Нищета, В. Принципи вивчення риторики в загальноосвітній школі [Текст] / Володимир Нищета> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 1. - С. 16-20. Рубрики: Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): шкільна риторична освіта -- принципи шкільної риторики -- риторична компетентність Анотація: У статті окреслено низку специфічних принципів шкільної риторики, цілеспрямована реалізація яких в поєднанні із загальнодидактичними та методичними (частково дидактичними) принципами стане запорукою формування риторичної компетентності школярів. У дослідженні також проілюстровано комплексну (дидактичну, діалектичну, стнергетичну, когерентну) взаємодію принципів вивчення риторики в загальноосвітній школі. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Голуб, Н. Навчання риторики учнів старших класів (матеріали для вчителя) [Текст] / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 2. - С. 2-8. - Бібліогр.: 11назв. Рубрики: Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): красномовство -- історія -- теорія -- практика -- техніка риторики -- оратор Анотація: У статті представлений теоретичний матеріал для вчителів, що навчають риторики учнів старших класів. Дібрана автором інформація виходить за межі програмових питань, що дасть змогу вчителеві обирати, варіювати і мати метеріал для планування самостійної роботи з риторики. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Голуб, Н. Система вправ з риторики [Текст] / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 2-8. - Бібліогр.: 2 назв. Рубрики: Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): метод вправ -- риторичні вміння і навички -- типологія вправ -- підготовчі вправи -- тренувальні вправи -- творчі вправи -- аналітичні вправи Анотація: Статтю присвячено обгрунтуванню типології вправ з риторики для роботи на уроках і в процесі самостійного вивчення, представлено зразки кожного виду вправ. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Васьківська, Г. Риторичні вміння учнів старшої школи в контексті ціннісно-смислової сфери [Текст] / Галина Васьківська, Сергій Косянчук> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 8. - С. 14-20. - Бібліогр.: 13 назв. Рубрики: Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): учні старшої школи -- риторика -- риторичні вміння -- ціннісно-смислова сфера -- ціннісно-смислові орієнтації -- особистість -- саморозвиток Анотація: У статті окреслено роль і значення риторичних умінь у процесі формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості старшокласника. З огляду на аналіз структури риторичної діяльності, теоретична модель риторичних умінь має бути представлена як синтез розумового, мовленнєвого і комунікативного компонентів. Дод.точки доступу: Косянчук, С. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Нищета, Володимир Риторичні вміння як діяльнісний компонент риторичної компетентності [Текст] / Володимир Нищета> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 7. - С. 13-18. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): компетентність -- складники компетентності -- риторична компетентність -- уміння -- риторичні вміння Анотація: У статті розглядається питання визначення діяльнісного компонента риторичної компетентності. Розроблена номенклатура риторичних умінь учнів основної школи, розглянуті підходи до їх класифікації. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Нищета, В. Формуємо риторичні вміння та риторичну компетентність [Текст] : програма дослідно-експериментального навчання української мови / Володимир Нищета> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 66-73. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Риторика--Методика Українська мова--Плани і програми Кл.слова (ненормовані): мета дослідно-експериментального навчання -- проблемний проектний та риторичний підходи -- принципи шкільної риторики -- етапи навчання -- програма навчання -- 5-9 класи -- мовленнєва змістова лінія Анотація: Запропоновано програму дослідно-експериментального навчання української мови, метою якого є комплекс риторичних вмінь і риторична компетентність школярів. Охарактеризовано значення та структуру поняття риторичної компетентності, підходи до навчання, принципи шкільної риторики. Надано планування етапів і програму навчання, з наступною характеристикою мовленнєвої змістової лінії у цій програми. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Аношкіна, Г. Основні завдання риторики в контексті сучасності [Текст] / Галина Аношкіна> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 25-26. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Риторика--Загальні питання Риторика--Методика Кл.слова (ненормовані): риторика -- оптимальне спілкування -- Цицерон -- красномовство -- неориторика Анотація: У статті висвітлено значення риторики в сучасному світі, визначено основні завдання риторики як теорії і практики досконалого, доцільного, ефективного мовлення у процесі спілкування. Доведено зростання ролі ораторської комунікації в контексті сучасності, розкрито поняття неориторики. Підкреслено, що формування національно-мовної особистості, вироблення умінь користування мовними засобами в різних сферах і жанрах мовлення - одна з найважливіших умов успішної соціалізації особистості сьогодні. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |