Киридон, А. Міжнародні відносини у системному вимірі: поняття, етапи і тенденції розвитку / А. Киридон, С. Троян> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 39-43 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): міжнародні відносини -- міжнародна політика -- світовий політичний процес -- учасник міжнародних відносин -- зовнішня політика -- дипломатія -- геополітика -- система міжнародних відносин Анотація: У пропонованій розвідці автори ставлять перед собою три завдання. 1) виявити зміст основних понять із галузі історії міжнародних відносин. 2) охарактеризувати основні етапи в розвитку системи міжнародних відносин, або геополітичні епохи нового та новітнього часу. 3) запропонувати розуміння головних тенденцій еволюції сучасної системи міжнародних відносин. Дод.точки доступу: Троян, С. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Карнацевич, В. Мультиперспективність на практиці. Як втілити теоретичні засади на уроці / В. Карнацевич> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 29-33 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): мультиперспективність -- мультикультуралізм Анотація: Одним із магістральних напрямів розвитку сучасної історичної освіти є забезпечення принципу мультиперспективності. Тобто тукої форми викладання, за якої будь-яка подія або явище розглядаються з декількох точок зору, що репрезентують позиції різних прошарків суспільства. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Терно, С. Методика укладання та використання тестових завдань / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 42-47. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Історична освіта в школі--Оцінювання знань Кл.слова (ненормовані): тестові завдання Анотація: Введення зовнішнього незалежного оцінювання сприяло впровадженню тестів під час контролю учнівських досягнень у школі. Нині практика тестування майже витіснила традиційні методи опитування. Наразі використовуються спеціальні друковані зошити з тематичного оцінювання та ін. Автор публікації надає поради щодо оволодіння методологією, методикою створення та використання тестів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Бондарук, І. Можливості курсів історії у розвитку критичного мислення учнів / І. Бондарук> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): технології -- критичне мислення -- компетентнісний підхід -- аналіз -- розуміння -- оцінка -- дослідження -- проблемна ситуація Анотація: У статті зосереджується увага на формуванні навичок критичного мислення учнів. Із цією метою аналізуються можливості шкільних курсів історії в розвитку критичного мислення учнів ЗНЗ. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Мисан, Віктор. Полікультурність у змісті шкільної історії: вимога чи забаганка науковців? / В. Мисан> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 23-26. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): шкільна історія -- принципи змісту шкільної історії -- полікультурність Анотація: У статті аналізується проблема формування змісту шкільного курсу історії, звертається увага на принципи конструювання змісту навчального матеріалу, обгрунтовується один із способів реалізації принципу полікультурності. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Мисан, Віктор. Полікультурна історія України : програма спецкурсу / В. Мисан> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 27-31 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): полікультурність -- багатокультурність Анотація: Запропоновано програму спецкурсу, мета якого: сформувати в сучасних школярів уявлення про особливості історичного розвитку України як результат взаємодії всіх тих народів, що обрали її територію місцем проживання. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Троян, Сергій. Українсько-польські відносини крізь призму колективної пам’яті: від "Воєн пам’яті" - до порозуміння / С. Троян> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 32-36. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Проблема створення "єдиного простору пам’яті" ; Компаративістика дискурсів пам’яті ; Ефект "воєн пам’яті" ; Спільний позитивний історичний досвід ; Діяльність національних інститутів пам’яті Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): пам’ять -- соціальна пам’ять -- політика пам’яті Анотація: Системні трансформації протягом двох останніх десятиліть кардинально змінили підходи до вивчення і розуміння історичного минулого в країнах колишнього Радянського Союзу і соціалістичної Центрально-Східної Європи.Особливої актуальності набуло вивчення питань спільної історії держав і народів, формування колективної пам’яті. Не залишилася осторонь цих процесів і Україна з Польщею. Автор поставив за мету дослідити, яким чином доленосні сторінки спільного історичного минулого українського і польського народів упливають на характер, особливості, специфіку сучасної національної політики пам’яті і відповідно новітніх наукових дискурсів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Мокрогуз, Олександр. До питання використання зображень пам’яток архітектури та репродукцій творів образотворчого мистецтва на уроках історії України / О. Мокрогуз> // Історія в сучасній школі : наук.-метод. журн. - 2012. - № 5. - С. 15-22 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): зображення пам’яток архітектури -- репродукції творів образотворчого мистецтва Анотація: Для переліку пам’яток культури з курсу історії України 7-го класу є представлення значної кількості соборів і церковних споруд візантійського стилю. На думку автора, така кількість споруд є невиправданою. І надає пояснення з цього приводу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Подобєд, Олена. Віртуальні навчальні екскурсії історичними просторами України та зарубіжних країн / О. Подобєд> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 27-29. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): віртуальні екскурсії -- музей -- віртуальний музей -- навчальна екскурсія -- веб-сайт Анотація: У статті проаналізовано основніетапи розвитку навчальної екскурсійної діяльності в Україні. Зосереджено увагу на тому, що в умовах відкритого інформаційного суспільства набуває актуальності використання віртуальних навчальних екскурсій. Сформульовано визначення поняття "віртуальна екскурсія". Подано адреси ключових історико-культурологічних веб-сайтів музеїв - як вітчизняних, так і зарубіжних. Розроблено пам’ятку "Щоденник віртуальних навчальних екскурсій". Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Буслюк, Світлана. Формування толерантності засобами технології критичного мислення / С. Буслюк> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 30-31 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): толерантність -- критичне мислення Анотація: Досвід показує, що настанову на толерантність у процесі вивчення суспільствознавчих дисциплін можна виховати за допомогою таких форм роботи, як діалог, проблемне навчання, ситуація вибору, інтерактивний метод спілкування. На думку автора, найбільш оптимальним, є методи технології розвитку критичного мислення. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Методичні рекомендації щодо вивчення предметів суспільно-гуманітарного спрямування : лист Міністерства освіті і науки, молоді та спорту України> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 7/8. - С. 2-6 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Анотація: Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану в 2012/2013 навчальному році. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Навчальна програма з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 7/8. - С. 7-12 : табл. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): навчальна програма з історії Анотація: Запропоновано навчальну програму з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. У програмі представлено курси історії України і всесвітньої історії. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Терно, Сергій. Світ критичного мислення: образ та мімікрія / С. Терно> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 7/8. - С. 27-39. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): критичне мислення -- методика навчання історії -- суспільствознавча освіта -- теорія розвитку критичного мислення -- методика розвитку критичного мислення Анотація: В статті системно висвітлені властивості, склад, функція та генезис критичного мислення. Проаналізовані сучасні українські публікації щодо впровадження критичного мислення у суспільствознавчу освіту. Виділено найважливіші проблеми: 1) викривлення змісту поняття "критичне мислення" та неусвідомленість суті цього явища; 2) запозичення яскравого антуражу з вихолощенням справжньої проблемності під час навчання; 3) плутанина в інструментах, які забезпечують критичне мислення. Сформульовано методичні рекомендації для вчителів з розвитку критичного мислення учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хворостенко, Сергій. Використання інтернет-ресурсів на уроках історії / С. Хворостенко> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 10. - С. 24-28 : фот. Рубрики: Інформаційні технології Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): інтернет-ресурси -- навчальний процес -- web-ресурс -- перебудова -- стратегія прискорення -- демократизація -- гласність -- антиалкогольна кампанія -- Чорнобильська катастрофа Анотація: У статті висвітлюються особливості структури і змісту інтернет-ресурсу з географії та історії (www.osvitanet.com.ua), його інтерактивні можливості для використання в навчальному процесі на прикладі окремого уроку з історії України. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Святокум, Оксана. Робота з текстовими джерелами на уроках історії в 5 класі : осмислюючи стратегії роботи за новими програмами / О. ОксанаСвятокум> // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 10. - С. 38-42 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): текстові джерела Анотація: Йдеться про проблему використання документів на уроках історії. Розглядаються методичні підходи і прийоми роботи з текстовими джерелами на уроках історії України в 5 класі відповідно до вимог нової програми з урахуванням вікових можливостей учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Таібов, Р. Історичні реконструкції / Р. Таібов> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2012. - № 11. - С. 51-52. - Зміст: Середньовічне європейське суспільство Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): уроки історичних реконструкцій Анотація: Розкрито вплив уроків історичних реконструкцій на моральне виховання учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Попович, І. Історичне мислення учнів / І. Попович> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2013. - № 12. - С. 26-28 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): історичне мислення Анотація: Автор ділиться досвідом роботи з розвитку історичного мислення учнів на уроках історії. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Кожушко, Т. Сучасне викладання історії / Т. Кожушко> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2015. - № 4. - С. 30-32 Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Педтехнології--КТС Кл.слова (ненормовані): сучасні освітні технології -- колективний спосіб навчання Анотація: Автор ділиться досвідом використання інноваційних методів навчання в процесі викладання історії в школі. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Желіба, Олександр. Урок історії: спроба відповіді на виклики сьогодення / О. Желіба> // Історія в рідній школі. - 2015. - № 4. - С. 15-18. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): випереджаюче навчання Анотація: Автор зазначає, що зміна акцентів діяльності вчителя з викладацької до наставницької дасть змогу створити передумови для якісного формування компетентностей вищого рівня (умінь працювати з джерелами знань, здійснювати операції аналізу, синтезу й оцінювання історичних, а також сучасних Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Кулікова, Лілія. Програма з класичної греко-римської міфології : для загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв профільної системи навчання та секцій Малої академії наук / Л. Кулікова> // Історія в рідній школі. - 2015. - № 4. - С. 19-28. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історична освіта в школі--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): греко-римська міфологія Анотація: Програмою вивчення класичної греко-римської міфології передбачається оволодіння знаннями з античної міфології на широкому культурно-історичному тлі видатних історичних пам’ятників світової культури за допомогою найдавніших історико-міфологічних джерел, ознайомлення зі світовими досягненнями європейської цивілізації. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |