Ламонова, О. В.
    Релігійні сюжети у графіці Юлії Майстренко-Вакуленко [Текст] / О. В. Ламонова // Народна творчість та етнологія. - 2020. - N 5/6. - С. 33-49 : кольор. ілюстр. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Графіка (мист.) українська--1990-2010 рр.
Кл.слова (ненормовані):
українська графіка 1990-2010 років -- колаж -- офорт -- левкас
Анотація: Дослідження творчості нового покоління українських митців, які повністю сформувалися після 1991 року, лише розпочинається. це стосується, зокрема, Юлії Майстренко-Вакуленко - одної з найвиразніших сучасних українських мисткинь-графіків, кандидатки мистецтвознавства, викладачки Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Найвідоміша частина її доробку - офорти, левкаси та колажі на релігійну тематику. У статті докладно проаналізовано аркуші "єва", "ліліт", "Вигнання з Раю" із циклу "Світильники райського саду" (усі - 2001), триптих "Таємна вечеря" (1999), цикл "Ісус - Бог людський" (2000), диптих "Манна небесна" і "Примхи народу Мойсея" (обидва - 2002), серії "Вежа до небес" (2002), "храми України" (2003) та "дерев'яні церкви України" (2014-2015). Твори вирізняються ємністю використаних образів, а також несподіваністю та навіть певною креативністю їх (образів) тлумачення і застосування. При цьому художниця активно використовує як традиційні символи, так і суто "авторські" їх зіставлення та поєднання. Ранні роботи мисткині сповнені символізму і характеризуються певною езотеричністю ("єва", "ліліт"). джерелом натхнення для більшості кращих і найвідоміших творів Ю. Майстренко-Вакуленко стали мистецтво Візантії, київської Русі, а також романське мистецтво Західної європи, що утворюють разом цілісну, виразну, а головне - цілком сучасну художню мову ("Таємна вечеря", "Ісус - Бог людський", "храми України"). У нових офортах мисткиня не менш творчо надихається українським мистецтвом XVI-XVII ст. ( "дерев'яні церкви України"). Надзвичайно важливу роль відіграє для художниці й гранично уважне читання першоджерела, яке підказує їй як теми, так і образи ("Манна небесна", "Примхи народу Мойсея"). одночасно "релігійна" і "символічна" графіка Ю. Майстренко-Вакуленко дуже тісно пов'язані, їх теми й образи постійно "переплітаються", взаємно "підживлюючи" та збагачуючи один одного.


Дод.точки доступу:
Майстренко-Вакуленко, Юлія В'ячеславівна (р. н. 1975) \про твори\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВМ (1)
Вільні: ВМ (1)