- якісний контент блогосфери -- комунікативна компетентність -- сервіси Інтернету -- персональні блоги -- різновиди блогів -- навіщо потрібен блог? -- функції блогів -- спеціалізовані блоги


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)


Знайти схожі

18.


    Костюк, О. С.
    Вектори розвитку професійної компетентності керівників гуртків [Текст] : педагогічний тренінг / О. С. Костюк // Педагогічна майстерня. - 2020. - № 4 (квіт.). - С. 35-39 : фот.
Рубрики: Учнівські гуртки--Керівники
Кл.слова (ненормовані):
соціальна компетентність -- загальнокультурна компетентність -- інформаційна компетентність -- науково-методична компетентність -- комунікативна компетентність -- здоров'язбережувальна компетентність -- рефреймінг


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


    Шерстюк , О. М.
    Можливості використання автентичних НМК французької мови як іноземної в підготовці майбутніх викладачів і філологів [Текст] / О. М. Шерстюк // Іноземні мови. - 2020. - № 3. - С. 49-54
Рубрики: Французька мова--Методика викладання--Вища освіта
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- прийоми роботи -- навчальні матеріали
Анотація: Стаття присвячена підсумкам досвіду використання автентичних комплексів для навчання французької мови як іноземної в процесі професійної підготовки майбутніх викладачів та філологів на мовних факультетах закладів вищої освіти. Автор проаналізував структуру розділу книги для учня, запропонував етапи заняття, розробив види/прийоми роботи для розвитку в студентів комунікативних компетентностей. Наведено приклади вправ і навчальних прийомів, створених на основі видів діяльності, запропонованих авторами комплексів "Vite et Bien", "Echo", "Tendances" та інших. Висновки, зроблені в цій публікації, можуть бути застосовувані в процесі підготовки фахівців з іноземної філології.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

20.


Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

    Шевченко, С. П.
    Застосування міжпредметних зв'язків під час вивчення лексики на уроках української мови в 5 класі [Текст] / С. П. Шевченко // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - 2018. - № 4. - С. 134-141. - Бібліогр.: с. 140
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
міжпредметні зв'язки -- лексика української мови -- мовна особистість -- комунікативна компетентність


Дод.точки доступу:
Коваленко, Є. І. \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-67 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)