Тупій, Т. М. Методичні ідеї паралельного викладання російської та української мови у педагогічній практиці Л. А. Булаховського [Текст] / Т. М. Путій> // Гуманітарні науки. - 2011. - № 1. - С. 90-95. - Бібліогр.: с. 95 Рубрики: Українська мова--Російська мова--Методика викладання--Булаховський Л. А. Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика -- паралельне викладання -- близькоспоріднені мови -- Булаховський Л. А. Анотація: Леоні́д Арсе́нійович Булахо́вський ( 1888, Харків - 1961, Київ) - український мовознавець, член-кореспондент АН СРСР (з 1946), академік АН УРСР (з 1939), заслужений діяч науки УРСР (з 1941). Автор праць з загального, українського і російського мовознавства, славістики, методики викладання мови. Дод.точки доступу: Булаховський, Леонід Арсенійович (український та російський мовознавець ; 1888-1961) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Витоки визнання й успіху (до ювілею науковця-методиста Г. Т. Шелехової) [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 3. - С. 61-62 Рубрики: Українська мова--Шелехова Г. Т.--Науковець-методист Кл.слова (ненормовані): українська лінгводидактика -- біографія науковця -- науково-педагогічна діяльність -- професіоналізм -- вітання колективу, наукових співробітників Анотація: У рубриці "Портретна галерея" представлено статтю до 60-річчя ювілею науковця-методиста Галини Тарасівни Шелехової. Дод.точки доступу: Шелехова, Г. Т. \про неї\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гальскова, Н. Д. Основные парадигмальные черты современной методической науки [Текст] / Н.Д. Гальскова> // Иностранные языки в школе. - 2011. - № 7. - С. 2-11 : ил. - Библиогр.: с. 11 . - ISSN 0130-6073 Рубрики: Іноземні мови--Методи навчання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика -- зміна парадигм -- методичні напрями Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Макскакова, С. П. Лингвострановедение в обучении иностранным языкам: приоритетная стратегия? [Текст] / С.П. Макскакова ; О.Б.Мехеда> // Иностранные языки в школе. - 2011. - № 1. - С. 32-36. - Библиогр.: с. 36 . - ISSN 0130-6073 Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): лінгвокраїнознавство -- лінгводидактика -- стратегія Дод.точки доступу: Мехеда, О.Б. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Плахотник, В. Організація і структура лінгводидактичної системи [Текст] / Василь Плахотник> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 8. - С. 58-59. - Бібліогр.: 2 назв. Рубрики: Мовознавство--Лінгводидактика Кл.слова (ненормовані): організація системи -- структура системи -- ієрархія підсистем Анотація: Організація лінгводидактичної системи - це властивість системи виявляти взаємозалежну поведінку окремих її частин (підсистем) у межах цілого. Виділення частин системи і фіксація зв'язків між ними - процес структуризації, а внутрішня організація системи є її структурою. Розташування підсистем у певному порядку від вищого до нижчого - ієрархія підсистем, у якій кожна підсистема є системою стосовно підсистем нижчого порядку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Попова, О. Когнітивно-комунікативний підхід до роботи над граматичними нормами української мови [Текст] / О. Попова> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 72-75. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Мовознавство--Когнітивна лінгвістика Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика -- когнітологія -- процес навчання -- комунікативно-діяльнісний підхід -- функціонально-стилістичний підхід -- білінгвальне середовище -- граматична будова мови Анотація: Метою цієї публікації є визначення наукових засад когнітивно-комунікативного підходу до вивчення граматики української мови. Цей підхід дає змогу спрямувати навчання на розвиток мовної особистості, виробляти граматичні уміння, спираючись у мовленнєвій діяльності на розвиток когнітивних здібностей учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Белей, Олег. Підручник української для словаків / О. Белей> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2012. - № 2. - С. 64 : фот. Рец. на кн. : Чижмарова М. Українська мова для словаків / М. Чижмарова. - Пряшів, 2011. - 282 с. Рубрики: Українська мова--Лінгводидактика--Рівень мовної компетенції--Мовленнєвий етикет Анотація: Підручник складається з 21-го уроку, тематика яких має амбітну мету охопити найрізноманітніші сфери української комунікативної діяльності. Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Молчанова, Л. В. Глубинные лингводидактические уневерсалии как инструмент формирования функционального многоязычия [Текст] / Л. В. Молчанова> // Иностранные языки в высшей школе. - 2012. - № 3. - С. 32-36. - Библиогр.: с. 36 Рубрики: Японська мова--Методика викладання--Вища школа Кл.слова (ненормовані): мовні універсалії -- лінгвістичні універсалії -- лінгводидактика Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Шляхова, Валентина. Лінгвістичні особливості перекладу наукового тексту [Текст] / В. Шляхова> // Освіта і управління. - 2012. - № 2-3. - С. 66-72. - Библиогр.: с. 72 (11 назв.) Рубрики: Лінгводидактика Еквівалентний переклад Мовна формула Кл.слова (ненормовані): Буквалізм -- Термін -- Адекватність Анотація: Стаття репрезентує лінгвістичну специфіку виконання перекладу наукового тексту. З'ясовано сутність перекладу як різновиду мовленнєвої діяльності, подано інформацію про класифікацію перекладеної продукції залежно від реалізації принципу комунікативної рівноцінності першо- та друготворів, представлено жанрові особливості наукового тексту та мовні одиниці із ним співвідносні. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Голуб, Ніна. Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми і перспективи / Ніна Голуб> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2013. - № 6. - С. 14-18. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Лінгводидактика--Ключові терміни--Вживання Кл.слова (ненормовані): метод -- прийом -- форма -- технологія Анотація: Розглядається проблема трактування і вживання ключових термінів у царині української лінгводидактики, зокрема між термінами "метод" і "прийом", "метод" і "форма", "технологія" і "метод". Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Крупченко, А. К. Интегративность и междисципинарность как основа преподавания иностранного языка в профессиональных целях [Текст] / А. К. Крупченко, К. М. Иноземцева> // Иностранные языки в школе. - 2013. - № 5. - С. 9-16. - Библиогр.: с. 16 . - ISSN 0130-6073 Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): професійна лінгводидактика -- предметно-мовна інтеграція -- інтегративність Дод.точки доступу: Иноземцева, К. М. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Філіпчук, Тетяна. Репродуктивна бесіда та її використання на уроках біології [Текст] / Т. Філіпчук> // Біологія (Шкільний світ). - 2013. - № 19. - С. 25-27. - Бібліогр.: с. 27 Рубрики: Методика викладання--Біологія Дидактичні ігри Лінгводидактика Кл.слова (ненормовані): з досвіду вчителя -- репродуктивна бесіда Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1) |
Кучерук, О. Методологічні засади особистісно орієнтованої лінгводидактики [Текст] / Оксана Кучерук> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 6. - С. 20-24. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Мовознавство--Лінгводидактика Кл.слова (ненормовані): особистісно орієнтована лінгводидактика -- методологія лінгводидактики -- методологічні підходи до лінгводидактичного дослідження -- методологічні принципи лінгводидактичного дослідження -- методи педагогічного дослідження -- методологічна культура дослідника -- лінгвометодична система Анотація: У статті на основі аналізу наукової літератури розглянуто теоретико-методологічні питання розвитку особистісно орієнтованої лінгводитактики, що визначають методологічні орієнтири вченого й вчителя-дослідника. Висвітлено сучасні методологічні підходи й характерні для них ключові поняття, використання яких необхідне в процесі особистісно орієнтованих лінгводидактичних досліджень. Наведено відповідні принципи наукового осмислення суперечливих тем теорії й практики навчання української мови. Зосереджено увагу на методах, важливих для наукового розв'язання освітніх проблем лінгводидактичного спрямування. Окреслено перспективні методологічні питання лінгводидактики, дослідження яких сприятиме розвитку її методології. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Максимчук, В. III Всеукраїнська науково-практична конференція "Актуальні проблеми культури української мови і мовлення" [Текст] / Віталій Максимчук> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 8. - С. 58-60 Рубрики: Українська мова--Конференція Кл.слова (ненормовані): культура української мови і мовлення -- культуромовні особливості граматичного ладу -- мовні норми -- шкільна лінгводидактика -- інноватика лінгвістичної освіти Анотація: 24-25 жовтня 2013 року в Національному університеті "Острозька академія" відбулася III Всеукраїнська науково-практична конференція "Актуальні проблеми культури української мови і мовлення", присвячена Дню української писемності та мови і 200-річчю від дня народження Тараса Шевченка. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Плахотник, Василь Категоріальний підхід у лінгводидактичних дослідженнях [Текст] / Василь Плахотник> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 7. - С. 45-48. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Мовознавство--Лінгводидактика--Дослідження Кл.слова (ненормовані): поняття -- категорія -- засіб -- навчання -- прототип Анотація: Показано значення категорійного підходу в лінгводидактичних дослідженнях, доведено, що базисними категоріями лінгводидактики є: методична система, її найближче середовище (система "вчитель-учень"), підручник і процес навчання. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
До розділу "Морфологія" [Текст] : Скарбничка лінгвістичних мініатюр / Олена Горошкіна, Ольга Караман, Наталія Мордовцева, Людмила Попова> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 48 Рубрики: Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика -- тексти -- іменник -- числівник Анотація: Постійна рубрика містить добірку лінгвістичних мініатюр, тобто невеликих за обсягом текстів лінгвістичної спрямованості, що розкривають певні мовні поняття та явища. Використання цього різновиду науково-навчальних текстів є ефективним способом формування мовної компетентності учнів та сприяє підвищенню інтересу до вивчення мови. Дод.точки доступу: Горошкіна, Олена; Караман , Ольга; Мордовцева, Наталія; Попова, Людмила Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Караман, С. Види робіт з розвитку зв'язного мовлення [Текст] / С. Караман> // Рідна мова. - 2013. - № 20. - С. 27-30. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Зв'язне мовлення--Вправи Українська мова--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика Анотація: Види вправ з розвитку мовлення для учнів 5-11 класів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хом'як, Іван Любов до мови й уживаного слова (про наукову діяльність О. М. Біляєва - провідного вченого України в галузі лінгводидактики) [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 4. - С. 17-21. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська мова--Біляєв О. М. (1925-2006 рр.) Кл.слова (ненормовані): учений-лінгводидакт -- лінгводидактика -- наукова школа біляєва Анотація: У статті розповідається про наукову діяльність О. М. Біляєва, провідного вченого в галузі лінгводидактики. Описується вимогливість і доброзичливість ученого як наукового керівника, який обгрунтував необхідність навчання орфографії, довів залежність письма від рівня усного мовлення учнів. Дод.точки доступу: Біляєв, Олександр Михайлович (український мовознавець, методист ; 1925-2006) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Корицька, Галина Особливості навчання української мови учнів в умовах розвитку електронної лінгводидактики [Текст] / Галина Корицька> // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 1. - С. 14-17. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська мова--Електронне навчання Кл.слова (ненормовані): хмаро орієнтовані технології -- електронна лінгводидактика -- електронне навчання Анотація: Автор привертає увагу до проблеми навчання української мови учнів в умовах розвитку електронної лінгводидактики, наголошує на застосуванні інноваційних підходів до реалізації основних завдань шкільної мовної освіти. Водночас осмислює шляхи використання таких дидактичних технологій, які сприяли б активному інтегруванню в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів принципів, методів, форм, засобів навчання української мови на засадах електронної лінгводидактики. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Омельчук, С. Сучасні тенденції в українській лінгводидактиці крізь призму наукових праць Марії Пентилюк [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 9-14. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Українська мова--Дидактика Українська мова--Методологія Кл.слова (ненормовані): тенденція -- українська лінгводидактика -- мовна освіта -- підхід до навчання мови -- текстоцентризм -- дисертації -- Марія Пентилюк Анотація: Розглянуто сучасні тенденції в теорії і методиці навчання української мои крізь призму наукових праць Марії пентилюк, перспективні для розвитку лінгводидактичної науки в ХХІ ст. У визначенні концептуальних засад навчання української мови враховано зміну парадигми філософії освіти, що відбувається в сучасному освітньому просторі; переорієнтування мовної освіти зі знаннєвого підходу на компетентнісний, діяльнісний, особистісно орієнтований; прогресивні лінгвістичні теорії і концепції, нові аспекти вивчення мови тощо. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |