Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=літературна освіта<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Показані документи с 1 за 27
1.


    Таранік-Ткачук, К.
    Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/12 н. р. [Текст] : лист МОНмолодьспорт від 09.06.2011 р. №1/9-454 / Катерина Таранік-Такачук, Неоніла Шинкарук // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2011. - № 28 (липень). - С. 9-13
ББК 74.268.3Укр
Рубрики: Українська література--Методика викладання--Інновації
Кл.слова (ненормовані):
рішення колегії -- літературна освіта -- навчальні програми


Дод.точки доступу:
Шинкарук, Н.
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Назаренко, Л.
    Оцінювання продукту проектної діяльності школярів у контексті літературної освіти (за творчістю О. Олеся) [Текст] / Людмила Назаренко // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 30-33
Рубрики: Українська література--Олесь Олександр (1878-1944 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- інформаційно-комунікаційні технології -- оцінювання -- Інформаційні технології
Анотація: Стаття присвячена проблемі оцінювання і взаємооцінювання роботи учня-читача в групі під час демонстрації проекту з української літератури, продуктів діяльності, виконаних старшокласниками за допомогою інформаційних технологій. Автором запропоновано приклад практичного застосування інформаційно-комунікаційних техологій за творчістю О. Олеся.


Дод.точки доступу:
Олесь, Олександр (український письменник, поет, драматург, представник символізму ; 1878-1944) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Лісовський, А.
    Художня сутність літератури і витоки її естетичної природи [Текст] / Антон Лісовський // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 34-38. - Бібліогр.: 26 назв.
Рубрики: Літературознавство--Специфіка літератури
Кл.слова (ненормовані):
література -- метафора -- естетичний розвиток -- літературна освіта
Анотація: Література як мистецтво слова, мислення в образах є мисленням метафоричним, спрямованим на відкриття духовних сутностей у всьому, що оточує людину, у її вчинках, характері, у самій людській долі. У розвитку такого бачення суть літературної освіти й естетичного розвитку в цілому.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Таранік-Ткачук , К. В.
    Розвиток мовно-літературної освіти залежить від кожного з нас [Текст] / К. В. Таранік-Ткачук // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 52.
Рубрики: Українська мова--Проект Концепції--Консультація
   Українська література--Проект Концепції--Консультація

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- мовна освіта
Анотація: Подано консультацію щодо обговорення проекту Державного стандарту в галузі "Мови і літератури".

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


   
    Борімося за слово, наше національне надбання! : інтерв'ю із головою робочої групи з розробки проекту освітньої галузі "Мови і літератури" Держаного стандарту базової та повної загальної середньої освіти доктором філологіних наук, проесором, заслуженим діячем науки і техніки України, завідувачем кафеди світової літератури Полтавського національного педагогічного університету Імені В.Г.Короленка Ольгою Миколаївною Ніколенко [Текст] // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 5. - С. 49-51.
Рубрики: Українська література--Проект галузі--Інтерв'ю
   Українська мова--Проект галузі --Інтерв'ю

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- літературний компонент стандарту
Анотація: Подано інтерв'ю з доктором філологічних наук, професором,завідувачем кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка О. М. Ніколенко.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

6.


    Неспіріна, Н.
    Сучасні підходи до планування і класах розвивального навчання [Текст] / Наталія Неспіріна // Директор школи (Шкільний світ). - 2012. - № 5 (березень). - С. 42-46
ББК 74.202.4
Рубрики: Навчання--Розвивальне--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
розвивальна освіта -- співробітництво -- літературна освіта
Анотація: Про адаптивну програму зі світової літератури до системи розвивального навчання


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

7.


    Орлова, О.
    Учитель і державна мовна політика / О. Орлова, О. Гвоздьова // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 9. - С. 8-14
ББК 81
Рубрики: Мовознавство--Мовна політика
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- літературна освіта -- вчитель української мови та літератури -- мовна культура -- культура мови
Анотація: В статті розглянуто законодавчу базу про державну мовну політику, її основні напрями, з'ясовано роль навчального закладу в даній проблемі в цілому та ролі вчителя української мови та літератури зокрема.


Дод.точки доступу:
Гвоздьова, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Токмань, Г. Л.
    Докторська школа вченої-методиста, професора Ніли Василівни Волошиної [Текст] / Г. Л. Токмань // Українська література в загальноосвітній школі. - 2013. - № 5. - С. 2-7 : іл. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 74
Рубрики: Педагоги українські--Персоналії, 20 ст.
   Філологічна освіта--Педагогічні концепції--Україна

Кл.слова (ненормовані):
Літературна освіта -- Наукова докторська школа -- Методичні ідеї
Анотація: Статтю присвячено науковій докторській школі професора Ніли Йосипівни Волошиної. Авторка проаналізувала концепції, створені вченими, консультантом яких була Н. Волошина. Увагу зосереджено на методичних ідеях, запропонованих дослідниками, визначено роль нових концепцій у розвитку літературної освіти в Україні.


Дод.точки доступу:
Волошина, Ніла Йосипівна (українська вчена-методист у галузі методики викладання літератури ; 1940-2010) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Дятленко, Т. І.
    Принцип неперервності літературної освіти у методичній спадщині професора Н. Й. Волошиної [Текст] / Т. І. Дятленко // Українська література в загальноосвітній школі. - 2013. - № 5. - С. 8-10. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 74
Рубрики: Педагоги українські--Персоналії, 20 ст.
   Філологічна освіта--Педагогічні концепції--Україна

Кл.слова (ненормовані):
Неперервність освіти -- Літературна освіта
Анотація: У статті розглядаються різні підходи до визначення поняття "неперервна освіта" вітчизняними й зарубіжними вченими. Простежується неперервність у літературній освіті. З цією метою аналізуються окремі роботи відомого вітчизняного методиста, доктора педагогічних наук, професора Н. Й. Волошиної.


Дод.точки доступу:
Волошина, Ніла Йосипівна (українська вчена-методист у галузі методики викладання літератури ; 1940-2010) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Нежива, Людмила.
    "Казка для дорослих": сюрреалізм у шкільній літературній освіті [Текст] / Людмила Нежива // Дивослово. - 2016. - № 4. - С. 50-55. - Бібліогр. 18 назв
Рубрики: Сюрреалізм--Вивчення в школі
Кл.слова (ненормовані):
дивовижне -- автоматичне письмо -- колективне підсвідоме -- метафоричність -- методична модель -- літературна освіта
Анотація: Апелюючи до естетичного досвіду сюрреалістів та їхніх маніфестів, а також літературознавчих і мистецтвознавчих досліджень, автор визначає конститутивні риси напряму для їх об'єктивізації у шкільній практиці аналізу художніх творів. Наріжною для естетики сюрреалізму є категорія дивовижного, що постає в результаті занурення в позасвідоме буття. Для створення методичної моделі вивчення сюрреалізму актуалізовано риси напряму: художнє вираження за допомогою техніки автоматичного письма, візійність, сповненість "дитинного здивування", занурення у світ архаїки, поява фантастичних образів сновійної реальності, складна метафоричність. Первинне вивчення сюрреалістичного стилю доцільне на прикладі творів Б.-І. Антонича, його поетичних маніфестів. Ілюструючи риси напряму, автор статті пропонує актуалізувати живопис художників-сюрреалістів, порівняти художній образ, злбражений у різних стилях, сформулювати визначення літературного напряму. Засвоївши естетичні орієнтири сприйняття сюрреалістичного мистецтва, старшокласники зможуть застосувати свої знання під час аналізу творів І. Драча, М. Вінграновського, В. Голобородька.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

11.


    Гайченко, О.
    Актуальні проблеми шкільної літературної освіти та ефективні шляхи їх розв'язання [Текст] / Ольга Гайченко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 6/7. - С. 2.
Рубрики: Зарубіжна література--Зміст освіти
   Зарубіжна література--З'їзди, конференції, наради

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- мета -- об'єкт -- семінар-практикум учителів -- завдання семінару
Анотація: У статті показано роль та місце літературної освіти в сучасному освітньому процесі, розкрито її об'єкт і основну мету. Проінформовано про семінар-практикум учителів зарубіжної літератури м. Миколаєва, його учасників, теми доповідей та основні завдання цього методичного заходу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

12.


    Байрамли, С.
    Проблема формування теоретико-літературних понять в учнів основної школи [Текст] : урок / Сабіна Байрамли // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 4. - С. 35-39. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Літературознавство--Теорія літератури
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- теоретико-літературні поняття -- актуалізація опорних знань -- аналіз художнього твору -- літературна бесіда -- сюжет
Анотація: Результативність методики формування літературознавчих понять значною мірою залежить від правильного вибору методів, прийомів, видів навчальної діяльності , які сприяють активізації навчального процесу й створенню відповідної мотивації. Отже оволодіваючи значним обсягом теоретико-літературних відомостей і привчаючись самостійно пояснювати за їх допомогою зміст прочитаного, учень зростає як вдумливий, компетентний читач, який вільно сприймає завдання вчителя, пов'язані з аналізом твору й реалізується у власній художній творчості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Янкович, Оксана.
    Використання методики "Щоденні 5" для формування ключових компетентностей на уроках літератури / Оксана Янкович, Інна Ханчук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 12. - С. 2-6. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Зарубіжна література--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
літературна компетентність -- технологія розвитку мовлення -- літературна освіта -- 5-9 клас
Анотація: Описано структурні компоненти методичної технології "Щоденні 5" та запропоновано методи і прийоми реалізації цієї технології на уроках української та зарубіжної літератури.


Дод.точки доступу:
Ханчук, Інна

Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

14.


    Україна. М-во освіти і науки.
    Навчальна програма з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи (профільний рівень) [Текст] : затверджено наказом МОН України № 1407 від 23.10.2017 / Україна. М-во освіти і науки // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 3. - С. 14-20.
Рубрики: Освіта--Законодавчі і директивні матеріали
   Українська література--Плани і програми

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- ключові компетентності


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

15.


    Богданець-Білоскаленко, Наталія.
    Реалізація соціокультурного складника у змісті підручників з літературного читання для 5 класу шкіл з мовами навчання національних меншин [Текст] / Наталія Богданець-Білоскаленко // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 11. - С. 7-8. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики: Українська література--Підручники і посібники
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- соціокультурний складник -- підручник з літературного читання -- літературна освіта -- зміст освіти -- національні меншини
Анотація: Розкрито соціокультурну лінію змісту освіти та обґрунтовано необхідність її реалізації в підручниках з літературного читання для шкіл національних меншин. Особливої уваги в цьому аспекті заслуговують твори української художньої літератури.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

16.


    Гоголь, Наталія
    Реалізація культурологічного підходу в шкільних підручниках української літератури (9 клас) [Текст] / Наталія Гоголь // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 6. - С. 20-23. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Українська література--Підручники і навчальні посібники
Кл.слова (ненормовані):
читацька компетентність -- ключові компетентності -- шкільний підручник з української літератури -- культурологічний підхід -- підручник для 9 класу -- літературна освіта
Анотація: У статті розкрито теоретико-методичні аспекти реалізації компетентнісних засад шкільного літературного навчання у контексті положень українського законодавства. Розглянуто дидактико-методичний потенціал оновленої програми з української літератури (2016) та чинних підручників української літератури для 9 класу щодо вивчення усної народної творчості у мистецькому контексті як одного із чинників реалізації культурологічного підходу у сучасній шкільній літературній освіті.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

17.


    Забарний, Олександр
    Згадуючи наставника. : [про З. О. Шевченко] [Текст] / Олександр Забарний // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 2. - С. 45-47
Рубрики: Українська мова--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист -- літературна освіта


Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

18.


    Балаховська, Юлія
    Педагогічні ідеї Зої Шевченко в контексті сучасної методичної думки [Текст] / Юлія Балаховська // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 2. - С. 44
Рубрики: Українська література--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист -- літературна освіта
Анотація: Автор статті ділиться спогадами про колегу, наукового керівника і наставника вченого-методиста З. О. Шевченко.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

19.


    Міхно, Олександр
    Світлій пам'яті Зої Олександрівни Шевченко [Текст] / Олександр Міхно // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 2. - С. 40-43
Рубрики: Українська література--Вчені-методисти
Кл.слова (ненормовані):
вчений-методист -- літературна освіта
Анотація: Стаття присвячена аналізу творчої спадщини вченого-методиста З. О. Шевченко, її впливу на розвиток методики української літератури.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Зоя Олександрівна (український вчений-методист ; 1939-2017) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

20.


Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

    Яценко, Т. О..
    Компетентісно орієнтована літературна освіта в контексті завдань нової української школи [Текст] / Т. О. Яценко // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - 2018. - № 4. - С. 43-48. - Бібліогр.: с. 47
Рубрики: Нова українська школа--Літературна освіта
Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- компетентнісний підхід -- читацька компетентність -- НУШ


Дод.точки доступу:
Коваленко, Є. І. \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

21.


    Слижук, Олеся.
    Сучасне зарубіжне фентезі в літературній освіті підлітків [Текст] / Олеся Слижук // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 7/8. - С. 30-35. - Бібліогр.: с. 35
Рубрики: Всесвітня література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
зарубіжне фентезі -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

22.


    Кривова, Галина.
    Індивідуальна освітня програма як механізм реалізації освітньо-творчого потенціалу особистості [Текст] / Галина Кривова // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 45-48. - Бібліогр.: с. 48
Рубрики: Всесвітня література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
настановчо- мотиваційні уроки -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

23.


    Жебровська, Г. Ю.
    Застосування методів креативного навчання на уроках зарубіжної літератури [Текст] / Г. Ю. Жебровська // Зарубіжна література в школі. - 2019. - № 3/4. - С. 2-9. - Бібліогр.: с. 9
Рубрики: Всесвітня література--Методи навчання
Кл.слова (ненормовані):
креативне навчання -- критичне мислення -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

24.


    Ланецька, Таміла.
    Робота з художньою деталлю як ефективний чинник формування читацької компетентності учнів [Текст] / Таміла Ланецька // Всесвітня література в школах України. - 2020. - № 1/2. - С. 13-19 : рис.
Рубрики: Всесвітня література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Компетентність--Читацька

   Всесвітня література--Методичні рекомендації

Кл.слова (ненормовані):
аналіз художнього твору -- художня деталь -- основні форми роботи з текстом -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

25.


    Куцінко, О. Г.
    Ключові освітні компетентності на уроках зарубіжної літератури [Текст] / О. Г. Куцінко // Зарубіжна література в школі. - 2020. - лютий (№ 3/4). - С. 2-6 : табл.
Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Компетентність учнів--Світова література

Кл.слова (ненормовані):
літературна освіта -- ключові та предметні компетентності -- освітні компетентності -- навчальна творча діяльність учнів
Анотація: Класифікація ключових освітніх компетентностей. Коммунікативна і мовленнєва компетентності.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

26.


    Гарна, Світлана.
    Віртуальний зошит як засіб дистанційного навчання учнів зарубіжної літератури [Текст] / Світлана Гарна // Всесвітня література в школах України. - 2020. - № 3 (берез.). - С. 18-26 : ілюстр. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Дистанційне навчання

   Педтехнології--Дистанційне навчання

   Педтехнології--Інтерактивне навчання

Кл.слова (ненормовані):
дистанційна літературна освіта -- віртуальний зошит -- електронні освітні ресурси -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

27.


    Клименко, Жанна.
    "Всесвітка" - школа радісного зростання [Текст] : до 45-річчя журналу / Жанна Клименко // Всесвітня література в школах України. - 2021. - № 3 (трав.-черв.). - С. 4-6 : фот. - Бібліогр. в підрядк. прим.
Рубрики: Періодичні видання українські, 21 ст.
   Журнали українські, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
часопис -- літературна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)