Бєляєва, Олена Структура, види і форми мовленнєвої комунікації [Текст] / Олена Бєляєва> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 6. - С. 53-57. - Бібліогр.: 27 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення та викладання у вузі Кл.слова (ненормовані): мовленнєва комунікація -- комунікативний акт -- комунікативна ситуація -- комунікативна ситуація -- комунікативний намір -- сфера комунікації -- розуміння -- "шуми" -- текст -- дискурс Анотація: У статті досліджено структуру, види і форми мовленнєвої комунікації. Диференційовано категорії "комунікація" і "спілкування", "текст" і "дискурс". Уточнено сутність понять " комунікативна ситуація", "комунікативний акт", "комунікативний намір", "комунікативна сфера". Виявлені чинники, які забезпечують ефективність комунікації, і фактори, що зумовлюють перешкоди під час трансляції вербальної інформації. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Семеног, Олена . Лінгвістичний аналіз як засіб формування інтелектуальної культури [Текст] : рецензія / Олена Семеног> // Українська мова і література в школі. - 2012. - №8 . - С. 56-58 Рец. на кн. Від звуку до тексту : Аналіз мовних одиниць різних рівнів : навч. посіб. / за ред А. А. Силки,-вид. 2-е, випр. і допов.-. - Суми: Університетська книга, 2012.-348с. Рубрики: Українська мова--Вивчення та викладання у вузі Кл.слова (ненормовані): аналіз складних синтаксичних конструкцій -- словотвірний аналіз -- одиниці мовних систем -- рецензія -- лінгвістичні дисципліни -- зв'язні тексти Анотація: У статті зосереджено увагу на рецензії навчального посібника "Від звуку до тексту: Аналіз мовних одиниць різних рівнів". Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Овсієнко, Людмила Методика навчання лінгвістики тексту в системі компетентнісної мовної освіти майбутніх учителів-словесників [Текст] / Людмила Овсієнко> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 2. - С. 27-32 Рубрики: Українська мова--Вивчення та викладання у вузі Кл.слова (ненормовані): компетентнісний підхід -- компетентність -- компетенції -- традиційні методи -- активні та інтерактивні методи -- лінгвістика тексту -- майбутні учителі-словесники Анотація: У статті визначено і проаналізовано сучасні методи навчання майбутніх учителів -словесників. Із численного арсеналу методів, адекватних завданням компетентнісного підходу, виділено такі: метод проектів, портфоліо, кейс-метод, ділова гра, розігрування ролей, аналіз конкретних ситуацій, активне програмоване навчання, стажування (практика), проблемна лекція. Упроваджуючи ці методи в процес навчання лінгвістики тексту, викладач ВНЗ формує індивідуальні, професійні, творчі здібності майбутніх учителів-словесників, тобто професійно-педагогічну компетентність, яка містить літературознавчий, лінгвістичний, психологічний, педагогічний, дидактичний, методичний і комунікативний складники. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Корчова, О. Формування лексико-семантичної компетенції майбутнього вчителя-словесника на засадах комунікативно-діяльнісного підходу [Текст] / Олена Корчова> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 64-67. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення та викладання у вузі Вища освіта--Підготовка майбутнього вчителя-словесника Кл.слова (ненормовані): компетентність -- компетенція -- комунікативно-діяльнісний підхід -- лексема -- лексичні семи -- комунікативний розвиток особистості Анотація: У статті обгрунтовано необхідність застосування комунікативно-діяльнісного підходу з метою формування лексико-семантичної компетенції майбутнього фахівця. Запропоновано систему вправ на основі текстової комунікації до теми "Лексичне значення слова". Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Кухарчук, І. Порушення лексичних норм української мови у мовленні майбутніх практичних психологів [Текст] / Ірина Кухарчук> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 60-64. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення та викладання у вузі Вища освіта--Підготовка майбутніх практичних психологів Кл.слова (ненормовані): мовні норми -- лексичні норми -- професійне мовлення практичних психологів Анотація: У статті проаналізовано типові лексичні помилки у професійному мовленні майбутніх практичних психологів; з'ясовано основні причини порушення лексичних норм, зокрема уживання русизмів, невиправдане калькування з російської мови, незнання лексичних значень слів, плеоназм. З метою формування культури фахового мовлення на заняттях з української мови за професійним спрямуванням подано систему вправ і завдань. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |