До розділу "Морфологія" [Текст] : Скарбничка лінгвістичних мініатюр / Олена Горошкіна, Ольга Караман, Наталія Мордовцева, Людмила Попова // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 48
Рубрики: Українська мова--Методи навчання
Кл.слова (ненормовані):
лінгводидактика -- тексти -- іменник -- числівник
Анотація: Постійна рубрика містить добірку лінгвістичних мініатюр, тобто невеликих за обсягом текстів лінгвістичної спрямованості, що розкривають певні мовні поняття та явища. Використання цього різновиду науково-навчальних текстів є ефективним способом формування мовної компетентності учнів та сприяє підвищенню інтересу до вивчення мови.


Дод.точки доступу:
Горошкіна, Олена; Караман , Ольга; Мордовцева, Наталія; Попова, Людмила
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Горошкіна, Олена
    Ідеї О. М. Біляєва в розвідках сучасних лінгводидактів і практичній діяльності вчителів [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 3. - С. 15-19. - Бібліогр.: 14 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Методика--Досвід
Кл.слова (ненормовані):
лінгводидактична спадщина -- типи уроків -- підручник української мови -- український методист
Анотація: У статті висвітлено, як методичні ідеї українського методиста О. М. Біляєва знайшли своє відображення в розвідках сучасних лінгводидактів і практичній діяльності вчителів. Особливу увагу приділено проблемі методів навчання української мови в школі, типи уроків, лінгводидактичної термінології. Акцентовано увагу на розробленні О. М. Біляєвим підручників української мови, концептуальних засад мовної освіти


Дод.точки доступу:
Біляєв, Олександр Михайлович (український мовознавець, методист ; 1925-2006) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Горошкіна, Олена
    Сучасний підручник української мови як освітньо-розвивальне середовище [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 4. - С. 11-14. - Бібліогр.: 3 назви.
Рубрики: Українська мова--Підручники для середньої школи
Кл.слова (ненормовані):
підручник з української мови -- робота з текстом
Анотація: В статті визначено соціокультурний потенціал шкільного підручника з української мови, з'ясовано основні ознаки сучасного підручника.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Горошкіна, Олена.
    Роль шкільного підручника в реалізації компететнісного підходу до навчання української мови учнів ліцею [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 2-7. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська мова--Засоби навчання--Підручники
Кл.слова (ненормовані):
підручник української мови -- функції підручника -- компетентнісний підхід
Анотація: У статті окреслено функції підручника української мови, зокрема мотиваційну, світоглядну, ціннісно-орієнтувальну, розвивальну, інформативну, рефлексійно-корекційну. Акцентовано на зміні пріоритетності традиційних функцій підручника, зокрема інформативної, запропоновано шляхи реалізації цієї функції в суспільних сучасних умовах, зокрема через збільшення питомої ваги електронної підтримки підручника. Особливу увагу приділено проблемі впровадження компетентнісного підходу в освітній процес, що уможливлює використання теоретичних знань як практичного засобу пояснення явищ і розв'язання проблем, застосування досвіду успішних дій у конкретних ситуаціях. Визначено, що прикметною ознакою сучасного підручника української мови є спрямованість його на формування ключових і предметної компетентності учнів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Новосьолова, Валентина
    Методичні рекомендації щодо навчання української мови у 5-11 класах закладів загальної середньої освіти (2018-2019 навчальний рік) [Текст] / Валентина Новосьолова, Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 4. - С. 2-7. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання в середній школі
Кл.слова (ненормовані):
програма з української мови -- навчальна програма для середньої школи


Дод.точки доступу:
Горошкіна, Олена

Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Горошкіна, Олена
    Формування читацької культури учнів ліцею на уроках української мови [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 3. - С. 10-13. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання
Кл.слова (ненормовані):
читацька культура учнів -- урок української мови -- смислове читання -- текст
Анотація: У статті акцентовано, що важливим засобом формування читацької культури на уроках української мови є включення дидактичного матеріалу, зокрема текстів про роль читання для сучасної людини, уривків із творів сучасних письменників, що сприяє підвищенню мотивації учнів до читання.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Горошкіна, Олена.
    Психологічні засади ключових і предметної компетентностей учнів ліцею на уроках української мови [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 3-5. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика--Компетентнісний підхід
Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- предметна компетентність -- ключові компетентності -- теорія діяльності -- система освіти -- компетентнісний підхід
Анотація: Визначено, що оскільки компетентність є психологічним утворенням, тому й прогнозувати механізми її формування доцільно в контексті певної психологічної теорії, зокрема теорії діяльності. Необхідно врахувати й той факт, що ключові компетентності формуються не тільки на уроках української мови, а й у процесі вивчення всіх шкільних предметів. З огляду на це ключові компетентності є інтегративним утворенням, оцінювання якого потребує пошуку адекватних оцінно-діагностувальних засобів. Оскільки в лінгводидактиці відсутні розроблення в галузі оцінювання ціннісного, емоційного, поведінкового компонентів компетентності, необхідно об'єднати зусилля педагогів і психологів задля пошуку об'єктивних методик оцінювання ключових компетентностей як метапредметних і предметної компетентності на уроках української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Горошкіна, Олена.
    Соціокультурний вимір навчання української мови як іноземної [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 11. - С. 3-7. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика у ЗВО
Кл.слова (ненормовані):
українська мова як іноземна -- іноземні студенти -- соціокультурний аспект -- тест -- фразеологізм -- слово-символ -- мовна підготовка іноземців
Анотація: Окреслено методичні орієнтири навчання української мови як іноземної в соціокультурному аспекті. Доведено, що соціокультурний компонент реалізується на всіх рівнях мовної системи, проте найбільш яскраво це відображено на текстовому рівні, що й зумовлює систематичне застосування текстів, які розкривають самобутність національної картини світу, на заняттях з української мови як іноземної. Акцентовано, що робота з текстами має значний освітньо-розвивальний і виховний потенціал, оскільки іноземні студенти не лише вивчають мову, розвивають мовленнєві вміння, а й навчаються сприймати чужу для них культуру.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Горошкіна, Олена.
    Формування предметної компетентності учнів ліцею на уроках української мови: практичний аспект [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі. - 2020. - № 1. - С. 9-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Українська мова--Компетентнісне навчання--Методичні рекомендації

   Лінгводидактика

Кл.слова (ненормовані):
предметна компетентність з української мови -- мовна стійкість -- мовленнєвий досвід учнів -- знання, уміння, навички


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)