Лакатош, Імре. Дослідницькі програми Поппера і Куна у фокусі фальсифікаціонізму / І. Лакатош> // Психологія і суспільство. - 2013. - № 4. - С. 6-18 Рубрики: Психологія--Методологія психологіїї Кл.слова (ненормовані): наукове знання -- методологічний фальсифікаціонізм -- логіка відкриття -- наукова революція -- дослідницька програма Анотація: Раціональному аналізу і полярному оцінюванню підлягають методологічні концепції Карла Поппера і Томаса Куна. Стверджується, що погляди цих двох мислителів XX ст. сягають засадничих світоглядно-ціннісних координат теоретизування, а їхні дослідницькі програми є опонентськими у витлумаченні закономірностей об’єктивного зростання науки. Водночас обстоюється і збагачується попперівська концептуальна версія витонченого фальсифікаціонізму, в центр якої поставлена вимога конструктивної критики будь-якої дослідницької програми. Дод.точки доступу: Поппер, Карл (британський філософ, соціолог ; 1902-1994) \про нього\; Кун, Томас (1922-1996) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Фурман, Анатолій. Типи наукових шкіл та умови їх ефективного функціонування [Текст] / А. Фурман> // Психологія і суспільство. - 2014. - № 3. - С. 11-29. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Філософія науки Кл.слова (ненормовані): наукова школа -- дослідницька програма -- протошкола -- науково-освітня школа -- психодинамічна парадигма -- наукова картина світу Анотація: У статті описано умови ефективного пошуково-дослідницького діяння наукової школи, її структурно-рольова організація. Окремо підкреслена виняткова значущість у постанні школи опонентського кола. Вперше обгрунтована протошкола як первинний етап у розвитку науки. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |