Гаврилюк, О. Як тобі, жінко, у цьому світі? : урок поглибленого опрацювання тексту твору [Текст] / Оксана Гаврилюк> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 6-8. - Зміст: Людина / О. Ю. Кобилянська. Рубрики: Українська література--Кобилянська Ольга Юліанівна (1863-1942 рр.) Українська література--Урок Кл.слова (ненормовані): зміст і проблематика твору -- робота в групах -- повість Людина Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Місце жінки у суспільстві" (за повістю О. Кобилянської "Людина"). Мета уроку - поглибити вміння учнів аналізувати художні образи, розкрити зміст і проблематику твору (подолання стереотипів у міщанському середовищі щодо місця жінки у суспільстві). Урок має сприяти вихованню в учнів почуття людської гідності, самостійності суджень. Дод.точки доступу: Кобилянська, Ольга Юліанівна (українська письменниця, учасниця феміністичного руху на Буковині ; 1863-1942) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Сорокіна, Л. "Нехудожнє" зображення чи художнє викриття? : проблемний урок у 9 класі : [за "Народними оповіданнями" Марка Вовчка] [Текст] / Лариса Сорокіна> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 3. - С. 17-22. - Зміст: "Народні оповідання" ("Козачка") / Вовчок Марко. Рубрики: Українська література--Марко Вовчок (Вілінська Марія Олександрівна) (1833-1907 рр.) Українська література--Урок Кл.слова (ненормовані): історія створення оповідань -- ідейно-художній аналіз оповідання "Козачка" -- осуд кріпацтва -- проблемна ситуація -- робота в групах -- Вовчок М. Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Народні оповідання" Марка Вовчка - "нехудожнє" зображення нетипових епізодів із кріпацького життя чи художнє викриття кріпосницької системи?". Мета даного уроку - за допомогою технології проблемного навчання висвітлити значення творчості М. Вовчка, надати ідейно-художній аналіз твору, розвивати в учнів дослідницькі навички. Дод.точки доступу: Вовчок, Марко (українська і російська письменниця, перекладач, видавець ; 1833-1907) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Архангельська, Л. У фразеології - "дух язика" : узагальнювальний урок-дослідження у 10-му класі [Текст] / Люся Архангельська> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 4. - С. 19-27. Рубрики: Українська мова--Урок Українська мова--Лексикологія--Фразеологія--Методика Кл.слова (ненормовані): фразеологізм -- походження фразеологізмів -- робота в групах -- міні-проект -- робота в парах -- лінгвістичне повідомлення -- тестове завдання Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Фразеологізм як особливий вид лексики". Мета уроку - повторити та узагальнити знання учнів із фразеології, визначити роль фразеологізмів у писемному й усному мовленні, розвивати пам'ять, спостережливість, збагачувати активну лексику учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дуняшенко, Н. Вчимося жити в інформаційному суспільстві. : Тренінг для старшокласників на тему: "Використання інформаційно-комунікаційних (ІК) та телекомунікаційних технологій (ІКТ) під час навчально-виховного процесу в загальноосвітніх закладах нового типу" [Текст] / Наталія Дуняшенко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 4. - С. 6-12. Рубрики: Інформатика--Урок Інформатика--Позакласна робота Кл.слова (ненормовані): робота в групах -- ролі в групах -- презентація -- метод проектів -- асоціативний рядок "Якості вчителя" Анотація: Запропоновано розробку засідання творчої групи "Технологія моделювання уроку з використанням ІКТ" у формі тренінгу з вищевказаної теми. Мета заняття - ознайомити учасників з поняттям "тренінг", обговорити проблему інформатизації освіти, розширити знання учнів з цієї теми, а також навчати їх спілкуванню у творчому колективі і неформальній обстановці. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Емельянова, А. Н. Урок английского языка на тему "Kate Marsden, the brave english nurse in Yakuta" [Текст] : XI класс / А.Н. Емельянова> // Иностранные языки в школе. - 2011. - № 6. - С. 55-59 : ил. - Текст рос., англ. - Библиогр.: с. 59 Рубрики: Англійська мова--Загальноосвітні навчальні заклади--Викладання Кл.слова (ненормовані): нова лексична одиниця -- робота в групах -- співвідношення нових слів з їх еквівалентами російською мовою Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1) |
Костенко, Л. Розділові знаки в просторому реченні [Текст] : 8-й клас / Любов Костенко> // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2011. - № 37 (жовтень). - С. 7-9 Рубрики: Речення--Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітній навчальний заклад Кл.слова (ненормовані): тип уроку -- робота в групах -- робочий матеріал груп Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Панчук, О. Прямий і непрямий додаток [Текст] : 8-й кл. / О. Панчук> // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2011. - № 37 (жовтень). - С. 20-22 Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Загальноосвітній навчальний заклад Кл.слова (ненормовані): хід уроку -- робота в групах -- диктант Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
74.268.1Укр Х 12 Хабазня, Г. Формування інформатичної компетентності [Текст] / Галина Хабазня> // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2011. - № 38 (жовтень). - С. 2-6. - Бібліогр.: с. 6 Рубрики: Українська мова--Навчання--Початкова школа Кл.слова (ненормовані): інтелектуальне навчання -- робота в групах -- словникові слова Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Ніжеголенко, О. Я бачу людину. Я обираю життя [Текст] : тренінгова гра / Ольга Ніжеголенко> // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2011. - № 38 (жовтень). - С. 18-19 Рубрики: Виховання--Початкова школа Кл.слова (ненормовані): загальнолюдська мораль -- уміння діяти в колективі -- робота в групах Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Василенко, М. Виховні тренінги. 4-й клас [Текст] / Маріанна Василенко> // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2011. - № 38 (жовтень). - С. 20-21. - Бібліогр.: с. 21 Рубрики: Виховання--Початкова школа Кл.слова (ненормовані): заняття-тренінг -- мотивація -- робота в групах Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Загарук, О. Методи, прийоми та засоби організації семінарських занять у школі [Текст] / Олександра Загарук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 53-61. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Українська література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): семінар -- самостійна робота -- метод проектів -- евристична бесіда -- технологія проведення дискусії -- робота над художнім текстом -- робота в групах -- метод "Прес" -- інтерактивні методи Анотація: У статті викладено методику проведення семінарів як форми навчання, яка сприяє розвитку пізнавальної самостійності учнів (старшокласників) та їх підготовці до вступу у ВНЗ, забезпечує наступність у навчанні. Представлено найбільш поширені методи і прийоми роботи зі школярами. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Іванко, Н. Формуємо вміння докладно відтворювати зміст прочитаного : урок мовленнєвого розвитку [Текст] / Наталія Іванко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 30-33. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): матрос Петро Кішка -- історія українського народу -- евристична бесіда -- мультимедійний комплекс -- робота в групах -- аналіз структури тексту -- план Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Докладний переказ тексту розповідного характеру з творчим завданням" (на матеріалі тексту "Матрос Кішка - герой оборони Севастополя"). Мета заняття - за допомогою новітніх навчальних технологій удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння учнів, вчити сприймати текст цілісно, виховувати інтерес до історії українського народу та пошану до її героїв. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Низенко, О. Людина, яка прагне знань і вдосконалення [Текст] : [інтегрований урок] / О. Низенко, В. Копиця> // Сучасна школа України (Шкільний світ). - 2011. - № 12 (грудень). - С. 58-61. - Бібліогр.: с. 61 Рубрики: Класно-урочна система--Інтегровані уроки--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): робота в групах -- мотивація -- навчальна діяльність Дод.точки доступу: Копиця, В. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Маткобожик, В. Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні.Окличні речення (урок української мови, 5 клас) [Текст] / Вікторія Маткобожик> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 8. - С. 48-50 Рубрики: Українська мова--Урок, 5 клас Кл.слова (ненормовані): робота в групах -- асоціативний кущ -- рефлексія -- інтерактивні вправи Анотація: У статті представлено урок української мови в 5 класі, в якому враховано особистісно зорієнтований підхід до навчання мови, висвітлено методи, прийоми, форми і засоби, які сприяють ефективності формування мовних і мовленнєвих умінь та навичок. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Вишинська, О. Молитва душі і серця. Ф. Петрарка -видатний італійський поет-гуманіст. Оспівування кохання в "Книзі пісень" [Текст] / Оксана Вишинська> // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2012. - № 3. - С. 25-26 Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Кл.слова (ненормовані): формування нових знань -- робота в групах -- італійська література Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тимошенко, Л. Дружба - найнеобхідніше в житті : урок української літератури у 6 класі : [про Ярослава Стельмаха] [Текст] / Людмила Тимошенко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 9-10. Рубрики: Українська література--Письменники Українська література--Урок Кл.слова (ненормовані): твір "Митькозавр з Юрківки." -- життя і творчість письменника -- робота над твором -- робота в групах -- словникова робота Анотація: Подано розробку уроку за темою: "Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" (фрагмент)". Урок має на меті за допомогою мультимедійних засобів навчання ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, надати ідейно-художній аналіз твору, розвивати творчі здібності та виховувати естетичні смаки учнів. Дод.точки доступу: Стельмах, Ярослав Михайлович (1949) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Барановська, В. Складнопідрядне речення з кількома підрядними : урок української мови у технології інтерактивного навчання : 10 клас [Текст] / Вікторія Барановська> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 55-58 Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Складнопідрядне речення--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): види складнопідрядних речень -- види підрядності -- вправи діалогічного навчання -- робота в групах Анотація: Мета запропонованого уроку - навчити учнів розрізняти види складнопідрядних речень з кількома підрядними, вдосконалювати навички роботи в різних групах, виховувати повагу до хліба і праці хліборобів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Блізніченко, О. Усунення лексичних помилок у вживанні паронімів : урок української мови : 10 клас [Текст] / Ольга Блізніченко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 36-38 Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): повторення й узагальнення знань -- робота в групах -- творчий пошук Анотація: Подано розробку уроку, мета якого - повторити й узагальнити знання про пароніми, формувати навички правильного вживання їх у мовленні, стимулювати учнів до самоосвіти, творчого пошуку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Солодюк, Н. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках української мови [Текст] / Наталія Солодюк> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 18-21. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): методичні інновації -- інтерактивні технології -- "мікрофон" -- робота в групах -- робота в парах Анотація: У статті розглянуто окремі аспекти методичних інновацій у сучасному навчальному процесі. Інтерактивна методика базується на діалогічному спілкуванні, яке сприяє взаємодії, спільному розв'язанню важливих для кожного учасника питань. Приділено увагу таким методам, як "мікрофон", робота в групах, в парах, колективна робота з текстом, гра "Аукціон" та інші. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Головко, Л. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль : урок української мови : 7 клас [Текст] / Людмила Головко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 34-36 Рубрики: Українська мова--Морфологія--Дієприслівник--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): дієприслівник -- калина як символ та оберег -- робота в групах -- робота з текстом -- метод "Гронування" Анотація: Запропоновано розробку уроку, який має на меті ознайомити учнів із дієприслівником як особливою формою дієслова, розвивати культуру мовлення, образне мислення, виховувати любов і шану до звичаїв, символів та оберегів українського народу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |