Мороз, Лариса. Модерність драматургії Котляревського: сприйняття та оновлення традицій [Текст] / Лариса Мороз> // Слово і час. - 2015. - № 10. - С. 57-67. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники українські, 18-19 ст. Українська література--Драматургія, 19 ст. Кл.слова (ненормовані): національна ідентичність -- універсалізм -- християнська етика -- серце -- розум Анотація: На матеріалі п'єс І. Котляревського розглядається своєрідність функціонування українських довготривалих традицій - загальнокультурних, а не лише літературних Дод.точки доступу: Котляревський, Іван Петрович (український письменник, поет, драматург, основоположник сучасної української літератури, громадський діяч ; 1769-1838 ) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Шубравська, Ольга. Комедійний жанр у драматургічній творчості Сидора Воробкевича [Текст] / Ольга Шубравська> // Слово і час. - 2017. - № 1. - С. 88-97. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Драматургія, 19 ст. Літературознавство--Жанри --Комедія Кл.слова (ненормовані): комедія -- водевіль -- оперета Анотація: Стаття містить ідейно-тематичний та образно-стильовий аналіз комедій Сидора Воробкевича "Пан мандатор", "Пані молода з Боснії", "Комедія без автора". Уточнюється авторство ранніх музичних та драматургічних робіт Воробкевича для театру, їх датування. Наголошується, що жанр комедійних творів драматурга більше тяжіє до водевілю, але має риси і оперети. Дод.точки доступу: Воробкевич, Сидір Іванович (український буковинський письменник, композитор, музично-культурний діяч, православний священик, педагог ; 1836-1903) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Малютіна, Наталія. Явище жанрової інтерактивності у драматургії І.Карпенка-Карого [Текст] / Н. Малютіна> // Слово і час. - 2008. - № 1. - С. 53-61. - Бібліогр.: 14 назв. Рубрики: Українська література--Драматургія, 19 ст. Кл.слова (ненормовані): Нова драма -- Трагедія -- Комедійні ситуації Анотація: Явище жанрової неоднородності та інтерактивності різних жанрових начал у драматургії І. Карпенка-Карого виявляє складні механізми поступу драматурга до "нової драми". Жанрове начало мелодрами по-різному виявляє себе у трагедії "Сава Чалий" та драмі "Гандзя", синтезуючись із трагедійним пафосом та комедійними ситуаціями, а також авторською тенеденційністю й елементами художньої умовності. Дод.точки доступу: Карпенко-Карий, Іван Карпович (український письменник, драматург, актор, ерудит, один з корифеїв українського побутового театру ; 1845-1907 ) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |