Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська література -- Методика<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.26
Назва : Інструктивно-методичні рекомендації із базових дисциплін: українська мова, українська література, українська мова в загальноосвітніх навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин, російська мова та література і літератури інших національних меншин, іноземні мови, суспільно-гуманітврне спрямування, художньо-естетичний цикл, економіка, географія, фізика, астрономія, хімія, біологія, екологія, природознавство, математика : додаток № 1 до листа МОНмолодьспорту України № 1/9-426 від 01.06.2012
Місце публікування : Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 19/20/21 (Шифр І238373/2012/19/21)
ББК : 74.26
Предметні рубрики: Освіта-- Організація-- Законодавчі і директивні матеріали
Українська мова-- Методика
Українська література-- Методика
Російська мова-- Методика
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Азьомов, Віктор
Назва : Родоцентричні первні поетичного світу Тараса Шевченка у вірші "У тієї Катерини хата на помості."
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 34-37 (Шифр -466899/2018/3)
Примітки : Бібліогр.: 3 назви.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Українська література-- Шевченко Т. Г.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): моральні ціннісні орієнтири--статус козацької нареченої--аналіз вірша--вивчення поезії т. г. шевченка--позакласне читання
Анотація: У статті з позицій сучасного літературознавства проаналізований зміст вірша Тараса Шевченка "У тієї Катерини." Робота має на меті допомогти вчителеві в підготовці уроку позакласного читання в загальноосвітній школі.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондаренко, Юрій
Назва : Літературні спостереження в школі як вид діяльності
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 30-33 (Шифр -466899/2018/3)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спостереження--художній фрагмент--етапи діяльності--читання--коментування--опис--переказ--робота з текстом
Анотація: У статті означено роль текстуального спостереження в організації навчального процесу під час вивчення літератури. Автор розкриває етапи відповідної діяльності, цілеспрямованість завдань, демонструє способи розв'язання тих дидактичних проблем, які можна вирішити саме з допомогою літературного спостереження. Одна з провідних думок - якість осмислення учнями художнього матеріалу безпосередньо залежить від яскравості і глибини одержуваних вражень.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондаренко, Юрій
Назва : Словесно-образний аналіз літературного твору в школі: вищий рівень застосування
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 10. - С. 11-15 (Шифр У679846/2019/10)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): словесно-образний аналіз--тропи--стилістичні фігури--"внутрішній механізм" засобу--класифікація мовних засобів--етапи навчальної діяльності--аналіз твору
Анотація: У статті окреслено вищий рівень словесно-образного аналізу, під яким автор розуміє широке застосування теретичної інформації про тропи, стилістичні фігури, інші виражальні засоби в процесі шкільного опрацювання художніх творів. Разом з інтерпретацією змісту мовних конструкцій він забезпечує один з основних методичних принципів - вивчення літератури як мистецтва слова.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Грицай, Любов
Назва : Стилістична функція емоційно- експресивної лексики в мовленні Ліни Костенко
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 3. - С. 36-38 (Шифр У679846/2019/3)
Примітки : Бібліогр.: 26 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Костенко Ліна Василівна (1930 р.н.)
Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вивчення творчості л. костенко--мова художнього твору--аналіз поетичного твору--епітет--антропоніми--тавтологія--мовні засоби--інтимізація
Анотація: "Поезія Ліни Костенко має не тільки глибокий філософський зміст, але й високий ступінь прояву категорії інтимізації. У ході спостережень над окресленими текстами, вдалося з'ясувати, які мовні засоби інтимізації найбільш уживані у творах поетеси та специфіку інтимізованості тексту як нової парадигми пізнання мови автора".
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Короїд, Ірина
Назва : Митецькі проєкти як спосіб формуваненя читацької компетентності учнів
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 11. - С. 20-22 (Шифр У679846/2020/11)
Примітки : Бібліогр.: 13 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читацька компетентність--мистецькі проєкти --компетентний читач--читання художнього твору--старшокласники
Анотація: Здійснено спробу з'ясувати сутність поняття "читацька компетентність", проведено теоретичний аналіз проблеми формування читацької компетентності учнів старших класів. Проаналізовано вплив сучасних мистецьких проєктів на формування читацької компетентності та виявлено можливості їхнього використання як ефективного засобу формування компетентного читача - учня старших класів як особи, здатної усвідомлено сприймати емоційно-образний зміст художнього твору, специфіку засобів образності, та має стійкий інтерес до читання художньої літератури.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кравчук, Марія
Назва : Методика вивчення транспозитивної лірики в контексті компаративних зв'язків
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 1. - С. 41-44 (Шифр У679846/2018/1)
Примітки : Бібліогр.: 6 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): методи навчання--вивчення лірики--транспозитивна лірика--екфразис
Анотація: Розкрито зміст поняття "траспозитивна лірика" та його кореляція з поняттями "екфразис" і "поезія другого ступеня". Охарактеризовано основні методи та прийоми навчальної діяльності під час вивчення транспозитивної поезії в школі. Ураховуючи етапи вивчення ліричних творів, розроблених методистами, продемонстровано напрацьовану методику на прикладі вірша Ліни Костенко"Падіння Ікара".
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сидоренко, Юлія
Назва : Аналіз образів-персонажів міфологічного походження в процесі вивчення літературного твору в школі (9-11 класи)
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 37-40 (Шифр У679846/2019/6)
Примітки : Бібліогр.: 4 назви.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): образ-персонаж--міфологічні персонажі--міфічні істоти--статусно-рольова характеристика
Анотація: Розглянуто різновиди аналізу образів-персонажів, що мають міфологічне походження. Для їх цілісної характеристики спеціально адаптовано стандартну схему аналізу, статусно-рольову характеристику. Подано приклади практичного застосування розроблених схем аналізу для міфологічних персонажів творів, що вивчаються у 9-11 класах загальноосвітньої школи.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шовкопляс Г.
Назва : Використання матеріалів спогадів і мемуарів під час вивчення біографії письменника
Місце публікування : Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 36-40 (Шифр У679846/2016/7/8)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): біографічні відомості про письменника--"сенсаційні біографії"--житєвий і творчий шлях--джерела вивчення біографії--спогади і мемуари--небезпеки "суб'єктивного фактора"
Анотація: У статті висвітлено основні проблеми дослідження біографічних відомостей про письменників. Охарактеризовано дві принципові позиції дослідників, приділено особливу увагу труднощам при вивченні складного й делікатного матеріалу (зокрема, при зіткненні з шанувальниками "сенсаційних біографій"). Доведено, що дослідження життєвого і творчого шляху письменника - важлива ланка в системі викладанні літератури, яка має пізнавальне, культурологічне та виховне значення для школярів. На багатьох прикладах з української літератури продемонстровано значущу цінність саме мемуарів, спогадів сучасників, показано недоцільність категоричних оцінок та суджень. Підкреслено, що вправний дослідник біографії повинен керуватися як знанням особистості мемуариста (враховуючи суб'єктивний фактор), так і знанням історичних фактів, "атмосфери епохи".
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Яценко Таміла
Назва : Філософські впливи на українську методику навчання літератури
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 2. - С. 19-23 (Шифр -466899/2013/2)
Примітки : Бібліогр.: 22 назв.
ББК : 83.3
Предметні рубрики: Українська література-- Методика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): філософські теорії--методика навчання--українська література--тенденції розвитку
Анотація: У статті розкрито вплив філософсько-світоглядних теорій на розвиток української методичної науки й окреслено провідні тенденції розвитку методики навчання української літератури на сучасному етапі: стандартизація змісту літературної освіти як фактор її якості, розвиток інтерсуб'єктного навчання літератури в основній і старшій школі, компетентнісна спрямованість навчання літератури як ознака її гуманізації, застосування навчальних та інформаційних технологій як засобів ефективного навчання літератури.
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)