Емелин, И. А.
    Изобразительно - выразительные особенности ранней романтической лирики А. С. Пушкина [Текст] / И. А. Емелин // Русская словесность в школах Украины. - 2011. - № 3. - С. 26-29. - Библиогр.: с. 29
Рубрики: Письменники російські, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
виразність -- предметний світ творів -- романтичне представлення -- Пушкін О. С.


Дод.точки доступу:
Пушкін, Олександр Сергійович (російський поет, прозаїк, драматург ; 1799-1837) \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Білоус, Петро.
    Про художність, паралітературу й літературні смаки [Текст] / Петро Білоус // Слово і час. - 2012. - № 2. - С. 89-93
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавці України, 20-21 ст.
   Наєнко Михайло Кузьмович

   Літературознавство--Художність

Кл.слова (ненормовані):
художність -- образність -- образний лад -- емоційна виразність
Анотація: У статті здійснено аналіз праці М. Наєнка "Про помежів'я літератури й паралітератури". Автор висловлює дискусійні міркування з приводу деяких питань, означених у статті М. Наєнка. Літературознавець витлумачує власне розуміння літератури й виводить із того розуміння критерії її художності.


Дод.точки доступу:
Наєнко, Михайло (український літературознавець, філолог) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кохно, Т.
    Формування в учнів початкових класів умінь виразно читати на уроках українського літературного читання [Текст] / Тетяна Кохно // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 4. - С. 33-38. - Бібліогр.: 9 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська література--Навчання читання--Початкові класи
Кл.слова (ненормовані):
виразне читання -- техніка мовлення -- логіка -- мовлення -- емоційна виразність -- логічні -- граматичні -- ритмічні паузи -- оперативне поле читання
Анотація: У статті розкривається значення виразного читання для сприйняття і розуміння художнього твору учнями початкових класів шкіл з російською мовою навчання. Подано практичні поради щодо оволодіння школярами технікою мовлення, логічною виразністю та вмінням емоційно виразити описане. Запропоновано спеціальні завдання для розвитку темпу читання. Наведено орієнтовний конспект уроку літературного читання у 3 класі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Цінько, С.
    Основні труднощі у сприйманні учнями усних висловлювань [Текст] / Світлана Цінько // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 6-11. - Бібліогр.: 19 назв.
ББК 81+74
Рубрики: Українська мова--Усне і писемне мовлення
Кл.слова (ненормовані):
усне висловлювання -- аудіювання -- усне мовлення -- писемне мовлення -- повідомлення -- вираження -- спонукання -- змістовність -- виразність -- вплив мовлення -- діалог -- монолог -- інтонація -- екстралінгвістичні засоби спілкування -- міміка -- жестикуляція -- пантоміміка -- текст
Анотація: У статті окреслено основні труднощі, які виникають у школярів під час сприймання усних висловлювань, з'ясовано особливості зорового й слухового сприймання, зумовлені специфікою усного й писемного мовлення.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Бондаренко, О.
    Врахування жанрової природи творів під час вивчення лірики в початкових класах [Текст] / Олена Бондаренко, Валерій Сиротенко // Початкова школа. - 2015. - № 5. - С. 51-54. - Бібліогр.: 16 назв.
ББК 74.268.3 (4УКР)
Рубрики: Методика викладання української літератури в школі--Початкове навчання
Кл.слова (ненормовані):
літературознавча компетенція -- пропедевтичний підхід -- рід -- жанр -- вірш -- ідилія -- елегія -- вірш-монолог -- ліричний герой -- виразність читання
Анотація: У статті розглядається проблема формування літературознавчої компетенції на її практичному рівні, зважаючи на оновлення програм літературного читання. Зокрема, досліджується можливість пропедевтичного ознайомлення школярів з деякими ліричними жанрами, аргументується думка щодо доцільності здійснення аналізу поетичних творів у такому розрізі.


Дод.точки доступу:
Сиротенко, Валерій
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Рушай, Т. П. (учитель ЗОШ І-ІІІ ст., с.Холми, Корюківський р-н, Чернігівська обл.).
    Дж.Лондон "Біле ікло" (гострота конфліктів, виразність вияву непересічних характерів, моральної сили за умов екстремальної ситуації у повісті). 6-й клас [Текст] / Т. П. Рушай // Зарубіжна література в школі. - 2016. - № 13/14. - С. 65-68
ББК 74
Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
Лондон Джек


Дод.точки доступу:
Лондон, Джек (американський письменник, громадський діяч, соціаліст ; 1876-1916) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Бойко, Олександр.
    Кінематографічний темпоритм у прозі Євгена Гуцала для дітей / Олександр Бойко // Дивослово. - 2018. - № 1. - С. 40-45. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Кіномистецтво--Кінематографічна виразність--Ритм
Кл.слова (ненормовані):
кадр -- монтаж -- рух камери -- темп
Анотація: У статті образи і сцени, орієнтовані на візуальну пластичність, проаналізовано з погляду теорії кіномистецтва і його специфічних ресурсів, що пов'язані із загальномистецькою категорією ритму. Розкрито виражальний художній потенціал статичних і динамічних словесних композицій та їхніх комбінацій.


Дод.точки доступу:
Гуцало, Євген Пилипович (український письменник, журналіст, поет і кіносценарист ; 1937-1995) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Румянцева-Лахтіна, О. О.
    Тематична дистанційна контрольна робота з української мови: "Виразність і доречність мовлення. Основи публічного мовлення" [Текст] : 11 клас / О. О. Румянцева-Лахтіна // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2020. - № 16-18. - С. 47-49
Рубрики: Дистанційне навчання--Контрольні роботи--Мовлення українське--Уроки
Анотація: В умовах карантину передбачено виконання контрольних робіт у дистанційному режимі. Стаття пропонує методику проведення контрольної роботи з української мови в 11-му класі за темою: "Виразність і доречність мовлення. Основи публічного мовлення".


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Караман, Станіслав.
    Дотримання лексичної норми в умовах сучасної української лінгводинаміки [Текст] / Станіслав Караман // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 6. - С. 17-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Стилістика українська

   Українська мова--Лексика

Кл.слова (ненормовані):
лексична норма -- стилістичне забарвлення тексту -- стилістична виразність слова -- метафори -- метонімії


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)