Ламзин, С. А. К вопросу о формировании языковой картины мира при обучении иностранным языкам [Текст] / С.А. Ламзин> // Иностранные языки в высшей школе. - 2011. - № 2. - С. 108-115. - Библиогр.: с. 115 . - ISSN 2072-76-0 Рубрики: Іноземні мови--Навчання--Вища школа Кл.слова (ненормовані): мовна картина світу -- мовне мислення -- значення слів Анотація: Формування специфічних мовних картин світу, що співвідносяться з різноманітними іноземними мовами, автор пов'язує з розвитком своєрідного мовного мислення у носіів конкретної мови Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Ярмолюк, Алла. Роль навчального тексту у формуванні ціннісно-смислових орієнтацій учнів 5-х класів [Текст] / Алла Ярмолюк> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 8. - С. 11-15. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Робота з текстом Кл.слова (ненормовані): картина світу -- мовна картина світу -- ціннісно-смислові орієнтації учнів -- соціокультурна компетентність -- комунікативна компетентність Анотація: У статті з'ясовано суть понять "мовна картина світу", "ціннісна картина світу", визначено дидактичні можливості навчального тексту як важливого засобу формування ціннісного компонента комунікативної компетентності учнів 5-7 класів на уроках української мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Штоквиш, О. А. Лінгвокультурологічний простір національної пам'яті [Текст] / О. А. Штоквиш> // Національна та історична пам'ять : зб. наук. пр. / Укр. ін-т нац. пам'яті. - 2012. - Вип. 4 : Національна пам'ять: соціокультурний та духовний виміри. - С. 62-71. - Бібліогр.: с. 70-71
Кл.слова (ненормовані): мова -- лінгвокультурологія -- мовна картина світу Анотація: Здійснено аналіз співвідношення між національною пам'яттю та мову народу, обгрунтована теза про можливість розгляду мови як пам'яті спільноти та значимість лінгвокультурологічних інтерпретацій для досліджень пам'яті. Дод.точки доступу: Солдатенко, Валерій Федорович \ред.\; Український інститут національної пам'яті Є примірники у відділах: всього 3 : ВЗ (1), ВА (1), ВДГН (1) |
Штоквиш, О. А. Мова і пам'ять. Лінгвокультурологічний аспект проблематики мemory studies [Текст] / О. А. Штоквиш> // Національна та історична пам'ять : зб. наук. пр. / Укр. ін-т нац. пам'яті. - Київ : Пріоритети, 2012. - Вип. 3. - С. 245-267. - Бібліогр.: с. 265-266 . - ISBN 978-966-8809-48-4
Рубрики: Народи--Мова Пам'ять--Історична--Наукові дослідження Кл.слова (ненормовані): історична пам'ять -- мова -- лінгвокультурологія -- національна ідентичність -- мовна картина світу -- фразеологія -- лінгвістичний поворот Анотація: У статті здійснено аналіз співвідношення між історичною пам'яттю та мовою народу, обгрунтована теза про можливість розгляду мови як пам'яті спільноти та значимість лінгвокультурологічних підходів для дослідження пам'яті. Дод.точки доступу: Солдатенко, Валерій Федорович \ред.\; Український інститут національної пам'яті Є примірники у відділах: всього 3 : ВЗ (1), ВДГН (1), ВА (1) |
Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя Вилка, Л. Я. Українська мова як іноземна в Буковинському державному медичному університеті: з досвіду роботи [Текст] / Л. Я. Вилка> // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. - С. 152-156
Українська мова--Методика викладання--Студенти-іноземці--Досвід роботи--Чернівці, місто (Україна) Мовна політика--Українська мова--Україна Кл.слова (ненормовані): студент-іноземець -- адаптація -- лінгвокраїнознавство -- медична освіта -- мовна картина світу -- іншомовне середовище -- соціолінгвістика Дод.точки доступу: Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Лещенко, Вікторія. Прихований навчальний план у школі як фундамент укорінення дискримінаційних практик і стереотипів у суспільстві / Вікторія Лещенко> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 12. - С. 2-7 : рис. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Засоби навчання--Підручники з української мови та літератури--Дискримінаційні практики--Дискримінаційні стереотипи Кл.слова (ненормовані): видимий образ навчання -- об’єктивна картина світу -- концептуальна картина світу -- мовна картина світу -- пряма дискримінація -- непряма дискримінація -- андроцентризм Анотація: Розглянуто вплив "прихованого навчального плану у школі" на вкорінення дискримінаційних практик і стереотипів у суспільстві; наведено випадки транслювання учнівству дискримінаційних практик і стереотипів через засоби навчання, зокрема підручники з української мови та літератури для різних класів, під час засвоєння офіційної навчальної програми. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |