Савенко, Оксана.
    Трансформація різдвяного сюжету в декламації Памва Беринди [Текст] / Оксана Савенко // Слово і час. - 2016. - № 1. - С. 76-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Історія, 17 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Апокриф -- Шкільна драма -- Декламація -- Євангельський сюжет -- Беринда П.
Анотація: У статті розглядається різдвяна декламація українського поета і друкаря Памва Бериди, видана у Львові 1616 р. Висвітлено особливості літературної трансформації канонічного різдвяного сюжету, вказано на засоби його опрацювання - алюзія, ремінісценція, переказ. Доведено, що у декламації наявні як новозавітні, так ї апокрифічні елементи віршованого тексту.


Дод.точки доступу:
Беринда, Памво (іеромонах ; середина XVI ст.-1632) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Вельчева, Н. М.
    Знавці творчості Тараса Шевченка [Текст] : (літературна вікторина) / Н. М. Вельчева // Все для вчителя. - 2017. - № 2. - С. 11-12
Рубрики: Вшанування пам'яті--Т.Г. Шевченко--Україна
   Позакласна робота--Загальноосвітні навчальні заклади

Кл.слова (ненормовані):
бліц-запитання -- конкурс -- декламація вірша





    Сулима, Віра.
    "Слово о плъку Ігоревім" як драма-декламація (жанрово-композиційний дискурс) [Текст] / В. Сулима // Слово і час. - 2008. - № 5. - С. 25-34. - Бібліогр.: 14 назв.
Рубрики: Давня українська література--"Слово о полку Ігоревім"
   Літературознавство--Аналіз твору

Кл.слова (ненормовані):
Жанр -- Літургія -- Вистава -- Драма
Анотація: Запропоновано нову версію визначення жанру "Слово о полку Ігоревім", найбільш відомого твору літератури Київської Русі, як світського музично-драматичного дійства. Такий підхід забезпечує цілісне прочитання пам'ятки ХІІ століття, композиція якої була спланована і здійснена невідомим автором "Слова" як драма-декламація, як твір, розрахований на показ зі "сцени" колективом виконавців - авторів-читців, співців, музикантів. Талант невідомого автора "Слова" виявився у відчутті живого пульсу майбутнього сценічного дійства, у вмінні спланувати ритм образно-смислових і музично-емоційних переходів від одного фрагмента тексту / дії до іншого, збираючи часом ніби й відчужені картинки та поетичні фрагменти на чітко спрямовану стрілу сюжету.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)