Кусакіна, Т. Ідея незнищенності народу у фронтовій поезії Олеся Гончара [Текст] / Тамара Кусакіна> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 29-32. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Письменники українські, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): воєнний цикл -- збірка "Фронтові поезії" -- аналіз віршів О. Гончара -- поетична мова -- троп -- ідейний задум -- мініатюра -- загальнолюдське горе -- героїчна велич народу Анотація: Статтю присвячено творчості видатного письменника Олеся Гончара, зокрема його поезії воєнного циклу. Проаналізовано вірші, які були надруковані у 1985 р. окремою збіркою "Фронтові поезії". Всю поетичну творчість митця періоду Великої Вітчизняної війни об'єднує мотив піднесення й оспівування духу незнищенності, національної гордості й моральної гідності українського народу. Показано непорушну віру поета, що на фронтах найстрашнішої в історії людства війни не розгубиться гуманізм, духовність і гармонія людських стосунків. Дод.точки доступу: Гончар, Олесь Терентійович (український радянський письменник, літературний критик, громадський діяч ; 1918-1995 ) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гузь, Ольга. Орієнтовне поурочне планування для 8 класу. Уроки № 50-57 [Текст] / Ольга Гузь> // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 2. - С. 22-47. - Зміст: Урок № 50. Тема: Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його винаходів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". ; Урок № 50. Тема: Тематика і проблематика "Міщанина-шляхтича" Мольєра, його загальнолюдське значення. ; Урок № 52. Тема: Основні образи комедії "Міщанин - шляхтич". Засоби комічного та її роль у втілення авторського задуму ; Урок № 54. Тема: Людські взаємини, моральні цінності в казці- притчі " Маленький принц". ; Урок № 55. Тема: Філософський зміст твору. Художні образи "Маленького принца" А. де Сент-Екзюпері. ; Урок № 56. Тема: Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. ; Урок № 57. Тема: Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі "Чайка Джанатан Лівінгстон" Річарда Баха. Рубрики: Світова література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Письменники французькі, 17 ст. Письменники французькі, 20 ст. Письменники американські, 20-21 ст. Анотація: Подаються розробки уроків світової літератури для 8 класу. Дод.точки доступу: Мольєр, Жан Батіст (французький письменник, драматург ; 1622-1673) \про твір\; Сент-Екзюпері, Антуан (французький письменник, поет і професійний льотчик ; 1900 - 1944) \про нього\; Бах, Річард Дейвіс (американський письменник, філософ, публіцист ; 1936) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Лавренюк, Віолетта. Тарас Шевченко і сучасність / Віолетта Лавренюк> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2019. - № 3. - С. 25-30. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)--Спадщина--Сучасне значення Кл.слова (ненормовані): національно-патріотичне -- загальнолюдське -- морально-етичні категорії -- християнство Анотація: Шевченко представляє принципово новий тип письменника в українській літературі й новий тип особистості, громадянина в історії України. Шевченків патріотизм дієвий, а загальнолюдське поняття свободи поет тлумачив згідно зі своїми ідеалами гордості, мужності, непохитності, що зростали на засадах християнської етики й моралі. Шевченко першим сформулював у художній формі всі принципи й постулати українського націоналізму. Особливо слід наголосити на тому, що Шевченків націоналізм, як і націоналізм українського народу, ґрунтується на любові, тому він людяний і сердечний і до своїх, і до чужих – до всіх, хто визнає за українцями право на вільне державне існування. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |