Хом'як, Іван. Методика формування орфографічних умінь і навичок / І. Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2012. - № 3. - С. 41-50. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Орфографія--Дидактичні принципи навчання--Орфографічні норми--Діалектне мовлення--Двомовність Кл.слова (ненормовані): правопис -- методика викладання Анотація: У статті висвітлено сучасні підходи до методів формування грамотності у школярів з урахуванням внутрішньої близькості правописних явищ зі специфічними чинниками кожного з виучуваних розділів курсу української мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Максимчук, Галина. Інтерактивні методи навчання української мови / Г. Максимчук, І. Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2012. - № 8. - С. 18-21. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Інтерактивні уроки Анотація: Проаналізовано технологію застосування інтерактивних методів навчання на сучасному уроці української мови. Дод.точки доступу: Хом'як, Іван Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Хом'як, Іван Любов до мови й уживаного слова (про наукову діяльність О. М. Біляєва - провідного вченого України в галузі лінгводидактики) [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 4. - С. 17-21. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська мова--Біляєв О. М. (1925-2006 рр.) Кл.слова (ненормовані): учений-лінгводидакт -- лінгводидактика -- наукова школа біляєва Анотація: У статті розповідається про наукову діяльність О. М. Біляєва, провідного вченого в галузі лінгводидактики. Описується вимогливість і доброзичливість ученого як наукового керівника, який обгрунтував необхідність навчання орфографії, довів залежність письма від рівня усного мовлення учнів. Дод.точки доступу: Біляєв, Олександр Михайлович (український мовознавець, методист ; 1925-2006) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Орфографічна компетентність як складник формування мовної особистості [Текст] / Іван Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 11. - С. 2-5. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Мовна особистість--Формування Орфографія українська--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): методика навчання орфографії -- орфографічна компетентність -- антиграматизм -- граматизм -- інтернет-спілкування -- мовна особистість Анотація: Обґрунтовано важливість орфографічної вправності в писемному мовленні; запропоновано визначення мовної особистості, орфографічної компетентності; здійснено екскурс в історію становлення методики навчання орфографії; доведено потребу формування у шкільної та студентської молоді орфографічної компетентності як невід'ємного складника українськомовної особистості. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Трансформаційний зміст сучасного уроку мовлення [Текст] / Іван Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 9. - С. 6-9. - Бібліогр. 14 назв Рубрики: Українська мова--Уроки--Трансформаційний зміст Кл.слова (ненормовані): сучасний урок української мови -- класифікація уроків мовлення -- структура уроку мовлення -- комунікативна компетентність Анотація: Проаналізовано трансформаційний характер змісту уроку мовлення, схарактеризовано класифікації уроків розвитку мовлення з вибірковою ілюстрацією їхньої структури, умотивовано нове трактування уроків мовлення з огляду на зміну акцентів у мовній освіті, запропоновано номінувати їх як уроки формування комунікативної компетентності, показано місце цих уроків в узагальненій типології уроків української мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван Підручник і методика його використання [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 5. - С. 20-24. - Бібліогр.: 14 назв. Рубрики: Українська мова--Засоби навчання Кл.слова (ненормовані): сучасний підручник української мови -- підручник -- вимоги до підручника -- роль текстів у навчальній книзі -- методи і прийоми роботи з підручником -- завдання для роботи з підручником Анотація: У статті проаналізовано роль підручника в навчальному процесі, охарактеризовано вимоги до нього на різних етапах розвитку освіти, типові прорахунки в його створенні. Акцентовано увагу на ролі навчально-виховних функцій підручника і принципах, що мають бути враховані в його змісті і структурі; зосереджено увагу на ролі текстів; дано визначення сучасного підручника української мови; проаналізовано метод роботи з підручником, який, з одного боку, є важливим джерелом здобування знань і формування навичок, а з іншого, привчає учнів до самоосвіти, до самостійної роботи з книгою; запропоновано завдання для роботи з підручником із метою раціональної послідовності виконання їх. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Хом'як, Іван Методика оцінювання навчальних досягнень учнів [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 7-12. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Українська мова--Перевірка і оцінка знань Кл.слова (ненормовані): контроль знань з української мови -- опитування -- самоконтроль -- шкала засвоєння знань Анотація: У статті проаналізовано функції контролю, перевірки і оцінювання навчальних досягнень школярів, особливості поточного, тематичного й підсумкового контролю, значення самоконтролю. Висвітлено мету ущільненого й фронтального опитування, методику поурочних балів, види письмових контрольних завдань. Умотивовано значення дванадцятибальної шкали засвоєння знань, переваги тематичного оцінювання навчальної праці учнів. Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1) |
Хом'як, Іван. Мовленнєва культура безпечної життєдіяльності / Іван Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 4. - С. 32-36. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Безпека життєдіяльності--Місце культури мовлення Кл.слова (ненормовані): мовленнєва культура -- здоров'язбережувальна технологія -- енергетика слова -- лихослів'я Анотація: Порушено проблему ролі мовленнєвої культури в умовах безпечної життєдіяльності; окреслено особливості здоров’язбережувальної технології навчання української мови; проаналізовано енергетику рідного слова, важливість української ідеології життєтворення; обґрунтовано шкідливість брутальної лексики та її вплив на здоров’я і тривалість життя людини; дано рекомендації, як позбутися згубних висловів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван Орфографічна термінологія в теорії предметної компетентності [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 2. - С. 8-13. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Українська мова--Предметні компетентності Кл.слова (ненормовані): предметна компетентність -- термінознавство -- наукова термінологія Анотація: У статті порушено проблему нормованості й кодифікації сучасної лінгводидактичної термінології. Проаналізовано орфографічний апарат термінів правописного складника предметної компетентності: охарактеризовано лінгвістичні принципи української орфографії, умотивовано комплексний підхід до вибору методів і прийомів навчання правопису. Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1) |
Хом'як, Іван. Метод проектів як ефективний чинник досягнення лексичної компетенції [Текст] / Іван Хом'як, Наталія Серветник> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 9. - С. 13-16. - Бібліогр.: 17 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення лексики Кл.слова (ненормовані): компетенція -- метод проектів -- лексична компетенція -- дослідницький проект -- творчий проект -- рольовий проект -- інформаційний проект -- монопроект -- міжпредметний проект Анотація: Порушено проблему формування лексичної компетенції шляхом використання методу проектів; проаналізовано поняття методу проектів, охарактеризовано його роль у реалізації лексичної компетенції; дано визначення лексичної компетенції, умотивовано її рівень у процесі вивчення сучасної української мови в школі. Дод.точки доступу: Серветник, Наталія Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Хом'як, Іван Розвиток критичного мислення у студентів-філологів [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 1. - С. 2-7. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання мови Кл.слова (ненормовані): критичне мислення -- блоки доказового матеріалу -- українська мова у зво Анотація: У статті порушено проблему розвитку критичного мислення студентів у процесі професійного становлення. Проаналізовано мислення як пізнавальну діяльність індивида, зосереджено увагу на нерозривному зв'язку мислення й мовлення, визначено роль критичного мислення в умовах інформаційного суспільства. Наведено приклади проблемно-дискусійних питань із блоками доказового матеріалу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Компетентнісний підхід до навчання синтаксису в умовах нової української школи [Текст] / Іван Хом'як, Олена Самсонюк> // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 10. - С. 3-6. Рубрики: Українська мова--Вивчення синтаксису Кл.слова (ненормовані): компетентність -- компетентнісний підхід -- синтаксична компетентність -- особистісно орієнтований підхід Анотація: Висвітлено проблему формування синтаксичної компетентності в учнів на уроках української мови в закладах загальної середньої освіти; проаналізовано психологічні засади навчання синтаксису з урахуванням праць, присвячених механізмам засвоєння синтаксичної теорії; описано систему вправ і завдань інноваційної методики, розробленої з урахуванням компетентнісного, особистісно орієнтованого й діяльнісного підходів. Дод.точки доступу: Самсонюк, Олена Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Компетентнісний підхід до навчання лексики в загальноосвітніх навчальних закладах / Іван Хом'як, Ірина Каркіч> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2019. - № 10. - С. 2-5. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика викладання--Компетентнісний підхід Анотація: Проаналізовано основні аспекти роботи з вивчення лексикології в умовах компетентнісного навчання й обґрунтовано його ефективність. Наведено теоретичні положення, якими повинен керуватися педагог у процесі вивчення розділу "Лексикологія" на уроках української мови на комунікативній основі. Особливу увагу звернено на розширення словникового запасу учнів. Дод.точки доступу: Каркіч, Ірина Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Атрибутивна функція мови / Іван Хом'як> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 9. - С. 41-46. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська мова--Державний статус--Державні атрибути Кл.слова (ненормовані): закон про мову -- законодавчі норми -- уповноважений із захисту державної мови Анотація: Порушено проблему державних атрибутів, умотивовано місце мови в означеному перелікові; проаналізовано атрибутивні функції української мови, роль Закону про мову в утвердженні мовного атрибута, стан упровадження його в життя; з'ясовано причини порушень законодавчих норм, акцентовано важливість державного статусу української мови у формуванні почуття національної гідності й самоповаги громадян України; висвітлено обов'язки та права Уповноваженого із захисту мовного атрибута. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Костолович, Тетяна. Хранитель українського слова [І. М. Хом'як] [Текст] / Тетяна Костолович> // Українська мова і література в школах України. - 2021. - № 3 (трав.-черв.). - С. 61-62 : портр. Рубрики: Вчені українські, 20-21 ст. Мовознавці українські, 20-21 ст. Дод.точки доступу: Хом'як, Іван Миколайович (український вчений-мовознавець ; 1951) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1) |
Столяр, Зоя. Любити українську мову – стан душі, якісно робити улюблену справу – кредо життя [Текст] / Зоя Столяр> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 5/6. - С. 67 : фот. Рубрики: Педагоги українські--Хом'як І. М.--Ювілей, 2021 р. Анотація: Цьогоріч ювілейний день народження святкує видатний науковець, педагог, відомий український лінгводидакт, наставник, порадник не одного покоління учнів, студентів, учителів-словесників, дослідників – доктор педагогічних наук, професор, академік АНВШ України, заслужений працівник освіти України, професор кафедри української мови і літератури Національного університету «Острозька академія» Іван Миколайович Хом’як. Дод.точки доступу: Хом'як, Іван Миколайович (український учений-лінгводидакт, доктор педагогічних наук, професор ; р. н. 1951) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. Нам треба цілі комплекси лісів. Кількістю дерев проблему не вирішимо [Текст] : інтерв'ю з кандидатом біологічних наук / Іван Хом'як ; підгот. Ольга Харченко> // День. - 2021. - 16-17 лип. (№ 103/104). - С. 14-15 : фот. Рубрики: Лісове господарство--Україна Кл.слова (ненормовані): лісові насадження -- лісові ландшафти -- лісові комплекси -- національні природні парки Дод.точки доступу: Харченко, Ольга \підгот.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван. "Що в імені і прізвищі твоїм, Вкраїнцю мій?." [Текст] / Іван Хом'як> // Україна молода. - 2022. - 2 листоп. (№ 33). - С. 10 : ілюстр. Рубрики: Культура мовлення Антропоніміка--Вивчення імен--Онімічне значення Кл.слова (ненормовані): прізвища українські -- імена українські -- власні назви людей -- особові імена -- форми по батькові -- семантика -- вніб 5 Анотація: Зосереджено увагу на українських іменах, що становлять генокод і духовний скарб нашого народу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |