Цімошинська, О. В.
    Методика розрахунку концесійних платежів за brown field- та green field-проектами концесії автодоріг за ціннісно-орієнтованим підходом [Текст] / О. В. Цімошинська // Економіка та держава. - 2018. - № 12. - С. 94-98 : табл. - Бібліогр. с. 98 (8 назв)
Рубрики: Дорожнє будівництво--Фінансове забезпечення--Україна
Анотація: У статті констатовано, що дорожнє господарство належить до стратегічних галузей національної економіки та є вагомою складовою інфраструктурного потенціалу України. Доведено, що розбудова мережі автомобільних доріг та забезпечення її якості відповідно до міжнародних стандартів вимагає значних, незіставних з можливостями державного бюджету, фінансових ресурсів. Обгрунтовано доцільність: у поєднанні потенціалу державного та приватного секторів, формуванні партнерських відносин держави і бізнесу, посиленні ролі й значення приватних інвесторів, пошуку найбільш раціональних форм їхньої взаємодії та розподілу сфер відповідальності. Проаналізовано методику розрахунку концесійних платежів, затверджену постановою КМУ від 04.02.2016 р. за № 130 "Про зміни, що вносяться до постанови КМУ від 12.04.2000 р за № 639 "Методика розрахунку концесійних платежів". Акцентовано увагу на чіткому розмежуванні концесійних проектів, які передбачають будівництво нових об'єктів "з нуля" (green field-проекти), і проектів, що грунтуються на здійсненні будівництва чи реконструкції на базі існуючих державних активів (brown field-проекти). Наголошено на різниці підходів до розрахунку концесійних платежів за green field- та brown field-проектами концесії автодоріг. Підкреслено, що за своєю правовою природою brown field-проекти схожі з проектами з оренди державних активів, тож розрахунок концесійних платежів у рамках таких проектів здійснюється за аналогією з орендними платежами на базі вартості існуючих державних активів, що передаються у концесію. Платежі за green field-проектами (на будівництво) розраховуються за принципово іншими підходом, що передбачає поділ концесійних платежів на такі складові як регулярні фіксовані та "гнучкі" платежі. Встановлено, що діюча методика розрахунку концесійних платежів не відповідає інтересам зацікавлених осіб, а отже, гальмує розвиток державно-приватних партнерських відносин у будівництві та експлуатації автодоріг. Виокремлено недоліки та допущені прогалини при розробці існуючої методики розрахунку концесійних платежів. Наголошено на потребі внесення змін та уточнень до нині діючої методики розрахунку концесійних платежів з урахуванням світового досвіду та міжнародних стандартів. Запропоновано методику розрахунку концесійних платежів, розроблену за ціннісно-орієнтованим підходом, запровадження якої на практиці сприятиме розбудові національної та європейської транспортної системи, а отже, і зміні позицій України у рейтингу Global Competitiveness Report.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)