Медведєва, Н. Узагальнення і систематизація вивченого про дієслово : українська мова : 7 клас [Текст] / Ніна Медведєва> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2013. - № 5. - С. 39-40 Рубрики: Українська мова--Морфологія--Методика Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): дієслово як частина мови Анотація: Мета запропонованого уроку - узагальнити знання про дієслово як частину мови, формувати правописні вміння, розвивати усне й писемне мовлення учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВА (1) |
Компаній, О. Формування читацьких інтересів молодших школярів із використанням мультимедіа та інтернету [Текст] / Олена Компаній> // Початкова школа. - 2013. - № 3. - С. 17-19. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): читацькі інтереси -- мультимедійний урок -- класне і позакласне читання Анотація: У статті розглянуто питання формування читацьких інтересів на уроках класного та позакласного читання із застосуванням мультимедіа та інтернету. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Яковенко, Т. Уподібнення та спрощення приголосних звуків [Текст] : українська мова для студентів І курсу спеціальності "Початкова освіта" : початок / Тамара Яковенко> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 51-54. Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ Українська мова--Фонетика--Методика Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): узагальнення й систематизація знань -- фонетичні явища рідної мови -- проектна діяльність за програмою "Intel@" -- орфоепія -- орфографія -- асиміляція приголосних звуків -- оглушення Анотація: Мета поданого заняття - використовуючи новітні технології та засоби навчання, узагальнити, поглибити і систематизувати знання і уміння студентів-першокурсників про важливі фонетичні яаища української мови, формувати навички практичної роботи з навчальною літературою та інтернет-ресурсами. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Строганова, Г. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій та web-квестів на уроках української мови [Текст] / Ганна Строганова, Ганна Козловська> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 6. - С. 23-26. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): інформатизація освіти -- комп'ютерні ткехнології -- інформаційно-комунікаційні технології -- web-квест -- Google-форми для тестів -- творчі здібності учнів Анотація: У статтті узагальнено досвід дослідження актуальної проблеми запровадження інформаційно-комунікаційних технологій та web-квестів на уроках української мови для розвитку творчих здібностей учнів. Проаналізовано особливості упровадження у навчально-виховний процес новітніх технологій, що сприяють підвищенню його ефективності. Дод.точки доступу: Козловська, Г. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Мостіпан, В. Без граматики не вивчиш математики [Текст] : бінарний урок з української мови і математики / Вікторія Мостіпан, Валентина Ющишена> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 77-81 Рубрики: Українська мова--Міжпредметні зв'язки Математика--Міжпредметні зв'язки Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): узагальнення та систематизація знань -- числівник як частина мови -- арифметичні дії з числами різних розрядів -- слайди до уроку Анотація: Запропоновано бінарний урок, яки має на меті наступне: за допомогою мультимедійних засобів навчання узагальнити та систематизувати знання з теми "Числівник", а також з теми "Аріфметичних дії з числами різних розрядів"; розвивати в учнів пам'ять, логічне мислення, зв'язне мовлення; виховувати взаємоповагу, культуру поведінки на уроках. Дод.точки доступу: Ющишена, В. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Олійник, А. Уживання суфіксів -ІВ-, -ЇВ у назвах міст України [Текст] : українська мова : 10 клас / Алла Олійник> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 11. - С. 52-56. - Бібліогр.: 2 назви. Рубрики: Українська мова--Ономастика--Топоніміка Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): урок-лінгвістичне дослідження -- походження назв міст України -- Львів -- Ходорів -- Харків -- Чернігів -- Фастів -- етимологія -- Канів -- Бердичів -- Миколаїв -- кросворд Анотація: Запропоновано конспект уроку, мета якого полягає в наступному: дослідити походження назв міст України з суфіксами -ІВ-, -ЇВ-; використовуючи мультимедійні засоби навчання, узагальнити і систематизувати знання учнів про вживання цих суфіксів у власних назвах; розвивати комунікативні здібності, пам'ять, логічне мислення; виховувати в учнів почуття патріотизму, любові до рідного краю та його історичного минулого. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Деркач, О. Головні члени речення: підмет і присудок [Текст] : українська мова : 8 клас / Олена Деркач> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 12. - С. 42-47 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): урок-практикум -- головні члени речення Анотація: Подано конспект уроку, мета якого наступна: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про підмет і присудок як головні члени речення; використовуючи мультимедійні засоби навчання, удосконалювати вміння учнів визначати підмети і присудки у двоскладному реченні, конструювати речення з різними за способом вираження підметом і присудком; розвивати пам'ять, пізнавальну активність, логічне й абстрактне мислення, зв'язне мовлення; виховувати любов та повагу до літератури рідного краю. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Греб, В. Складне речення. Інтонування різних видів складних речень. Синтаксичний аналіз в обрамленні теми "Люблю вишиванку твою, Україно!" [Текст] : урок-залікова гра : 11 клас / Володимир Греб> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 35-41. Рубрики: Українська мова--Словотвір--Складне речення--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): урок української мови -- види складних речень -- синтаксичний аналіз речення -- залікова гра -- національна святиня -- вишиванка Анотація: Метиа запропонованого уроку полягає в наступному: використовуючи новітні навчальні технології, перевірити рівень знань та закріпити вміння учнів визначати ознаки складних синтаксичних конструкцій; розвивати усне мовлення, орфографічну й пунктуаційну грамотність; виховувати повагу до національних святинь, зокрема до вишиванки-оберега як символу духовності. Додано зразки слайдів до уроку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Іванцова, Т. Правила вживання знака м'якшення [Текст] : українська мова : 5 клас / Тетяна Іванцова> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 31-34. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): правопис знака м'якшення -- робота в групах -- Батьківщина Анотація: Подано розробку уроку з української мови, мета якого наступна: узагальнити раніше вивчений матеріал та розкрити зміст нових правил уживання знака м'якшення, формувати навички правопису й вимови слів з цим знаком; розвивати в учнів орфографічне чуття, логічне мислення; виховувати патріотизм. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Борисенко, В. Роль комп'ютерних технологій у мовній підготовці майбутніх документознавців [Текст] / Валентина Борисенко> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 3. - С. 15-17. - Бібліогр.: 2 назви. Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): інноваційні технології -- мовна освіта -- сучасні технічні засоби -- комп'ютерні технології -- інформаційна компетентність Анотація: Автор статті наголошує на необхідності постійного оновлення змісту вищої освіти, що супроводжується впровадженням якісної моделі підготовки студентів із застосуіванням інноваційних технологій навчання, визначає істотні переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі мовної підготовки майбутніх документознавців. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Литвинюк, Л. Мультимедіа на уроках української мови та літератури [Текст] / Людмила Литвинюк> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 51-53. Рубрики: Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Українська література--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): мультимедійна підтримка уроку -- комп'ютерні технології -- динамічні таблиці -- літературний портрет -- слайд-твір -- тестові завдання -- медіаурок Анотація: У статті приділено увагу одному з найефективніших у наш час способів розвитку пізнавальної активності учнів - використанню мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити інтерес і привернути увагу учнів до навчання. Охарактеризовано основні мультимедійні жанри, які сприяють активізації пізнавальної діяльності школярів, від динамічних таблиць і презентацій до медіауроку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Степанищева, В. Односкладне речення. Повторення й узагальнення вивченого про односкладне речення [Текст] : українська мова : 8 клас / Віра Степанищева> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 69-70. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Односкладне речення--Методика Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): види односкладних речень -- способи вираження головного члена речення -- робота з текстом Анотація: Запропоновано конспект уроку, який має на меті наступне: удосконалювати вміння учнів аналізувати односкладні речення та використовувати їх у мовленні; розвивати мислення, увагу і творчі здібності школярів; виховувати любов до рідної землі, захоплення красою природи. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Корицька, Г. Реалізація проблемно-пошукової, дослідницької діяльності учнів засобами веб-квест технології [Текст] / Галина Корицька, Ірина Подлєсна> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 3-7. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): веб-квест технологія -- проблемно-пошукова діяльність -- проблемна ситуація -- дослідницька діяльність -- ІК-технології -- онлайнові ресурси Анотація: У статті розглянуто можливості використання веб-квест технології як моделі реалізації проблемно-пошукової, дослідницької діяльності учнів у процесі навчання української мови. Виокремлено етапи впровадження технології, визначено дидактичні функції онлайнових ресурсів. Дод.точки доступу: Подлєсна, І. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Кравчук, Л. Правила вживання знака м'якшення [Текст] : українська мова : 5 клас / Лариса Кравчук> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 27-29. - Бібліогр.: 1 назва. Рубрики: Українська мова--Орфографія--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): орфограма -- орфографічні навички -- робота в групах -- презентація -- народні звичаї і традиції Анотація: Подано розробку уроку української мови, мета якого наступна: використовуючи новітні методи і мультимедійні засоби навчання, домогтися засвоєння учнями вживання знака м'якшення; формувати орфографічні навички, розвивати аналітичне мислення; виховувати любов та повагу до народних звичаїв і традицій. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Скореднова, Ніна. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови і літератури для оптимізації навчального процесу [Текст] / Ніна Скореднова> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 5. - С. 56-58. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Українська література--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): ІКТ -- Google сервіс у навчанні -- пізнавальний інтерес учнів Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Гусєва, Вероніка. Організація проектної діяльності учнів 11 класу філологічного профілю на уроках української мови засобами ІКТ [Текст] / Вероніка Гусєва> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 30-32. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): проектна діяльність -- інформаційні технології -- ІКТ -- українська мова -- метод проектів Анотація: Сприяти засвоєнню більшої інформації, заощадити навчальний час, приділити більше уваги творчим аспектам роботи з учнями, накопичувати статистичну інформацію впродовж навчального процесу - усе це реально з використанням ІКТ. Про підготовку проектних технологій до уроків української мови з розділу "Фразеологія" та їх результативність йдеться у статті. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шевцова, Лариса. Елетронний підручник на уроках української мови в загальноосвітній школі [Текст] / Лариса Шевцова> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 3-6. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Засоби навчання--Підручники і посібники Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): електронний підручник -- вивчення української мови -- електронні тренажери -- електронні репетитори -- ІКТ Анотація: Розкрито роль електронного підручника та електронних посібників у навчанні української мови в загальноосвітній школі, розглянуто шляхи активізації роботи учнів за допомогою електронних засобів навчання. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |