Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=екфразис<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.


    Генералюк, Л.
    Алгоритми і варіанти концепту "картина": вплив образотворчого мистецтва на літературний стиль Шевченка [Текст] / Л. Генералюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 1/2 . - С. 112-123.
Рубрики: Письменники українські
Кл.слова (ненормовані):
універсалізм -- концептуальна єдність творів -- візуальні фрагменти -- візуально-звукова єдність -- художня деталь -- екфразис -- гіпотипозис -- культурний код -- Капитанша -- Художник, повість -- Музикант, повість
Анотація: Мета даного літературознавчого дослідження полягає в розкритті концептуальної єдності літературних і мистецьких творів видатного українського митця Т. Г. Шевченка. Підкреслено, що вивчення натури очима художника, намагання відтворити її, надати завершеного вигляду - ця особливість Шевченкового світосприйняття і визначає його орієнтацію на зображальні прийоми в поезії та прозі. На матеріалі проаналізованих творів доведено, як формувався особливий стиль митця - поета, прозаїка, художника, як він створював єдиний текст української культури, репрезентуючи одну з основних ідей своєї творчості - ідею образу Божого, закладеного в людині.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Генералюк, Леся.
    Екфразис і гіпотипозис: проблеми диференціації [Текст] / Леся Генералюк // Слово і час. - 2013. - № 11. - С. 50-61. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Компаративістика--Літературні види
Кл.слова (ненормовані):
контамінація -- диференціація -- опис -- образотворче мистецтво
Анотація: У статті йдеться про вивчення художніх образів у літературі, реалізованих завдяки взаємодії візуального та вербального кодів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Науменко, Наталія.
    "Осіння лірика" в аспекті злуки мистецтв [Текст] / Наталія Науменко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - №10. - С. 50-54 : іл. - Бібліогр. 24 назв
ББК 83.3(4УКР)
Рубрики: Лірика українська--Жанри
   Теми і образи в літературі--Осінь

Кл.слова (ненормовані):
осіння лірика -- образ осені -- твір-екфразис -- метафора -- персоніфікація -- вільний вірш -- поезія для дітей
Анотація: Розглядається естетична, композиційна і жанрова роль мистецьких концепцій у віршах українських поетів про осінь, зроблено акцент на проблемі синестезії, на метафорі, персоніфікації, архетипові.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Сиваченко, Галина.
    Інтермедіальна парадигма роману Володимира Винниченка "Сонячна машина" [Текст] / Галина Сиваченко // Слово і час. - 2017. - № 2. - С. 3-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Проза--Роман, 20 ст.
   Літературознавство--Експресіонізм, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
експресіонізм -- екфразис -- інтермедіальність -- театральність
Анотація: У статті розглянуто специфіку такого художнього явища, як інтермедіальність (взамодія мистецтв) у творчості В. Винниченка-експресіоніста (малярство, кіно, театр). На основі системного аналізу елементів інтермедіальності визначено основні поетикальні домінанти роману "Сонячна машина", абсорбування елементів інших, несловесних способів мистецького осмислення життя як прикметну рису художнього мислення українського письменника.


Дод.точки доступу:
Винниченко, Володимир Кирилович (український політичний та державний діяч, прозаїк, драматург та художник ; 1880-1951) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


    Генералюк, Леся.
    Екфразис у Т.Шевченка і Т.Готьє (до проблеми взаємодії мистецтв у творчості Шевченка) [Текст] / Л. Генералюк // Слово і час. - 2008. - № 3. - С. 45-54. - Бібліогр.: 32 назв.
Рубрики: Українська література--Поезія, 19 ст.
   Літературознавство--Проза

Кл.слова (ненормовані):
Опис -- Екфразис-експромт -- Екфразис-ремінісценція -- Метод
Анотація: У контексті взаємодії мистецтв у творчості Т.Шевченка досліджується явище екфразису, специфічного гіперзнаку в літературі, у зіставленні з екфразисами інших літераторів сер. ХІХ ст., передусім Т.Готьє. Розглянувши два варіанти екфразисів (детальний словесний опис артефактів, уведених у сюжет певного твору; короткі екфразиси-експромти, екфразиси-ремінісценції), авторка стверджує, що проблема зіставлення екфразисів Шевченка з екфразисами інших поетів та прозаїків плідна в сенсі диспозиції своєрідного методу і стилю українського поета-художника серед персональних літературних стилів епохи.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\; Готьє, Теофіль (французький поет, прозаїк, літературний критик, лібретист та художник ; 1811-1872) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Кравчук, Марія.
    Методика вивчення транспозитивної лірики в контексті компаративних зв'язків [Текст] / Марія Кравчук // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 1. - С. 41-44. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
методи навчання -- вивчення лірики -- транспозитивна лірика -- екфразис
Анотація: Розкрито зміст поняття "траспозитивна лірика" та його кореляція з поняттями "екфразис" і "поезія другого ступеня". Охарактеризовано основні методи та прийоми навчальної діяльності під час вивчення транспозитивної поезії в школі. Ураховуючи етапи вивчення ліричних творів, розроблених методистами, продемонстровано напрацьовану методику на прикладі вірша Ліни Костенко"Падіння Ікара".


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)