Пономаренко, Олеся. Поема Т. Шевченка "Катерина" (1838 р.) та її літератрне джерело - драматична поема "Русалка" (1832 р.) О. Пушкіна. Риси типологічної схожості й відмінності [Текст] / Олеся Пономаренко> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 10. - С. 12-16. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська література--Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.) Російська література--Пушкін Олександр Сергійович (1799-1837 рр.) Українська література--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): поет -- літератрна освіта -- порівняльний аналіз -- поезія -- літературне джерело -- фольклорний романтизм -- дискусія -- вивчення творчості Т. Шевченка -- вивчення творчості О. Пушкіна Анотація: У статті вперше здійснено порівняльно-літературознавчий аналіз поем "Катерина" і "Русалка" - творів двох найвідоміших з українських і російських поетів ХІХ ст. - Т. Шевченка й О. Пушкіна. Такий поріняльний аналіз доводить, що молодий поет Т. Шевченко ще до виходу друком "Кобзаря" мав високу літературну освіту. Поема "Русалка", написана О. Пушкіним, розглядається як одне з джерел Шевченкової соціально-побутової поеми "Катерина". Усе це допомагає учням відчути національну своєрідність кожного з поетів. Розкрито і досліджено київські витоки фольклорного романтизму О. Пушкіна. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Голик, Олена. Образ Івана Котляревського у творчості Тараса Шевченка: поетичній, прозовій, малярській [Текст] / Олена Голик> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 3. - С. 39-43. Рубрики: Українська література--Урок Кл.слова (ненормовані): міжпредметні зв'язки -- урок-літературно-мистецьке перехрестя -- вивчення творчості Т. Шевченка -- вивчення творчості І. Котляревського Анотація: Подано розробку уроку, мета якого - проаналізувати образ І. Котляревського та оцінку його літературної спадщини в різних видах творчості Т. Шевченка; порівнюючи твори Кобзаря, дослідити як автор спонукає читача замислитися над значенням творчості І. Котлевського для української літератури; розвивати вміння аналізувати твори, формувати власні висновки і спостереження, креативне та критичне мислення, уяву, зв'язне мовлення; виховувати почуття поваги до творчості Т. Шевченка та І. Котляревського. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |