Курилова, А. Д. Гипербола: троп или состояние тропа? (Уроки старинных учебников красноречия) [Текст] / А. Д. Курилова> // Русская словесность. - 2011. - № 6. - С. 18-20. - Библиогр.: с. 20 . - ISSN 0868-9539 Рубрики: Російська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): риторика -- тропи -- гіпербола Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Луцак, Світлана. Поетика епітета в системі художнього твору [Текст] / Світлана Луцак> // Слово і час. - 2011. - № 12. - С. 111-114. - Бібліогр. в кінці ст. Рец. на кн. : Волковинський О. Поетика епітета : монографія / О. Волковинський. - Кам'янець-Подільський : ФОП Сисин О. В., 2011. - 350 с. Рубрики: Літературознавство--Тропи--Епітет Літературознавці України, 21 ст. Кл.слова (ненормовані): художній текст -- поетика -- епітетологія Анотація: Дослідження О. Волковинського присвячене проблемі поетики епітета. Науковець докладно аналізує положення теоріїї епітета та зупиняється на визначальній проблемі - уніфікації термінології. Дод.точки доступу: Волковинський, Олександр Сергійович (український літературознавець ; 1960) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Привалова, С. П. Розвиток творчих здібностей старшокласників на уроці української літератури / С. П. Привалова> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 11. - С. 14-17. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): творчі літературні здібності -- мовностилістичні засоби -- тропи -- мова художнього твору Анотація: У статті порушується проблема розвитку творчих літературних здібностей учнів старшої школи під час аналізу мови художнього твору. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Привалова, Світлана Розвиток творчих здібностей старшокласників на уроках української літератури [Текст] / Світлана Привалова> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 23-26. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська література--Процес навчання--Творчі здібності Кл.слова (ненормовані): творчі літературні здібності -- мовностилістичні засоби -- тропи -- мова художнього твору Анотація: У статті порушено проблему розвитку творчих літературних здібностей учнів старшої школи під час аналізу мови художнього твору. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Варикаша, Марта. Еротичний дискурс у щоденниках: метафори сексуальності [Текст] / Марта Варикаша> // Слово і час. - 2012. - № 5. - С. 78-83. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Мемуаристика, 20 ст. Літературознавство--Тропи--Метафора Кл.слова (ненормовані): тілесність -- дискурс сексуальності -- наратор -- нон-фікшн Анотація: У статті з'ясовано, що найголовніші розлогі метафори сексуальності у щоденниках письменників І пол. ХХ ст. були співвіднесені з мистецтвом (музика, танок, театр) і творчістю. Метафори відбивають гендерну ідентичність автора та специфіку його сексуальності. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тищук, Дар'я. Асоціонім у постмодерному тексті [Текст] / Дар'я Тищук> // Слово і час. - 2012. - № 6. - С. 105-107 : ілюстр. Рец. на кн. : Галич А. Естетичні пошуки в українській постмодерній літературі: асоціонімний вимір : монографія / А. Галич. - Луганськ : Книжковий світ, 2011. - 192 с. Рубрики: Літературознавці України, 21 ст. Літературознавство--Тропи--Асоціонім Кл.слова (ненормовані): художні засоби -- образність -- гендерне дослідження -- класифікація Анотація: Стаття є рецензією на монографію А. Галича, в якій грунтовно досліджується специфіка функціонування асоціоніма в чоловічому та жіночому прозовому дискурсі сучасної української постмодерної літератури, розглядаються проблеми асоціоніма як тропа. Дод.точки доступу: Галич, Артем (український літературознавець ; 1985) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Привалова, С. Вивчаємо мову художнього твору [Текст] / Світлана Привалова> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 4. - С. 25-27. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська література--Мова художнього твору--Методика Кл.слова (ненормовані): мова художнього твору -- диференційовані (різнорівневі) завдання -- зображувально-виражальні засоби мови -- тропи Анотація: У статті порушено проблему вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах школи. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Барчишина, Інна. Енжамбеман як засіб емфатизації епітетних структур у поетичних творах М. Волошина та В. Свідзінського [Текст] / Інна Барчишина> // Слово і час. - 2013. - № 2. - С. 60-67. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Літературознавство--Тропи--Епітет Письменники України, 19-20 ст. Українська література--Поезія Письменники Росії, 19-20 ст. Російська література--Поезія Кл.слова (ненормовані): емфатичність -- епітетна структура -- лірика Анотація: Стаття містить аналіз фігуральних моделей епітетних структур, організованих за принципом енжамбеману, у поезіях М. Волошина та В. Свідзінського. Розкрито експресивні можливості енжамбеману як засобу посилення емфатичності епітетних структур і поетичного тексту. Дод.точки доступу: Волошин, Максиміліан Олександрович (поет і художник українського походження, перекладач ; 1877-1932) \про нього\; Свідзінський, Володимир Євтимович (український поет, перекладач ; 1885-1941) \про твір\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шутенко, Юлія. "Мої дівчатка грають на сексофоні.": еротична поезія Миколи Луговика [Текст] / Юлія Шутенко> // Слово і час. - 2015. - № 12. - С. 77-82. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 20-21 ст. Українська література--Поезія Кл.слова (ненормовані): сонет -- ліричний герой -- тропи -- порівняння Анотація: У статті здійснено огляд поетичної збірки "Мої дівчатка грають на саксофоні." Миколи Луговика, яка містить як кількарядкові мініатюри, так і ліричні поеми. Дод.точки доступу: Луговик, Микола (український поет ; 1947 -) \про твір\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Калита, О. Іронічні тропи в текстах сучасних українських письменників [Текст] / О. Калита> // Дивослово. - 2008. - № 10 . - С. 38-41 Рубрики: Художня література--Твори--Тропи іронічні Анотація: Досліджується використання іронічних тропів у текстах творів українських письменників. Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
. Ніжинський державний університет ім. Миколи Гоголя Бутурлим, Т. І. Патріотичне виховання старшокласників у процесі вивчення української мови (на прикладі теми "Тропи", 10 клас) [Текст] / Т. І. Бутурлим> // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2016. - С. 64-67. - Бібліогр.: с. 67. - (Психолого-педагогічні науки ; № 4)
Дод.точки доступу: Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. ГоголяНіжинський державний університет ім. Миколи Гоголя Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Бондаренко, Юрій. Словесно-образний аналіз літературного твору в школі: вищий рівень застосування [Текст] / Юрій Бондаренко> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 10. - С. 11-15. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська література--Методика Кл.слова (ненормовані): словесно-образний аналіз -- тропи -- стилістичні фігури -- "внутрішній механізм" засобу -- класифікація мовних засобів -- етапи навчальної діяльності -- аналіз твору Анотація: У статті окреслено вищий рівень словесно-образного аналізу, під яким автор розуміє широке застосування теретичної інформації про тропи, стилістичні фігури, інші виражальні засоби в процесі шкільного опрацювання художніх творів. Разом з інтерпретацією змісту мовних конструкцій він забезпечує один з основних методичних принципів - вивчення літератури як мистецтва слова. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Бондаренко, Юрій. Словесно-образний аналіз літературного твору в закладі загальної середньої освіти: вищий рівень застосування [Текст] / Юрій Бондаренко> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 11. - С. 8-12. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Літературознавство--Вивчення літератури--Аналіз літературного твору Кл.слова (ненормовані): словесно-образний аналіз -- тропи -- стилістичні фігури -- класифікація мовних засобів -- етапи навчальної діяльності -- "внутрішній механізм" Анотація: Окреслено вищий рівень словесно-образного аналізу, під яким автор розуміє широке застосування теоретичної інформації про тропи, стилістичні фігури, інші виражальні засоби в процесі опрацювання художніх творів у закладі загальної середньої освіти. Поряд з інтерпретацією змісту мовних конструкцій він забезпечує один з основних методичних принципів - вивчення літератури як мистецтва слова. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Кравець, Лариса. Метафора в системі тропів / Лариса Кравець> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 5. - С. 29-33. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Тропи--Теоретичне осмислення Кл.слова (ненормовані): метафора -- ментонімія -- образ -- образність Анотація: Описано історію теоретичного осмислення тропів. Розкрито лінгвальну природу тропів. Схарактеризовано метафору і метонімію як два центри тропеїчної системи. Названо та проаналізовано основні різновиди метафори та метонімії. Доведено, що тропи взаємопов’язані між собою, можуть суміщатися і трансформуватися з одного в інший. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Бондаренко, Юрій. Словесно-образний аналіз літературного твору в школі: вищий рівень застосування [Текст] / Юрій Бондаренко> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 12. - С. 13-19. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Літературознавство--Вивчення літератури--Аналіз літературного твору Кл.слова (ненормовані): мовно-художній аналіз тексту -- тропи -- вивчення мовно-виражальних засобів -- самостійна класифікація мовних засобів Анотація: Окреслено вищий рівень словесно-образного аналізу, під яким автор розуміє широке застосування теоретичної інформації про тропи, стилістичні фігури, інші виражальні засоби в процесі опрацювання художніх творів у закладі загальної середньої освіти. Поряд з інтерпретацією змісту мовних конструкцій він забезпечує один з основних методичних принципів - вивчення літератури як мистецтва слова. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |