Нежива, Людмила.
    "Казка для дорослих": сюрреалізм у шкільній літературній освіті [Текст] / Людмила Нежива // Дивослово. - 2016. - № 4. - С. 50-55. - Бібліогр. 18 назв
Рубрики: Сюрреалізм--Вивчення в школі
Кл.слова (ненормовані):
дивовижне -- автоматичне письмо -- колективне підсвідоме -- метафоричність -- методична модель -- літературна освіта
Анотація: Апелюючи до естетичного досвіду сюрреалістів та їхніх маніфестів, а також літературознавчих і мистецтвознавчих досліджень, автор визначає конститутивні риси напряму для їх об'єктивізації у шкільній практиці аналізу художніх творів. Наріжною для естетики сюрреалізму є категорія дивовижного, що постає в результаті занурення в позасвідоме буття. Для створення методичної моделі вивчення сюрреалізму актуалізовано риси напряму: художнє вираження за допомогою техніки автоматичного письма, візійність, сповненість "дитинного здивування", занурення у світ архаїки, поява фантастичних образів сновійної реальності, складна метафоричність. Первинне вивчення сюрреалістичного стилю доцільне на прикладі творів Б.-І. Антонича, його поетичних маніфестів. Ілюструючи риси напряму, автор статті пропонує актуалізувати живопис художників-сюрреалістів, порівняти художній образ, злбражений у різних стилях, сформулювати визначення літературного напряму. Засвоївши естетичні орієнтири сприйняття сюрреалістичного мистецтва, старшокласники зможуть застосувати свої знання під час аналізу творів І. Драча, М. Вінграновського, В. Голобородька.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)