Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>S=Малий бізнес -- Конкуренція -- Зарубіжний досвід<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Резнікова, Н. В.
    Тенденції розвитку малого і середнього бізнесу та його вплив на економічну кон'юнктуру і конкурентоспроможність розвинених країн [Текст] / Н. В. Резнікова, О. А. Іващенко, Н. В. Курбала // Економіка та держава. - 2020. - № 10. - С. 4-14 : табл.; граф. - Бібліогр. с. 13-14 (28 назв)
Рубрики: Малий бізнес--Конкуренція--Зарубіжний досвід
Анотація: У статті визнається, що з розвитком функцій малого та середнього бізнесу пов'язане зростання його ролі в економіці провідних країн. Мета статті полягає в дослідженні взаємозв'язку між ступенем економічного розвитку країни, конкурентоспроможності її підприємств на світовому ринку та ступенем розвитку малого та середнього підприємництва. Запропоновано чіткі критерії класифікації підприємництва на мале та середнє, залежно від регіональної специфіки господарювання. Зазначено, що поняття "підприємництво" та "бізнес" з позицій економічної кон'юнктури вживаються як синонімічні, хоча в бізнес-практиці різних країн надається перевага одному із них. Політика держав щодо розвитку інфраструктури, стимулювання експорту, підвищення рівня освіти та проведення досліджень у галузі експорту може мати суттєвий вплив на розвиток порівняльних переваг. Субсидування промисловості, податкові пільги, обмеження на участь у тендерах, антимонопольна політика та інші заходи запроваджуються урядами з метою створення переваг для національних економік. З метою створення більш сприятливих умов для національних компаній, вразливих до імпортних поставок, уряди підтримують політику, спрямовану на регулювання обсягів імпорту через механізми тарифів, квот, ліцензій та обмеження імпорту. Такий комплексний підхід уможливлює створення умов для розвитку національного малого та середнього бізнесу, який напряму залежить від кількості "національних чемпіонів" у високотехнологічних галузях. Відтак економічна кон'юнктура з позицій малого та середнього бізнесу відтворюється не лише екзогенними або суто ринковими факторами впливу, але й ендогенними, що передбачають сукупність інструментів стимулювання розвитку підприємництва на мікро-, мезо- та макрорівнях. ??Рівень доходів населення, рівень його зайнятості та темпи приросту, що закладають підвалини так званим структуроутворюючим факторам внутрішньої кон'юнктури, з одного боку, та сукупність соціально-економічних умов та рівень політичної стабільності, з іншого боку, визначають структуру підприємництва в країні, яке може як сприяти економічному росту в країні, так і бути реакцією на покращені умови господарювання, або навіть виникати як реакція на неспроможність держави забезпечити населення робочими місцями (випадок малого бізнесу). ??Малий та середній бізнес здійснює безпосередній вплив на економічну кон'юнктуру країни через множинні трансмісійні канали — як на рівні індивідуумів, що приймають відповідні рішення, пов'язані з бізнес-діяльністю, так і на рівні фірми, й на макрорівні. Чим інноваційнішим є бізнес, тим вищим є його мультиплікаційний ефект. Добробут економічних агентів (підприємців) як результат їхньої самореалізації, так само як і зростаюча конкурентоспроможність фірм, результуються в показниках економічного росту країни. Виробництво, розподіл, обмін і споживання як центральні складові відтворювальної системи основних і похідних факторів кон'юнктури, незалежно від структури економіки країни, відчувають на собі вплив малого та середнього бізнесу. Так само, як і малий та середній бізнес стає своєрідним заручником макроекономічної ситуації в країні, яка позначається на сукупному попиті (норма заощаджень та споживання, що визначає розмір попиту на товари, в тому числі, інноваційні, на місцевому ринку), продуктивності праці (відтік робочої сили та декваліфікація персоналу внаслідок падіння оплати праці) та продуктивності капіталу. Водночас ступінь цього впливу, а також канали трансмісії, виразно відрізняються поміж країн, що залежить від: ступеня інтегрованості компаній в глобальні ланцюги вартості та глобальні ланцюги поставок; частки торгуємих та неторгуємих товарів у структурі продажів; реакції як на екзогенні (шоки попиту, шоки пропозиції, стадії бізнес-циклу, кон'юнктура товарних ринків, (гео)економічні та (гео)політичні ризики), так і ендогенні (ефективність застосування інструментів бюджетно-податкової та грошово-кредитної і валютної політик) фактори впливу; політичної стабільності; стану соціально-економічного розвитку; структури економіки; вікової структури населення; рівня інституційного сприяння підприємницьким ініціативам (система стимулів та заохочень); рівня корупції; ступеня інвестиційної привабливості та ін.).


Дод.точки доступу:
Іващенко, О.А.; Курбала, Н.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)