Kolesnyk, Olga. Фонетичні й орфографічні ігри на початковому етапі [Text] / O. Kolesnyk> // Англійська мова та культура (Шкільний світ). - 2009. - № 10. - P3 Рубрики: Англійська мова--Орфографія--Фонетика--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): вніб 6 Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Шевченко, Ж. Таблиці суперечностей / Ж. Шевченко> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2011. - № 10. - С. 44-48 : табл. Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Методичний матеріал Кл.слова (ненормовані): орфографічні навички -- орфограма -- грамотність -- орфографія -- помилки Анотація: "Таблиці." складено на основі теоретичного матеріалу та прикладів посібника О. П. Глазової "Українська орфографія". Автор ділиться досвідом використання таблиць на уроці з метою формування орфографічних навичок учнів 5-11 класів на уроках української мови. |
Столяр, З. Путівник на шляху професійного становлення й удосконалення : рецензія [Текст] / Зоя Столяр> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 63-64 Рец. на.: Хом'як І. М. Зв'язок у вивчені орфографії зі структурними рівнями української мови : навчально-методичний посібник.- / І. М Хом'як. - Острог: "Острозька академія", 2011.-124 с. Рубрики: Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): орфографічні поняття -- орфографічні уміння і навички Анотація: У статті подана рецензія на навчально-методичний посібник "Зв'язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови ", автор якого- доктор педагогічних наук, професор, академік АН ВШ України Іван Миколайович Хом'як. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шокур, О. Фрагменти використання теми "Т. Шевченко у фольклорів" на уроках рідної мови [Текст] / Ольга Шокур> // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2012. - № 5. - С. 20-22. - Бібліогр.: с. 22 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): інформаційна дія -- диктанти -- орфографічні хвилинки Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Методика формування орфографічних умінь і навичок / І. Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2012. - № 3. - С. 41-50. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Орфографія--Дидактичні принципи навчання--Орфографічні норми--Діалектне мовлення--Двомовність Кл.слова (ненормовані): правопис -- методика викладання Анотація: У статті висвітлено сучасні підходи до методів формування грамотності у школярів з урахуванням внутрішньої близькості правописних явищ зі специфічними чинниками кожного з виучуваних розділів курсу української мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Левицкая, Г. К. Обучение письменной речи [Текст] / Г. К. Левицкая> // Иностранные языки в школе. - 2012. - № 4. - С. 96-101. - (Опубликовано в №4, 1967 г.) . - ISSN 0130-6073 Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): орфографічні вміння -- орфографічні навички -- помилки графічного порядку Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Вітюк, Валентина Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] / Валентина Вітюк> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 21-26. - Бібліогр.: 22 назв. Рубрики: Українська мова--Орфографія Кл.слова (ненормовані): орфографія -- орфографічні вміння й навички -- зв'язні висловлювання -- вправи і завдання (репродуктивні, продуктивні,конструктивні, творчі) Анотація: У статті визначено вихідні методичні позиції в розробленні теорії навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюванннями; запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності учнів основної школи. Автор дослідження наголошує на систематичному залученні школярів до активних форм навчальної діяльності шляхом виконання ними репродуктивних, продуктивних, конструктивних, творчих вправ і завдань. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1) |
Бондаренко, Н. Формування правописної компетентності учнів 5-7 класів на уроках розвитку зв'язного мовлення [Текст] / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 8. - С. 2-6. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Зв'язне мовлення Кл.слова (ненормовані): орфографічні -- пунктуаційні вміння і навички -- розвиток зв'язного мовлення -- взаємозв'язок -- відтворення -- створення -- вдосконалення писемного мовлення Анотація: У статті обгрунтовується природність і необхідність формування орфографічних та пунктуаційних умінь і навичок учнів 5-7 класів у процесі мовленнєвої діяльності. Проблеми становлення правописної компетентності розглядаються в аспекті основних напрямів методики розвитку мовлення. Автор дає рекомендації щодо закріплення правописних навичок під час роботи над переказами і творами та вдосконалення написаного. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Прищепа, О. Запобігання специфічним графіко-орфографічним помилкам молодших школярів [Текст] / Ольга Прищепа> // Початкова школа. - 2015. - № 11. - С. 31-34. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська мова--Початкове навчання--Орфографія Кл.слова (ненормовані): мовна компетентність -- графіко-орфографічні помилки -- заміна букв -- пропуск букв -- переставляння букв -- вставляння букв Анотація: У статті розглянуто специфічні графіко-орфографічні помилки, крім тих, що пов'язані із застосуванням правил правопису (заміна, пропускання, переставляння, вставляння), та деякі способи запобігання їм. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Кравчук, Л. Правила вживання знака м'якшення [Текст] : українська мова : 5 клас / Лариса Кравчук> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 27-29. - Бібліогр.: 1 назва. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): орфограма -- орфографічні навички -- робота в групах -- презентація -- народні звичаї і традиції Анотація: Подано розробку уроку української мови, мета якого наступна: використовуючи новітні методи і мультимедійні засоби навчання, домогтися засвоєння учнями вживання знака м'якшення; формувати орфографічні навички, розвивати аналітичне мислення; виховувати любов та повагу до народних звичаїв і традицій. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Угніч, Р. Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль [Текст] : українська мова : 7 клас / Руслана Угніч> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 31-34. Рубрики: Українська мова--Морфологія--Прислівник--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): систематизація та узагальнення знань -- іменник -- орфографічні уміння й навички -- робота в групах Анотація: Подано розробку уроку української мови, який має на меті наступне: систематизувати та узагальнити знання учнів про прислівник; вдосконалювати орфографічні уміння і навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати пошану до надбань українського народу, толерантне ставлення один до одного. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Авраменко, Олександр. Короткий словник наголосів / Олександр Авраменко, Марія Блажко> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 3. - С. 9-10 Рубрики: Орфографічні словники--Словники наголосів Дод.точки доступу: Блажко, Марія Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Панченков, Андрій. Власне висловлення на зовнішньому незалежному оцінюванні з української мови і літератури : за метеріалами Українського центру оцінювання якості освіти [Текст] / Андрій Панченков> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 4. - С. 52-55. - Початок у № 3. - С. 46-49 Рубрики: Українська література--Перевірка і оцінка знань Кл.слова (ненормовані): мовленнєва вправність -- культура мислення -- завдання відкритого типу -- розгорнута відповідь -- тест -- ЗНО -- аргумент -- аналіз теми -- висновок -- оцінювання мовного оформлення -- оцінювання змісту -- пунктуаційні помилки -- орфографічні помилки Анотація: "Власне висловлення - це специфічний текст, у якому учасник тестування обстоює й доводить свою позицію відповідно до вимог, сформульованих у завданні в тестовому зошиті. З одного боку, такий текст є результатом творчості тестованого, цілком відзеркалює його думки й переконання, свідчить про певні смаки й уподобання, демонструє мовленнєву вправність і рівень загальної культури мислення. З іншого боку, це результат виконання завдання, що вимагає чіткої структури викладу учасником тестування своїх думок. Тож наявність завдання відкриитого типу з розгорнутою відповіддю була і є однією з концептуально важливих ознак предметного тесту з української мови і літератури". Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Волошина, Ю. Є. Орфографічні орієнтири Юрія Шевельова [Текст] : (на матеріалі лінгвістичних термінів) / Ю. Є. Волошина> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 28-29. - С. 68-70. - Бібліогр. наприкінці ст. Рубрики: Мовознавці українські діаспори--Літературознавці українські діаспори--США Мовознавці українські--Шевельов Ю. В. Анотація: Сьогодні українська спільнота обговорює проект нового правопису, у якому нам пропонують реанімувати деякі правописні норми 20-30-х років ХХ ст., зокрема, закріплені Харківським правописом 1928 року. Саме цим правописом послуговувався відомий український лінгвіст і літературознавець Ю. Шевельов. Стаття пропонує познайомитися з особливостями цього орфографічного кодексу на графічних зразках лінгвістичної термінології в працях Ю. Шевельова. Дод.точки доступу: Шевельов, Ю. В. (українсько-американський славіст-мовознавець німецького походженння; історик української літератури, літературний і театральний критик, активний учасник наукового та культурного життя української еміґрації. Професор Гарвардського, Колумбійського університетів. Іноземний член НАН України (1991). 1949 - доктор філософії. Президент УВАН (1959-1961, 1981-1986) ; 1908-2002 рр.) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Коротіна, Людмила. Новий правопис: з проєкту в життя [Текст] / Людмила Коротіна, Ганна Степанець> // Кадровик 01. - 2019. - № 7. - С. 63-69 : табл. Рубрики: Кадрове діловодство--Правопис український Кл.слова (ненормовані): орфографічні помилки -- нова редакція Українського правопису -- пишемо по-новому -- слова іншомовного походження -- українські й давно засвоєні слова -- мовні цікавинки Дод.точки доступу: Степанець, Ганна Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1) |
Український правопис: що змінилося? [Текст]> // Вісник пенсійного фонду України. - 2019. - № 6. - С. 31-34 Рубрики: Кадрове діловодство--Правопис український Кл.слова (ненормовані): орфографічні помилки -- українські й давно засвоєні слова -- фемінітиви -- нова редакція Українського правопису Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Грекало, Тетяна. Урок 33. Ненаголошені е, и в корені слова [Текст] : [10-й клас] / Тетяна Грекало, Алла Доценко [та ін.]> // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2019. - № 7 (лип.). - С. 51-52. - Бібліогр.: с. 89. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика викладання--10-й клас Кл.слова (ненормовані): ненаголошені голосні -- орфографічні норми -- орфоепічні норми -- фонетична транскрипція -- орфограми Дод.точки доступу: Доценко, Алла; Жила, Ірина; Зеленько, Валентина; Коритан, Наталія; Муренко, Світлана; Чернега, Тетяна; Шуть, Олена; Яременко, Ірина; Бондаренко, Олена; Чмигова, Олена Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Грекало, Тетяна. Урок 38. Спрощення приголосних [Текст] : [10-й клас] / Тетяна Грекало, Алла Доценко [та ін.]> // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2019. - № 7 (лип.). - С. 63-65. - Бібліогр.: с. 89. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика викладання--10-й клас Кл.слова (ненормовані): орфографічна норма -- орфографічна грамотність -- орфографічні помилки Дод.точки доступу: Доценко, Алла; Жила, Ірина; Зеленько, Валентина; Коритан, Наталія; Муренко, Світлана; Чернега, Тетяна; Шуть, Олена; Яременко, Ірина; Бондаренко, Олена; Чмигова, Олена Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Піддубна, В. В. Українські правописні словники 30-х років ХХ століття [Текст] / В. В. Піддубна> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 19-21. - С. 85-87. - Бібліогр. наприкінці ст. Рубрики: Орфографічні словники українські--Історія--Україна, 1930-ті рр. Анотація: Історія українських правописних словників увібрала прагнення систематизувати й уніфікувати правила відтворення наших слів від часів "Граматики" М. Смотрицького до остаточного закріплення фонетичного письма в словниках початку ХХ ст. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Скрипнюк, О. В. Види мовних помилок та шляхи їх подолання [Текст] / О. В. Скрипнюк, Н. А. Андрійчук> // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 31/33 (листоп.). - С. 80-91. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Літературна мова українська Кл.слова (ненормовані): граматичні помилки -- стилістичні помилки -- орфографічні помилки -- лексичні помилки -- змістові помилки -- пунктуаційні помилки -- лексична грамотність Анотація: Помилка - це об'єктивне відхилення, яке перетворює правильний компонент повідомлення на неправильний (помилковий). Дод.точки доступу: Андрійчук, Н. А. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |