Хомутенко, А. В.
    Оцінювання кредитного ризику і ризику незбалансованої ліквідності кредитних спілок України [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2010. - N 9. - С. 56-59. - Бібліогр.: с. 59
Кл.слова (ненормовані):
кредитні ризики -- ВДЕТН

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, В. П.
    Аудит місцевих бюджетів як запорука фінансової безпеки регіону [Текст] / В. П. Хомутенко, А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2013. - № 12. - С. 52-55. - Бібліогр. с.55 (25 назв)
ББК 65.9(4УКР)
Рубрики: Місцевий бюджет--Аудит
   Регіони України--Економічна безпека

Анотація: У статті проаналізовано економіко-правові та інституціональні засади державного аудиту місцевих бюджетів та розроблено основні напрями їх вдосконалення з метою підвищення фінансової безпеки регіону.


Дод.точки доступу:
Хомутенко, А.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Методологічні засади державного аудиту у сфері фінансів із позиції синергетичного підходу [Текст] / А. В. Хомутенко // Фінанси України. - 2014. - № 8. - С. 47-56. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 65.052.8
Рубрики: Аудит--Державний--Методологічні засади
   Фінансовий контроль--Аудит

Анотація: У статті обгрунтовано необхідність поглиблення методологічних засад дослідження державного аудиту у сфері фінансів, як прогресивної форми державного фінансового контролю, з метою розроблення базових теоретичних положень його розвитку. Визначено, що синергетичний підхід дає змогу дослідити державний аудит як цілісний об'єкт із урахуванням процесу самоорганізації.





    Хомутенко, А. В.
    Теоретичні витоки науки про державні фінанси [] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2015. - № 8. - С. 100-103. - Бібліогр. с.103 (12 назв)
ББК 65.01
Рубрики: Державні фінанси--Теорія


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Корнєєв, В. В.
    Можливості удосконалення управління державними фінансами України в контексті Угоди про асоціацію Україна - ЄС [Текст] / В. В. Корнєєв, А. В. Хомутенко // Формування ринкових відносин в Україні. - 2015. - № 12. - С. 7-10. - Бібліогр.: с. 10
Рубрики: Управління--Фінанси
   Державні фінанси

   Угода про асоціацію--Європейська інтеграція--Загальнодержавна програма адаптації законодавства--Європейський Союз--Україна - ЄС

Кл.слова (ненормовані):
стратегія -- бюджетна політика -- податкова політика держави -- реформування


Дод.точки доступу:
Хомутенко, А. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Оцінювання ефективності управління фінансовими потоками місцевих бюджетів України за цільовим підходом [Текст] / А. В. Хомутенко, М. А. Зінченко // Актуальні проблеми економіки. - 2016. - № 1. - С. 294-305 : рис., табл. - Бібліогр.: 12 назв
Рубрики: Фінансова система України--Місцеві фінанси--Місцеві бюджети--Управління фінансовими потоками


Дод.точки доступу:
Зінченко, М. А.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Прагматика та семантика термінів фінансової науки "суспільні фінанси", "публічні фінанси" та "державні фінанси" [Текст] / А. В. Хомутенко // Фінанси України. - 2017. - № 1. - С. 111-126. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Фінансова наука--Суспільні фінанси--Публічні фінанси--Державні фінанси
Анотація: Динамізм та збалансованість соціально-економічного розвитку країни значною мірою залежать від її фінансового потенціалу та системи управління фінансами. Остання, у свою чергу, грунтується на визначених теоретико-організаційних та нормативно-правових засадах. Теоретико-організаційні засади системи управління фінансами на всіх рівнях економічної системи країни формуються через наукові дослідження.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, В. П.
    Фіскальна ефективність податку на прибуток підприємств в Україні [Текст] / В. П. Хомутенко, А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2017. - № 2. - С. 61-65. - Бібліогр. с. 65 (10 назв)
Рубрики: Податки на прибуток--Реформування--Україна
Анотація: У статті проаналізовано динаміку питомої ваги надходжень податку на прибуток підприємств у ВВП, доходах та податкових надходженнях державного бюджету. Встановлено зменшення обсягу надходжень податку на прибуток підприємств до державного бюджету України та погіршення коефіцієнту еластичності цього податку. Визначено фактори негативного впливу на фіскальну ефективність податку на прибуток підприємств. Статистично доведено, що значний вплив на обсяги надходжень податку на прибуток мало: зменшення ставки податку, окупація Автономної республіки Крим, частини території Донецької і Луганської областей, зниження економічної активності, політична та економічна нестабільність у країні. Оцінено розмір недоотриманого податку на прибуток (упущеної вигоди) в результаті окупації частини території України. Виявлено суттєве погіршення фінансових показників, які характеризують результати діяльності підприємств, що негативно вплинуло не лише на надходження податку на прибуток до бюджету, а й на розмір боргу за зобов'язаннями з цього податку. Обгрунтовано необхідність удосконалення діючого механізму оподаткування прибутку підприємств України та запропоновано напрями його реформування.


Дод.точки доступу:
Хомутенко, А.В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Сутність та передумови інституціональної модернізації управління державними фінансами України [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2018. - № 1. - С. 91-96 : табл. - Бібліогр. с. 95-96 (25 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність проведення інституціональної модернізації управління державними фінансами України. Досліджено індикатори, які свідчать про недоліки системи державних фінансів, що, на нашу думку, обумовлені прогалинами в системі державного управління. Наголошено на необхідності розмежування термінів "інститут" та "інституція". Визначено основні суспільні інститути та інституції. Запропоновано авторське бачення дефініції терміну "інституціональна модернізація управління державними фінансами". Схематично зображено основні об'єкти інституціональної модернізації управління державними фінансами. Виявлено передумови інституціональних змін у системі державного управління взагалі та управління державними фінансами зокрема. Проаналізовано інституційні зміни в системі управління державними фінансами та доведено декларативний характер їх основної частини. Визначено напрям подальших наукових досліджень у цій царині.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Пріоритетні напрями інституціональної модернізації управління державними фінансами України [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2018. - № 2. - С. 50-55 : табл. - Бібліогр. с. 54-55 (22 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління--Модернізація
Анотація: Статтю присвячено обгрунтуванню пріоритетних напрямів модернізації політичної, правової, соціальної й економічної сфер життєдіяльності суспільства та відповідних суспільних інститутів. Аргументовано, що державна політика віддзеркалює обрані владою вектори інституціональної модернізації країни взагалі та управління державними фінансами зокрема. Визначено основний інструментарій державного управління, використання якого сприятиме якісному оновленню всіх суспільних інститутів. Проілюстровано доцільність використання інструментів адміністративного впливу: нефінансових інститутів державного впливу, які здійснюють регулювання прав власності, соціальне та економічне регулювання; інституту державно-приватного партнерства (наприклад, концесія, оренда державного майна та ін.); аутсорсингу; моніторингу; санкцій. На конкретних прикладах підтверджено ефективність застосування фінансових інструментів, які представлені: бюджетними (державне кредитування, фінансування та ін.) та податковими (податкові пільги, податкові знижки та ін.) заходами впливу. Підсумовано, що своєчасне та оптимальне використання визначеного інструментарію дозволить досягнути мети державного управління — задоволення суспільних інтересів. Доведено, що модернізація політичних, правових та соціальних інститутів за рахунок вдосконалення формальних та неформальних інституцій позитивно позначиться як на державних фінансах, так і на економічних інститутах, що функціонують в країні.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Проблематика управління державними бюджетними та позабюджетними фондами грошових коштів в Україні [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2018. - № 3. - С. 60-66. - Бібліогр. с. 64-66 (36 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління
Анотація: Статтю присвячено бюджетним та, у меншій мірі, позабюджетним фондам грошових коштів, ефективність управління якими визначатиме ступінь захисту або задоволення суспільних інтересів. Запропоноване авторське визначення терміну "державний фонд грошових коштів". Визначено відмінні ознаки та здійснено класифікацію бюджетних та позабюджетних фондів. Охарактеризовано специфіку діяльності Фонду соціального захисту інвалідів. Доведено необхідність вдосконалення правових і організаційних засад управління бюджетними фондами економічного спрямування. Виявлено, що при використанні коштів цільових фондів екологічного спрямування порушувалася бюджетна дисципліна та принцип відкритості, що негативно позначилось на екологічному стані України. Обгрунтовано, що трансформація механізму формування та використання коштів Державного фонду фундаментальних досліджень не лише сприятиме суспільному розвитку, а й дозволить збільшити дохідну частину державного бюджету за рахунок продажу інтелектуальної власності. Досліджено окремі фонди загального спрямування та запропоновано напрями підвищення ефективності управління ними. Зроблений узагальнений аналіз позабюджетних цільових фондів грошових коштів соціального та економічного спрямування дозволив дійти до висновків, що держава, в особі уповноважених органів управління, не здійснює повною мірою захист своїх громадян.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Імперативи та формально-праксеологічні домінанти управління державними фінансами [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2018. - № 7. - С. 30-34. - Бібліогр. с. 33-34 (17 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність встановлення імперативів управління державними фінансами та запропоновано авторське бачення їх переліку і змісту. Для досягнення поставленої мети було проведено дослідження існуючих наукових напрацювань, яке продемонструвало відсутність у сфері управління державними фінансами комплексних концептуальних положень. За рахунок логічного узагальнення було сформовано імперативи управління державними фінансами. Визначено, що частину таких імперативів, зокрема компетентність та відповідальність, варто встановити безпосередньо до осіб, що здійснюють управлінську діяльність. Натомість стверджується, що такі основоположні принципи, як: науковість, системність, законність, плановість, відкритість, ефективність — повинні стати підгрунтям системи управління в цілому. Крім того, за результатами дослідження з'ясовано концептуальні системні властивості управління державними фінансами, урахування яких дозволить краще зрозуміти механізм її функціонування. З метою підвищення ефективності управлінської діяльності аргументовано важливість урахування формально-праксеологічних домінант. Доведено, що встановлення імперативів управління державними фінансами сприятиме досягненню його головної мети — задоволення змінних у часі суспільних інтересів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Державний контроль ефективності управління державними фінансами України [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2020. - № 2. - С. 48-56 : табл. - Бібліогр. с. 55-56 (29 назв)
Рубрики: Державний бюджет--Фінансовий контроль
Анотація: За результатами аналізу компетенцій суб'єктів державного фінансового контролю в Україні встановлено органи, які уповноважені оцінювати ефективність цілеспрямованого впливу на процеси формування, розподілу та використання державного бюджету, державних позабюджетних фондів грошових коштів і фондів коштів суб'єктів господарювання державного сектора економіки. Виявлено, що Міністерство фінансів України проводить оцінку ризиків від управління державним боргом, Міністерство економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України — оцінює ефективність управління об'єктами державної власності. Наведено результати оцінки діяльності окремих суб'єктів управління державними фінансами. Досліджено методологічні підходи до оцінки ефективності державного управління корпоративними правами. Обгрунтовано доцільність оцінювання соціальної та бюджетної ефективності державного сектора. Визначено, при проведенні яких форм фінансового контролю (аудит, моніторинг та ін.) оцінюється ефективність управління державними фінансами. Встановлено, що Рахункова палата вважає продуктивність, рентабельність і ефективність критеріями ефективного використання бюджетних коштів. Проаналізовано показники контролю Рахункової палати і Державної аудиторської служби України. Визначено критерії, за якими оцінюються ефективні показники бюджетних програм. На підставі звітних даних органів контролю здійснено аналіз таких показників. Окреслено напрями фінансового контролю за складовими державних фінансів, критеріями ефективності управління ними та уповноваженими суб'єктами. Проведене дослідження організаційно-методичних і правових засад діяльності визначених суб'єктів фінансового контролю показало, що комплексно ефективність управління державними фінансами жоден з них не оцінює. Запропоновано шляхи вдосконалення контролю за виконанням бюджетних програм зокрема та контролю за ефективністю управління державними фінансами загалом.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Організаційний ефект від управління державними фінансами України [Текст] / А. В. Хомутенко, В. П. Хомутенко // Економіка та держава. - 2020. - № 7. - С. 55-60. - Бібліогр. с. 60 (16 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління
Анотація: У статті актуалізовано необхідність формування методичного підходу до оцінювання організаційного ефекту від управління державними фінансами. За допомогою методу квантифікації здійснено кількісне оцінювання якості адміністрування та ефективності контролю в сфері державних фінансів. Грунтуючись на аналізі наявних вітчизняних і світових науково-методичних підходів розроблено систему показників до оцінювання організаційного ефекту. За кожним із індикаторів (інтегральним показником) визначено показники та їх нормативні значення. Проаналізовано динаміку зміни окремих із наведених показників. Визначено індекси дотримання строків подання та ухвалення Закону України "Про державний бюджет" протягом 2008—2019 рр. Досліджено рівень порушень при адмініструванні дохідної та видаткової частин бюджету. Здійснено моніторинг витрат Державного бюджету України на фінансову та фіскальну діяльність. Встановлено, що окремі показники якості адміністрування в державному секторі за останні десять років залишалися майже на одному рівні, а саме: рівень тіньової економіки, індекс відкритості, рівень конкурентоспроможності. Наведено окремі показники ефективності роботи органів фінансового контролю. Використовуючи бальний підхід оцінено індекси якості адміністрування та ефективності контролю в сфері державних фінансів, а також інтегральний показник організаційного ефекту від управління. Зроблено висновок про необхідність підвищення рівня результативності реформ у секторі загальнодержавного управління. Запропоновано напрями покращення адміністрування та контролю в сфері державних фінансів.


Дод.точки доступу:
Хомутенко, В.П.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Дескриптивна концепція модернізації управління державними фінансами України [Текст] / А. В. Хомутенко // Економіка та держава. - 2020. - № 8. - С. 20-25 : табл. - Бібліогр. с. 25 (14 назв)
Рубрики: Державні фінанси--Управління--Модернізація
Анотація: Науково-практичні рекомендації, наведені в статті, базуються на грунтовному аналізі мегатрендів та трендів розвитку суспільних інститутів. Враховувались цілі сталого розвитку, визначені на засіданні Генеральної Асамблеї ООН у 2015 р., які згруповано за ефектами від управління державними фінансами (соціальний, економічний, організаційний). Тренди розвитку вітчизняних суспільних інститутів сформовані за результатами раніше проведених досліджень, які засвідчили незадовільний стан показників бюджетної, боргової, інвестиційно-інноваційної стійкості та фінансової стійкості суб'єктів господарювання державного сектора економіки, що обумовлює необхідність проведення заходів із модернізації управління державними фінансами. Це й було прийнято за стратегічну мету концепції. У дослідженні містяться пропозиції з удосконалення правових, політичних, соціальних і економічних інститутів, які враховують наявні формальні і неформальні інституції. Для цього було проаналізовано нормативно-правові акти, що регулюють відносини, які належать до сфери управління державними фінансами та визначені принципи, що мають бути закладені в основу процесів модернізації. В частині правових інститутів, що належать до сфери управління державними фінансами, розроблено шляхи якісного оновлення фінансового контролю, правотворчої та правореалізаційної діяльності. Запропоновано удосконалити інститут державної служби та державного управління, а також освіти, охорони здоров'я й науки, які належать до політичних і соціальних інститутів відповідно. З метою забезпечення соціально-орієнтованого розподілу та підвищення індексу конкурентоспроможності країни обгрунтовано напрямки сприяння розвитку таких економічних інститутів: суб'єкти господарювання, домогосподарства, держава як суб'єкт господарювання. Уявляється, що за результатами практичної реалізації наданих рекомендацій будуть досягнуті певні результати, зокрема: створено цілісне науково-методичне підгрунтя управління державними фінансами, впроваджене стратегічне та середньострокове фінансове планування, покращено якість та доступність суспільних благ і послуг тощо.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)





    Хомутенко, А. В.
    Інституційні особливості громадського фінансового контролю в Україні [Текст] / А. В. Хомутенко, В. П. Хомутенко // Економіка та держава. - 2021. - № 6. - С. 4-8 : табл. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Державний бюджет --Фінансовий контроль--Україна
Анотація: У статті обгрунтовано роль громадянського суспільства в формуванні правової держави. Визначено інститути громадянського суспільства, які здійснюють громадський фінансовий контроль. Проаналізовано динаміку кількості громадських організацій за період з 2012 по 2020 роки. Встановлено відсутність в Україні нормативно-правового акту, який регулював би сутність та підходи до проведення громадського фінансового контролю. Досліджено напрямки діяльності та результативні показники громадських організацій "Наші гроші", "Центр протидії корупції", "Трансперенсі Інтернешнл Україна", "Інститут соціально-економічної трансформації". Зауважується, що окремі дані для своїх досліджень ці організації отримують з інформаційних систем і порталів, зокрема: Dozorro, SPENDING. Наведено відомості, які викладаються на офіційних веб-сайтах зазначеними громадськими організаціями. Доведено, що окремі громадські організації, серед яких Інститут Євро-Атлантичного співробітництва, в своїх дослідженнях спираються на зарубіжний досвід розподілу та перерозподілу суспільних фінансових ресурсів. Грунтуючись на аналітичних матеріалах Фонду "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва аргументовано суспільно важливу роль незалежних аналітичних центрів. Розкрито основні напрями діяльності в частині публічних фінансів Міжнародного центру перспективних досліджень й Інституту економічних досліджень та політичних консультацій. Визначено вітчизняні ЗМІ (Газета KYIV POST, електронні видання "Економічна правда" та "Слідство.інфо"), які беруть участь у здійсненні громадського фінансового контролю. Охарактеризовано зв'язок суб'єктів громадського фінансового контролю з суб'єктами державного фінансового контролю (Держаудитслужба, Рахункова палата, Національне агентство з питань запобігання корупції). Запропоновано пріоритетні напрями вдосконалення громадського фінансового контролю в Україні: законодавче врегулювання сутності, суб'єктів та підходів до проведення громадського фінансового контролю; формування єдиного веб-сайту, на якому було б розміщено інформацію про суб'єкти громадського фінансового контролю, їх проєкти та результати діяльності; налагодження співпраці громадських організацій і незалежних аналітичних центрів з органами державної та місцевої влади, а також закладами вищої освіти.


Дод.точки доступу:
Хомутенко, В.П.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)