Пуніна, Ольга.
    Ельза як текст: реалізація формули "Бог - моя клятва" в літературно-художньому та біографічно-побутовому реєстрах [Текст] / Ольга Пуніна // Слово і час. - 2011. - № 9. - С. 107-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Текст
   Українська література--Проза, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
текст -- ім'я -- оповідач
Анотація: Стаття розгортає формулу "Бог як клятва" (таке значення має ім'я Ельза) у горизонтальному й вертикальному вимірах. Лінії тексту "Ельза" в культурному просторі перетворюються на систему в постійному становленні - ризому, точки якої пов'язані з іншими, але не підвладні ієрархії, а складають ризоматичний ланцюг із двох основних - літературного й біографічного - реєстрів. Саме цей теоретичний контекст залучено до запропонованого для аналізу імені.


Дод.точки доступу:
Соловей, Олег Євгенович (український письменник, критик, літературознавець ; р.н. 1970) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





   
    О жертве [Текст] // Новый мир. - 2011. - № 12. - С. 120-150. - Библиогр. в подстроч. примеч. - Зміст: Своевременноть жертвы / Сергей Эрлих. Изучая жертву / Андрей Ранчин. "Клятва дарения" / Владимир Губайловский.
ББК 87.3
Рубрики: Філософія--Історія--Релігія

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Чепурко, Богдан.
    Вірші кінця часів [Текст] : [поезії] / Богдан Чепурко // Дзвін. - 2013. - № 2. - С. 2-10. - Зміст: Творилець ; Око ; Шешори ; Щастя ; Гребенів ; Різдво ; Злюб ; Бручевиця ; Криївка ; Дух води ; Дивина ; Повір'я ; Нетепер ; Пора ; Старезний вітер ; Січ ; Утіха ; Кассандра ; Життя коротке і далеке ; Одкровення ; Повнява ; Критичні дзвони ; Вічність ; Бистрина ; Шанс ; Доля ; Сон ; До запитання ; Просинь ; Воля ; Любов ; Проскура ; Золотоквіття ; Листочок ; Сила ; Печаль ; Вперекидь ; Клятва ; Мало-помалу ; Світло ; Ріще ; Тихо
ББК 84
Рубрики: Художня література--Поезії--Україна, 20-21 ст.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Гапич, В. М.
    Козацькі забави (для учнів 8-11-х класів) : [cценарій заходу] [Текст] / В. М. Гапич // Фізичне виховання в школах України. - 2015. - № 11. - С. 37-39
ББК 74.200.588
Рубрики: Фізична культура--Позакласна робота
Кл.слова (ненормовані):
конкурс -- клятва козачат -- козацькі змагання
Анотація: У вигляді сценарію подано свято з фізичної культури "Козацькі забави" для учнів 8-11-х класів яке розвиває фізичні якості, розширяє кругозір учнів про минуле рідного краю через ідеал запорізького козацтва.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Шімон, Ольга.
    Клятва випускників [Текст] / О. Шімон // Музичний керівник. - 2018. - № 3. - С. 46
Рубрики: Поезія українська
Анотація: Вірш до випускного свята в дитячому садочку


Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)





    Медянкина, М.
    Клятва Гиппократа [Текст] : 9 мифов об отце медицины / М. Медянкина // Вокруг света : Ежемесячный познавательный журнал. Украинское издание. - 2020. - N 7/8/9. - С. 92-97 : цв. ил. . - ISSN 0041- 579
Рубрики: Історія медицини--персоналії


Дод.точки доступу:
Гіппократ \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Тиховська, О. М.
    Етнопсихологічний аспект замовлянь та клятв у фольклорі українців Закарпаття [Текст] / О. М. Тиховська // Народна творчість та етнологія. - 2020. - N 5/6. - С. 63-74. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Замовляння--Закарпаття
Кл.слова (ненормовані):
архетип -- клятва -- магічне слово -- прокляття -- магічний ритуал
Анотація: Метою статті є осмислення етнопсихологічного аспекту замовлянь та клятв, які зафіксували на Закарпатті у першій половині ХХ ст. фольклористи П. Світлик, М. Росоха, Ф. Потушняк. У дослідженні використано такі методи: психоаналітичний, філологічний, порівняльний, аналітичний та структурно-семантичний.
У статті розглянуто любовні, лікувальні, родинно-побутові, календарні замовляння, виконавицями яких були переважно жінки та дівчата. Більшість з них побудовані на принципі аналогії та законах контагіозної магії. Такі словесні формули часто мають на меті вплив на сферу несвідомого людини й сприяння асиміляції архетипу негативної Тіні, убезпечення себе від неконтрольованих актів агресії та зла. У статті наголошено на зв'язку магічних словесних формул з обрядами переходу та «часовими межами»: замовляння, проказані під час весільного обряду, мали змінити життя мовця на наступній "межі" (етап материнства); ефективними були замовляння й у великодню ніч (коли межі між світом живих і мертвих нібито ставали умовними). клятва, із психологічного погляду, забезпечувала встановлення внутрішньої дисципліни, рівноваги людини й націленість на реалізацію певної акції чи утримання від певних дій. клятву на межі вважали найнебезпечнішою, оскільки межу, дорогу чи роздоріжжя сприймали як місце переходу між світом людей та потойбіччям. Фізичну межу (межу між земельними ділянками) ототожнювали із межею між свідомістю і несвідомим, а чорт, який міг з'являтися на межі, очевидно, є персоніфікованим образом архетипу негативної Тіні. У статті розглянуто уламки давніх проклять та клятв, зміст яких сьогодні став незрозумілим, вони містять слова: навхтема, наврамахта, ссена, пек, мара. Використання таких слів надавало певної загадковості мовленню особи, сакралізувало виголошене нею бажання. Психологічна настанова сприймати слово як енергію, а замовляння - як певний ритм, що впорядковує час і простір, виявляється в специфіці поєднання лексем у магічній формулі. Виконавець механічно відтворює текст магічних формул, а їх невидима проекція нібито вибудовує новий, бажаний сценарій реальності, а також здійснює вплив на сферу несвідомого, метафорично оберігає людину від можливих проявів деструктивної, асоціальної поведінки.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВМ (1)
Вільні: ВМ (1)