Скалига, А. Узагальнення й систематизація знань про пунктограми при прямій мові та діалозі : урок української мови : 11 клас [Текст] / Антоніна Скалига> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 39-42. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): пряма мова й діалог -- синтаксичний розбір речень -- пунктуаційні навики учнів -- картки -- робота з текстом -- мовленнєво-комунікативний матеріал Анотація: Надано конспект уроку за темою: "Пунктограми при прямій мові та діалозі. Синтаксичний розбір речень із прямою мовою". Урок має на меті узагальнити вивчене за темою, удосконалювати пунктуаційні й творчі навики учнів, розвивати вміння зіставляти мовні явища, а також засобами мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати в учнів почуття взаємоповаги, довіри, вміння цінувати дружбу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гнаткович, Тетяна Методичні аспекти формування мовної й мовленнєвої компетентностей школярів у процесі вивчення складносурядного речення [Текст] / Тетяна Гнаткович> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 6. - С. 2-8. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Кл.слова (ненормовані): мовна компетентність -- мовленнєва компетентність -- складносурядне речення -- компетентнісний підхід -- етапізація технології лінгвістичного аналізу Анотація: У статті визначено методичні питання формування мовно-мовленнєвих компетентностей учнів дев'ятого класу у процесі вивчення складносурядного речення. Окреслюються завдання лінгвістичного аналізу тексту та ігрової технології на уроках української мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Царюк, О. Речення зі звертаннями та вставними конструкціями : українська мова : 8 клас [Текст] / Олена Царюк> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2013. - № 5. - С. 37-38 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): узагальнення й систематизація вивченого Анотація: Подано розробку уроку, мета якого - повторити, узагальнити й систематизувати вивчене з теми, розвивати в учнів навички критичного мислення, виховувати працелюбність, позитивне ставлення до життя. Є примірники у відділах: всього 1 : ВА (1) |
Векшина, В. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення. Головне та залежне слово у словосполученні [Текст] : українська мова : 5 клас / Валентина Векшина> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 37-39. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): поняття про словосполучення -- вправи та прийоми Анотація: Мета запропонованого уроку полягає в наступному: подати поняття про словосполучення, його особливості, сприяти запобіганню помилок у будові словосполучення; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення учнів; виховувати любов і повагу до рідного народу та краси його слова, шанобливе ставлення до здорового способу життя. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Караман, О. Підготовка студентів до викладання синтаксису в профільній школі [Текст] / Ольга Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 24-27. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Викладання у ВНЗ Кл.слова (ненормовані): підготовка студентів -- односкладні речення -- функційно-стилістичний підхід -- методи навчання -- вправи Анотація: У статті окреслено особливості вивчення синтаксису в профільній школі, акцентовано увагу на опанування таких мовних одиниць синтаксичного рівня, як односкладні речення. Розкрито можливості використання різних методів навчання, зокрема бесіди, спостереження над мовою, слова вчителя, методу вправ; запропоновано зразки вправ, які сприяють формуванню комунікативних умінь і навичок учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Логвиненко, Н. Неповне речення. Тире в неповних реченнях [Текст] : українська мова : 8 клас / Наталія Логвиненко> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 86-91 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): вживання тире в неповних реченнях -- міні-проект -- картки -- робота в парах -- редагування Анотація: Мета запропонованого уроку полягає в наступному: використовуючи новітні методи та прийоми навчання, повторити правила вживання тире в простому реченні, закріпити знання про неповні речення; розвивати діалогічне мовлення, творчі здібності; формувати інтерес до творчої спадщини видатної української художниці Катерини Білокур. Дод.точки доступу: Білокур, Катерина Василівна (українська художниця, майстер народного декоративного живопису, представниця «народного примітиву» («наївного мистецтва») ; 1900-1961) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Векшина, В. Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом [Текст] : українська мова : 5 клас / Валентина Векшина> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 74-77 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): граматична основа речення -- способи морфологічного вираження підмета і присудка Анотація: Запропоновано урок з української мови, мета якого наступна: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета і присудка; розвивати вміння працювати з підручниками, усне й писемне мовлення, логічне мислення; виховувати в учнів любов до природи, до рідної землі, культуру мовлення. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
До розділу "Синтаксис і пунктуація" [Текст] / Олена Горошкіна, Ольга Караман, Наталія Мордовцева, Людмила Попова> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 11. - С. 51 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Кл.слова (ненормовані): лінгвістична мініатюра -- підмет -- присудок -- розділові знаки Анотація: Подано лінгвістичну мініатюру, яку доцільно використати на уроці української мови при вивченні правил вживання розділових знаків між підметом і присудком. Дод.точки доступу: Горошкіна, О.; Караман, О.; Мордовцева, Н.; Попова, Л. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Деркач, О. Головні члени речення: підмет і присудок [Текст] : українська мова : 8 клас / Олена Деркач> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 12. - С. 42-47 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Українська мова--Урок Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання Кл.слова (ненормовані): урок-практикум -- головні члени речення Анотація: Подано конспект уроку, мета якого наступна: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про підмет і присудок як головні члени речення; використовуючи мультимедійні засоби навчання, удосконалювати вміння учнів визначати підмети і присудки у двоскладному реченні, конструювати речення з різними за способом вираження підметом і присудком; розвивати пам'ять, пізнавальну активність, логічне й абстрактне мислення, зв'язне мовлення; виховувати любов та повагу до літератури рідного краю. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Литвин, Л. Вивчаємо звертання на матеріалі творів Тараса Шевченка [Текст] / Любов Литвин> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 3. - С. 25-29. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Кл.слова (ненормовані): звернення -- звертання -- власне (пряме) звертання -- непряме (тропеїчне) звертання -- риторичне звертання -- поширене й непоширене звертання -- кличний відмінок -- вокативні речення -- вправи Анотація: На матеріалі поетичних творів Т. Г. Шевченка проаналізовано звертання як засіб ускладнення простого речення. Стаття містить різні за дидактичним спрямуванням вправи для піднесення культури мовлення. Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Караман, О. Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні [Текст] : дидактичний матеріал до уроків української мови у 8 класі / Ольга Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 9. - С. 35-36. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика Кл.слова (ненормовані): вправи -- завдання Анотація: Запропоновано 15 вправ і завдань з вищевказанної теми: аналітичні (робота з реченнями, аналіз тексту), творчі (конструювання речень). Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |