Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=мовна особистість<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-23 
1.


    Шрамко, О.
    Регіональний фразеологічний мовний матеріал як засіб соціалізації молодших школярів [Текст] / Ольга Шрамко // Початкова школа. - 2011. - № 12. - С. 7-11. - Бібліогр.: 16 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Методика початкового навчання
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовна культура -- фразеологізми -- фразеологічна картина світу -- етнофразема
Анотація: У статті розглядається актуальність проблеми Сіверського фразеологічного мовного матеріалу на уроках української мови в початкових класах як засобу соціалізації молодших школярів. Запропоновано зразки вправ і завдань для 3-4 класі, які сприятимуть ефективному формуванню національної свідомої мовної особистості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Есенина, Н. Е.
    Методика использования средств инфо-коммуникационных технологий в обучении иностранному языку [Текст] / Н. Е. Есенина // Личность. Культура. Общество. - 2012. - № 2. - С. 250-257
ББК 74.268.1
Рубрики: Іноземні мови--Методика навчання
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- біхевіорізм -- освітній простір


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Єрмоленко, Світлана
    Лексичні та граматичні синоніми на уроках української мови [Текст] / Світлана Єрмоленко // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 7. - С. 11-16. - Бібліогр.: 11 назв.
ББК 81.411.1
Рубрики: Українська мова--Лексикологія
Кл.слова (ненормовані):
функціонально-комунікативний підхід -- текст -- мовна особистість -- функціонально-пізнавальні вправи -- лексичні і граматичні синоніми
Анотація: У статті проаналізовано актуальність студіювання лексичних і граматичних синонімів на уроках української мови, дібрані вправи із лексичними та граматичними синонімами.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Краснова, М. А.
    Формирование мотивационной готовности к освоению иностранного языка [Текст] / М. А. Краснова // Иностранные языки в школе. - 2013. - № 6. - С. 64-68. - Библиогр.: с. 68 . - ISSN 0130-6073
Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
рідна мова -- мовна особистість -- мотиваційна готовність

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

5.


    Бондаренко, Я. А.
    Современные англоязычные фильмы как способ стимуляции когнитивной деятельности студентов: лингвистический и дидактический аспекты [Текст] / Я. А. Бондаренко // Иностранные языки в высшей школе. - 2013. - № 3. - С. 83-86. - Библиогр.: с. 86 . - ISSN 2072-76-0
Рубрики: Англійська мова--Навчання--Вища школа
Кл.слова (ненормовані):
кінотексти -- мовна особистість -- когнітивна діяльність


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

6.


    Заєць, В.
    Робота з текстами на міжпредметній основі: теоретичний аспект [Текст] / Валентина Заєць // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 13-16. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки
   Українська мова--Розвиток мовлення--Робота над текстом

   Українська мова--Методи навчання

Кл.слова (ненормовані):
міжпредметні зв'язки -- міжпредметна компетентність -- текст міжпредметного змісту -- мислення -- мовна особистість -- комунікативна компетентність -- поглиблене вивчення української мови
Анотація: Розкрито теоретичний аспект роботи з текстами міжпредметного змісту, узагальнено досвід дослідження цієї проблеми у працях українських лінгвістів, психологів, педагогів. Обґрунтовано важливість використання на уроках української мови текстового ресурсу для формування мовно-мовленнєвих знань, умінь та навичок.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН

Знайти схожі

7.


    Грицай, І.
    Разом ми єдина сила, ми - одна сім’я : план-конспект батьківських зборів / І. Грицай // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2015. - №9/10. - С. 77-79. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 74.205
Рубрики: Батьківські збори
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- культура мовлення
Анотація: Захід покликаний акцентувати увагу батьків на державній політиці в питаннях мовної освіти, на актуальності проблеми розвитку мовної особистості, пропагувати педагогічні знання про важливість впливу сім’ї на формування мовленнєвих компетентностей дитини на базі рідної, материнської мови; дати інформацію про те, як визначали роль рідної мови в сімейному вихованні дитини К. Ушинський. І. Огієнко, С. Русова, Г. Ващенко, В. Сухомлинський, створити певні умови для надання батькам і дітям практичних порад у питаннях культури мовлення.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Хом'як, Іван.
    Орфографічна компетентність як складник формування мовної особистості [Текст] / Іван Хом'як // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 11. - С. 2-5. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Мовна особистість--Формування
   Орфографія українська--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
методика навчання орфографії -- орфографічна компетентність -- антиграматизм -- граматизм -- інтернет-спілкування -- мовна особистість
Анотація: Обґрунтовано важливість орфографічної вправності в писемному мовленні; запропоновано визначення мовної особистості, орфографічної компетентності; здійснено екскурс в історію становлення методики навчання орфографії; доведено потребу формування у шкільної та студентської молоді орфографічної компетентності як невід'ємного складника українськомовної особистості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Пентилюк, М.
    Мовна особистість студента в контексті професійного становлення [Текст] / Марія Пентилюк // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Підготовка фахівців

Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовленнєва діяльність -- студент -- професійне становлення -- компетентність -- компетенція -- професійне мовлення
Анотація: Узагальнено досвід вітчизняних та зарубіжних лінгвістів щодо трактування поняття "мовна особистість". Розкрито основні фактори розвитку мовної особистості учителя-словесника в процесі його професійної підготовки. Акцентовано увагу на пріоритетах вищої школи в плані формування сучасного спеціаліста, його особистісних якостях як мовця. Визначено психологічні передумови цього процесу, його соціальне значення, роль комунікативної компетентності в професійній підготовці студента.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Кучеренко, Ірина
    Філософсько-методологічні засади сучасної мовної освіти [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 3. - С. 22-28. - Бібліогр.: 19 назв.
Рубрики: Українська мова--Зміст освіти
Кл.слова (ненормовані):
мовна освіта -- мовна особистість -- особистісно-орієнтоване навчання -- учитель-словесник -- діалогізація навчання
Анотація: В статті розглянуто сутність і особливості основних філософсько-методологічних концепт-тенденцій мовної освіти. Схарактеризовано засадничу тенденцію сучасної філософії освіти - особистісну орієнтованість процесу навчання, що створює необхідні умови для формування індивідуальної мовної особистості кожного учня.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

11.


    Дика, Н.
    Мовна особистість сучасного вчителя-словесника в умовах модернізації освіти [Текст] / Наталія Дика // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 9. - С. 31-34. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Учитель
   Мовознавство--Лінгводидактика--Мовна особистість

Кл.слова (ненормовані):
учитель-словесник -- граматикон -- лексикон -- лінгводидактика -- мовна особистість -- прагматикон -- семантикон -- тезаурус
Анотація: У статті проаналізовано різні концепції і підходи до тлумачення поняття "мовна особистість", які визначають його основну складову. Обґрунтовано основні засади становлення поліфункціональності мовної особистості, з'ясовано доцільність урахування загальних лінгводидактичних особливостей її формування, орієнтації на комплексний розвиток усіх складових компетентностей. Висвітлено основні вимоги до мовної особистості сучасного вчителя-словесника в умовах модернізації освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Ярмолюк, Алла
    Інтеріоризація загальнокультурних цінностей під час вивчення складного речення [Текст] / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 2. - С. 15-19. - Бібліогр.: 11 назв.
Рубрики: Українська мова--Вивчення синтаксису
Кл.слова (ненормовані):
цінності -- мовна особистість -- синтаксична компетентність
Анотація: У статті на основі аналізу філософських, психологічних, методичних праць з'ясовано сутність понять "цінність", "ціннісна картина світу", "ціннісні орієнтації", "інтеріоризація". Акцентовано на важливості ціннісного компонента як складника внутрішньої структури компетентності. З'ясовано, як відбувається механізм інтеріоризації цінностей учнями 9 класу, визначено умови організації цього процесу на уроках української мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Ярмолюк, Алла
    Робота з текстом під час вивчення складного речення [Текст] / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 36-39. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання синтаксису
Кл.слова (ненормовані):
текстоцентричний підхід -- навчальний текст -- мовна особистість -- синтаксична компетентність
Анотація: У статті розглянуто особливості навчання української мови з урахуванням сучасних підходів. Наголошено на необхідності застосування текстоцентричного підходу під час вивчення синтаксису складного речення в 9 класі; схарактеризовано текст як основну лінгвістичну одиницю означеного підходу. Визначено функції тексту щодо розвитку компетентної мовної особистості, виділено критерії добору навчальних текстів для комплексних вправ. Презентовано зразки вправ і завдань із синтаксису складного речення, спрямованих на формування синтаксичної компетентності учнів 9 класу.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

14.


    Пентилюк, Марія
    Виховання мовної особистості учнів основної школи засобами української мови і літератури [Текст] / Марія Пентилюк, Ірина Гайдаєнко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 13-19. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Українська мова--Виховання в процесі викладання
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- аксіологічний підхід -- синергетичний підхід -- компетенція -- компетентність
Анотація: У статті розкрито роль української мови і літератури як провідних навчальних предметів у вихованні мовної особистості учнів основної школи, їх духовному, морально-естетичному й культуромовному становленні й розвитку. На основі аналізу шкільних програм визначено, що пріоритетною ідеєю курсів української мови та літератури в основній школі є інтенсивний мовленнєвий та інтелектуальний розвиток учнів і виховання мовної особистості, яке здійснюється як на уроках, так і в позакласній роботі. Доведено, що саме через художнє слово здійснюється естетичний вплив на почуттєву сферу школяра.


Дод.точки доступу:
Гайдаєнко, Ірина

Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

15.


    Кулик, О.
    Текстоцентричний підхід як необхідна умова формування комунікативної компетентності учнів [Текст] / Олена Кулик // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 7/8. - С. 34-37. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
текстоцентричний підхід -- текст -- мовленнєвий розвиток учня -- мовна особистість -- система вправ
Анотація: Стаття присвячена проблемі реалізації текстоцентричного підходу в процесі мовленнєвого розвитку особистості у процесі навчання української мови в загальноосвітній школі. Автор з'ясовує феномен тексту в лінгвістичному та лінгводидактичному аспектах, характерологічні ознаки текстоцентричного підходу, його місце з-поміж інших підходів до навчання української мови, пріоритет у формуванні комунікативно компетентної особистості, доводить, що для успішної реалізації текстоцентричного підходу необхідна якісна робота вчителя у процесі створення системи вправ на текстовій основі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

16.


    Михайловська, Неля.
    Конструювання нового підручника з української мови як державної: виклики сьогодення [Текст] / Неля Михайловська // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 3. - С. 33-37. - Бібліогр.: 5 назв.
Кл.слова (ненормовані):
Нова українська школа -- українська мова -- державна мова -- підручник -- освітній процес -- критичне мислення -- ключові компетентності -- дитиноцентризм -- педагогіка партнерства -- творча особистість -- мовна особистість -- патріот
Анотація: У статті запропоновано нові підходи з питань написання сучасного підручника з української мови як державної. Проаналізовано формування компетентного мовця згідно з Концепцією "Нова українська школа".


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

17.


    Матвеєва, Наталя.
    Двомовність у світлі психолінгвістичних досліджень / Наталя Матвеєва // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 11. - С. 42-44. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Білінгвізм--Психолінгвістичні аспекти
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовна система -- мовна компетентність -- мовна поведінка -- перемикання кодів
Анотація: Висвітлено психолінгвістичні аспекти білінгвізму. Розглянуто різні теорії двомовності та результати впливу білінгвізму на когнітивні можливості індивідів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

18.


    Кучеренко, Ірина.
    Формування мовної особистості учня сучасної школи стилістичними засобами словотвору [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 5. - С. 3-5. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- комунікативна компетентність -- мовна компетентність -- стилістичні засоби словотвору -- словотвір -- урок
Анотація: Розглянуто особливості процесу формування мовної особистості учня-мовця засобами словотвору на сучасному уроці української мови в закладах загальної середньої освіти. Охарактеризовано концепт "мовна особистість", визначено і висвітлено основні лінгвістичні та методичні засади формування мовної компетентності учнів стилістичними засобами словотвору, представлено специфіку навчально-методичної роботи із стилістичними засобами словотвору в основній школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

    Галаєвська , Л. В.
    Проблема вивчення мовленнєвих жанрів на уроках української мови в старшій школі [Текст] / Л. В. Галаєвська // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - 2018. - № 4. - С. 14-19. - Бібліогр.: с. 17-18
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
мовленнєвий жанр -- комунікативна компетентність -- мовна особистість


Дод.точки доступу:
Коваленко, Є. І. \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

20.


Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

    Шевченко, С. П.
    Застосування міжпредметних зв'язків під час вивчення лексики на уроках української мови в 5 класі [Текст] / С. П. Шевченко // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - 2018. - № 4. - С. 134-141. - Бібліогр.: с. 140
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
міжпредметні зв'язки -- лексика української мови -- мовна особистість -- комунікативна компетентність


Дод.точки доступу:
Коваленко, Є. І. \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

 1-20    21-23 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)