Семішко , О.
    "Ти знаеш що ти людина.?" Осуд жорстокості та насильства, розкриття їх руйнівних наслідків для суспільства й людської душі в есе А. Переса-Реверте "Маленький серб" [Текст] / Ольга Семіошко // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2011. - № 23/24 (червень). - С. 31-33
Рубрики: Літературознавство
   Поети

   Насильство

   Іспанія
Кл.слова (ненормовані):
наслідки для суспільства -- людська душа -- художній твір

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Мозгова, Людмила.
    Літературно-гендерна наочність як чинник формування гендерно-літературної компетентності старшокласників / Л. Мозгова // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2011. - №11 . - С. 10-14. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 74.268.3
Рубрики: Наочні посібники--Унаочнення уроків літератури--Формування гендерно-літературної компетентності
Кл.слова (ненормовані):
посідники -- методи навчання -- слово вчителя -- приклад із життя, наведений школярами -- художній твір -- живопис -- музика -- мультимедійні презентації
Анотація: Акцентується увага на формуванні учнівської компетентності, яка, передбачає залучення власного життєвого досвіду та виховання критичного ставлення до суспільних змін.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)





    Фенцик, О.
    Формування в старшокласників навичок лінгвістичного аналізу художнього твору [Текст] / Оксана Фенцик // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 38-41. - Бібліогр.: 5 назв.
ББК 74.268.3
Рубрики: Літературознавство--Мова художнього твору
   Українська література--Аналіз художнього твору

Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- формозмістова єдність літературного твору -- лінгвістичний аналіз -- специфіка мови художньої літератури -- лексичний рівень твору -- художній синтаксис -- метод спостереження -- стилістичний експеримент
Анотація: У статті досліджується проблема вивчення специфіки мови художнього твору, розглянуто теоретичні основи лінгвістичного аналізу, який може бути складовою різних типів аналізу або самостійним шляхом усвідомлення ідейно-художнього змісту твору в єдності його форми і змісту, висвітлено аспекти аналізу мови твору, описано застосування його на матеріалах епічних творів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кривцун, О. А.
    Антропологическое и эстетическое: из истории искусства новой России [Текст] / О. А. Кривцун // Человек. - 2012. - № 2. - С. 44-76 . - ISSN 0236-2007
ББК 85
Рубрики: Мистецтво--Історія--Росія
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- живопис -- естетична оцінка


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Петровська, Т.
    Методика розвитку образного мовлення молодших школярів у процесі читання / Т. Петровська // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 3. - С. 21-23. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 74.268
Рубрики: Уроки--Читання--Мовлення українське
   Мовлення українське--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
образне мовлення -- художній твір -- художній образ -- образні засоби -- образний вислів -- читання -- мовлення школярів -- слововживання
Анотація: У статті розкрито методику розвитку образного мовлення молодших школярів на уроках читання. Особлива роль у цьому процесі відведена системі вивчення образотворчих засобів мови художнього твору, яка збагачує, активізує і розвиває мовлення дітей.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Мартиненко, Валентина
    Труднощі сприймання художніх творів молодшими школярами [Текст] / Валентина Мартиненко // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 6. - С. 16-20. - Бібліогр.: 13 назв.
ББК 83+84
Рубрики: Література--Теорія--Художні твори
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- вікові особливості сприймання молодших школярів -- типові труднощі сприймання -- розуміння окремих літературних жанрів
Анотація: У статті висвітлюються вікові психологічні й індивідуальні особливості сприймання учнями початкових класів художніх творів, у т. ч. окремих літературних жанрів, аналізуються типові труднощі їх усвідомлення школярами, які вчителю важливо враховувати під час організації аналізу художніх текстів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Смирнова, Е. О.
    Психологическая экспертиза художественных произведений для детей [Текст] : возрастная и педагогическая психология / Е. О. Смирнова, М. В. Соколова // Вопросы психологии. - 2012. - № 6. - С. 3-10. - Библиогр.: с. 10
ББК 88
Рубрики: Психологія--Художні твори--Дитячі--Експертиза
Кл.слова (ненормовані):
психологічна експертиза -- художній твір -- вікова адресація -- дошкільний вік -- етичний критерій -- естетичний критерій


Дод.точки доступу:
Соколова, М. В.
Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Вашуленко, О.
    Емоційно-ціннісна складова у структурі читацької компетентності молодшого школяра [Текст] / Оксана Вашуленко // Початкова школа. - 2013. - № 1. - С. 13-17. - Бібліогр.: 7 назв.
ББК 74.20
Рубрики: Українська мова--Навчання читання
Кл.слова (ненормовані):
емоційно-ціннісний розвиток -- ціннісна орієнтація -- цінності -- емоції -- почуття -- читацькі емоції -- оцінні судження -- художній твір
Анотація: У статті розглядається актуальна проблема - формування емоційно-ціннісної складової читацької компетентності молодшого школяра, зосереджено увагу на напрямах роботи щодо вирішення цієї проблеми.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Петровська, Т.
    Система роботи на образними засобами художнього твору на уроках літературного читання (порівняння) [Текст] / Тетяна Петровська // Початкова школа. - 2013. - № 4. - С. 5-7.
ББК 74.268.3
Рубрики: Українська мова--Навчання читання
   Українська література--Аналіз художнього твору

Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- художній образ -- порівняння
Анотація: У статті описано систему роботи над образними засобами мови художнього твору. Запропоновано послідовність вправ та розроблено алгоритм роботи над кожним із розглянутих понять.





    Баранчук, Оксана
    Спиридон Черкасенко "Маленький горбань". Образ Павлика [Текст] / Оксана Баранчук // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2013. - № 16. - С. 14-16
ББК 74.268.3(4УКР)
Рубрики: Українська література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- письменник -- епіграф

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Мартиненко, В.
    Врахування особливостей художніх текстів у процесі моделювання уроків літературного читання у 2-4 класах [Текст] / Валентина Мартиненко // Початкова школа. - 2015. - № 11. - С. 34-39. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Початкове навчання--Літературне читання
   Українська література--Аналіз художнього твору

Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- аналіз художнього тексту -- зміст художнього тексту -- молодші школярі
Анотація: У статті розглядаються особливості підбору методів та прийомів у конкретній навчальній ситуації на уроках літературного читання взалежності від художнього тексту.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Богосвятська, А. -М.
    Педагогічний інструментарій учителя зарубіжної літератури [Текст] / Анна-Марія Богосвятська // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 9. - С. 2-10. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Зарубіжна література--Методика
Кл.слова (ненормовані):
педагогічний інструментарій -- особистість учителя -- особистісно-соціальна модель формування свідомості -- культура мови -- техніка мовлення -- художній твір -- технологічна карта уроку -- підручник зарубіжної літератури -- мультимедійні засоби навчання -- інноваційна технологія навчання -- педагогічні методи і прийоми -- закони психіки людини
Анотація: У статті докладно охарактеризовано педагогічний інструментарій - сукупність способів діяльності, професійних умінь і прийомів, якими повинен володіти педагог і які він використовує у процесі навчання. Зокрема, приділено особливу увагу інструментарію учителя зарубіжної літератури, його професійним якостям, особливостям методики проведення уроку, використанню сучасних методів та засобів навчання.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Яценко, Таміла
    Шкільний підручник української літератури: історико-методичний огляд [Текст] / Таміла Яценко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 2. - С. 32-35. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Українська література--Підручники
Кл.слова (ненормовані):
підручник з української літератури -- художній твір
Анотація: У статті висвітлено особливості вітчизняного процесу підручникотворення з літератури. Розкривається дидактико-методичний аспект підручника української літератури в історичному контексті освітніх ідей.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





Ніжинський державний університет ім. Миколи Гоголя

    Возненко, Н. В.
    Специфіка перекладу топонімів у романі М.Енде "Нескінченна історія" українською мовою [Текст] / Н. В. Возненко // Наукові записки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. - С. 137-140. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
ББК 74.484(4УКР)я5 + 80я5

Кл.слова (ненормовані):
топонім -- переклад -- художній твір -- жанр фентазі
Анотація: Стаття присвячена особливостям перекладу топонімів у художньому творі жанру фентезі. Визначено специфіку відтворення цих одиниць в українському перекладі.


Дод.точки доступу:
Самойленко, Григорій Васильович \відп. ред.\; Ніжинський державний університет ім. Миколи Гоголя

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)





    Бондаренко, Ю.
    Комбінована структура шляхів аналізу літературного твору в школі [Текст] / Ю. Бондаренко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 12. - С. 20-25. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Усна і письмова мова
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- навчальна схема -- урок української мови -- синкретизм
Анотація: Автор статті розкриває синкретизм у структурі шкільних шляхів вивчення літературного матеріалу. Він підкреслює, що будь-який шлях аналізу виступає лише загальною схемою роботи і передбачає сумарне використання інших шляхів, які забезпечують його ефективність.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Міщенко, Оксана
    Формування предметної компетентності старшокласників у процесі хронотопного аналізу епічного твору на уроках української літератури в профільній школі [Текст] / Оксана Міщенко // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 1. - С. 14-16. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Профільне навчання
Кл.слова (ненормовані):
предметна компетентність -- профільна школа -- художній твір -- літературний твір -- аналіз художнього твору
Анотація: У статті розкрито аспекти шкільного дослідження літературного твору. Запропоновано різні види аналізу: антропоцентричний, хронотопний і концептуальний. Представлено комплекс взаємопов'язаних знань і вмінь школярів, послідовність навчальної діяльності на етапах теоретичної, читацької, аналітико-синтетичної роботи.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Котляренко, Світлана.
    Особливості читання художніх творів / Світлана Котляренко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2019. - № 10. - С. 6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Художнє читання--Особливості
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- виразне читання -- "оживлення тексту" -- підтекст
Анотація: Йдеться про виразне читання на уроках як один із основних методів вивчення літератури. Наголошується на вмінні «оживляти текст», поняттях підтекст, діалог, мова автора, мова дійових осіб, на особливостях читання творів різних жанрів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Скорина, Людмила.
    Глибини й поверхні: особливості інтерпретації казки-притчі Емми Андієвської «Говорюща риба» в 6 класі [Текст] / Людмила Скорина // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2021. - № 4. - С. 22-30. - Бібліогр. 4 назви
Рубрики: Українська література--6 клас--Розробки уроків
Кл.слова (ненормовані):
художній твір -- тематика -- тема -- ідея -- проблема -- толерантність
Анотація: У статті розглянуто теоретичні, методичні й інтерпретаційні проблеми висвітлення казки-притчі Е. Андієвської «Говорюща риба». Авторка аналізує ряд розробок уроків на цю тему, розміщених в інтернеті, виявляючи теоретичні, методичні чи інтерпретаційні хиби й недоречності, акцентуючи на потребі правильно застосовувати теоретичні поняття й терміни на уроках української літератури, коли в центрі вчительської уваги має знаходитися саме художній твір, а не психологія, історія чи суспільні питання.


Дод.точки доступу:
Андієвська, Емма (р. н. 1931) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)