Андрусик, С. І. Щасливий випадок [Текст] : літературна гра. 8 клас / С. І. Андрусик> // Зарубіжна література в школах України. - 2009. - № 5. - С. 50-51 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Бобик, Л. Р. "Он тебе приснился новым" [Текст] : урок-екскурсія пушкінськими місцями. 9 клас / Л. Р. Бобик> // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2009. - № 2. - С. 33-36 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Є примірники у відділах: всього 1 : ВА (1) |
Галелюк, І. О. Використання активних методів навчання у процесі вивчення зарубіжної літератури [Текст] / І. О. Галелюк> // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2009. - № 2. - С. 14-16 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Є примірники у відділах: всього 1 : ВА (1) |
Кірган, Л. М. "Пригорнись душею до Вкраїни" [Текст] : літературна композиція "Україна в творчості зарубіжних письменників" / Л. М. Кірган> // Зарубіжна література в школах України. - 2009. - № 4. - С. 52-55 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Каніболоцька, О. А. Використання електронних енциклопедій під час вивчення творів зарубіжної літератури [Текст] : на матеріалі казки-новели Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер" / О. А. Каніболоцька> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2009. - № 2. - С. 16-21 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер, новела Дод.точки доступу: Гофман, Ернст Теодор Амадей (німецький письменник-романтик, композитор, художник і юрист ; 1776-1822) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Кузнецова, О. Підсумкові уроки ЗЛ у 8 класі [Текст] : Урок 1. Урок-гра "Брей-ринг " . Урок 2. Урок-гра "Найрозумніший " / О. Кузнецова> // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2009. - № 17. - С. 14-18 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): дидактичні ігри Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Лепешкина, Е. Прекрасная страна Любовь [Текст] : литературный вечер, посвященный теме любви в поэзии Средневековья и Возрождения / Е. Лепешкина> // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2009. - № 2/3. - С. 14-17 Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Естетичне виховання Свята --Сценарії Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Імідж сучасного уроку світової літератури [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2012. - № 11. - С. 2-7. - Бібліогр.: 14 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): імідж вчителя -- візуальний імідж -- внутрішній образ -- середовищний імідж -- модернізація -- моральне старіння -- ефективні технології -- гуманізація освіти -- принципи уроку світової літератури Анотація: Статтю присвячено проблемі іміджу (позитивного, нейтрального, негативного образу) сучасного уроку світової літератури. Мета публікації - спрямувати рух думки сучасного словесника у бік розуміння того, як підняти імідж уроку. Детально розглянуто елементи, з яких складається імідж вчителя, характеристики внутрішнього образу словесника, принципи формування середовищного іміджу уроків світової літератури, а також сучасні технології, завдяки яким учитель повинен підняти статус уроку, його авторитет в очах учнів і батьків. Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1) |
Богосвятська, А. -М. Організація роботи в творчих учнівських групах на уроках світової літератури [Текст] / А.-М. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 3. - С. 39-40. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): групова робота -- правила спілкування -- приклади завдань -- груповий проект Анотація: У статті визначено основні аспекти методики групової діяльності учнів на уроках світової літератури. Детально проаналізовано таку популярну форму роботи, як створення учнівських груп: їх типи, загальні правила організації, ролі усередині групи, варіанти завдань, правила спілкування в групі тощо. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Розвиток інтегративного мислення учнів засобами мистецтва художнього слова [Текст] / А.-М. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 3. - С. 33-38. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Зарубіжна література--Інтегрований урок Кл.слова (ненормовані): синергетика -- вища інтегрованість індивідуальної свідомості -- інтегрований урок (ІУ) -- класифікація ІУ -- технологія ІУ -- міжпредметні зв'язки -- види і форми ІУ Анотація: Мета запропонованої статті - висвітлити властивості, принципи й види інтегративного мислення та показати особливості його розвитку на уроках світової літератури. Основну увагу приділено технології проведення інтегрованого уроку літератури. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Проектно-діяльнісна технологія навчання [Текст] / А.-М. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 3. - С. 20-27. - Бібліогр.: 13 назв. Рубрики: Педагогіка--Методологія Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): історія виникнення методу проектів -- вибір теми -- типологія освітніх проектів -- етапи роботи -- результати діяльності -- захист проекту -- критерії оцінювання -- пам'ятки для учнів Анотація: Метою цієї публікації є характеристика методу проектів, заснованого на проектності як універсальної здатності людського мислення. Надано розгорнутий аналіз технології, від вибору теми до оцінювання захисту проекту, запропоновано відповідні пам'ятки для учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Технологія зустрічних зусиль як ознака сучасного уроку літератури [Текст] / А.-М. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 3. - С. 10-13. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): мета та завдання технології -- технологічна карта уроку -- етапи -- основні характеристики уроку Анотація: У статті охарактеризовано технологію зустрічних зусиль як активізацію спрямованих емоційних, інтелектуальних, вольових зусиль учасників навчання, що передбачає у підсумку високу результативність навчальної діяльністі. Окреслено мету та завдання технології, а також надано опис п'яти основних етапів уроку, побудованого згідно зі вказаною технологією. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Сучасні педагогічні технології у практиці вчителя світової літератури [Текст] / А.-М. Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 3. - С. 2-9. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): структура технології -- проектно-діяльнісна технологія -- педагогічна майстерня -- розвиток критичного мислення -- проблемне навчання -- біоадекватна (ноосферна) технологія -- технологія зустрічних зусиль -- створення ситуації успіху -- ейдотехніка -- діалогова технологія -- особистісно орієнтована технологія -- інтерактивна технологія -- комп'ютерні технології -- здоров'язбережувальні освітні технології Анотація: Стаття має на меті: сформувати у педагогів уявлення про сучасні технології навчання як спосіб впливу вчителя на учнів та сукупність форм і методів навчання; розвивати творче ставлення вчителів до технології навчального процесу, заснованого на високій методичній культурі; коротко розкрити зміст основних педагогічних технологій, які можна використати на уроках світової літератури. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хроменко, І. Проблемно-тематичний аналіз твору [Текст] : заняття № 3 / Ірина Хроменко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 7/8. - С. 22-28. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Літературознавство--Аналіз художнього твору Українська література--Інтегрований урок Кл.слова (ненормовані): "пекуча" проблема твору -- проблемна ситуація -- проблемні завдання -- етика -- технологія проблемного навчання -- приклади проблемних ситуацій -- В. Нестайко (інтегрований урок) Анотація: Третє тренінгове заняття для учителів-словесників містить характеристику такого методу аналізу художнього твору, як проблемно-тематичний. Автор пропонує конспект уроку за твором В. Нестайка "Дивовижні пригоди в 6-Б" та фрагменти інших уроків з метою демонстрації методики даного аналізу. Дод.точки доступу: Нестайко, Всеволод Зіновийович (український дитячий письменник, прозаїк ; 1930-2014) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Каніболоцька, О. А. Вивчення драми Б. Брехта "Життя Галілея" з використанням різних типів аналізу художнього твору : [4 уроки] [Текст] / О. А. Каніболоцька> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 4. - С. 9-12. Рубрики: Німецька література--Брехт Бертольт (1898-1956 рр.) Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): історична драма -- три редакції п'єси -- життя Галілея як боротьба -- сиитема символів -- аналіз твору -- бесіда -- методи та прийоми роботи Анотація: У статті викладено методику комплексного використання різних типів аналізу художнього твору (текстуального, оглядового й ознайомлювального). Розглянуто особливості такої методики на прикладі вивчення історичної драми Бертольта Брехта "Життя Галілея" в 11-му класі. Дод.точки доступу: Брехт, Бертольт (німецький драматург і поет ; 1898-1956) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Богосвятська, А. -М. Методичні прийоми технології розвитку критичного мислення учнів через читання та письмо [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 2. - С. 7-12. - Бібліогр.: 21 назва. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): освітня технологія -- технологічна карта -- триступенева модель -- методи та прийоми -- виклик -- усвідомлення змісту -- рефлексія -- основні принципи технології Анотація: У статті викладено методику розвитку критичного мислення учнів через читання та письмо, базові поняття якої - "вдумливе читання" і "рефлексивне письмо". Висвітлено три основні етапи цієї технології, тобто технологічну карту. На етапі усвідомлення змісту (побудови знань) подано розгорнуту характеристику різноманітних методів і прийомів, зокрема таких, як метод "Прес", "кластери", "читання з зупинками", "навчальна дискусія". "спільний пошук" та ін. Визначено основні принципи технології критичного мислення, яка дозволяє максимально підвищити ефективність навчально-виховного процесу та засвоєння знань на уроках світової літератури. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Богосвятська, А. -М. Формування системного і творчого мислення на уроках літератури [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 2. - С. 13-18. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): принципи методики -- процесуальні риси творчої діяльності -- творчий підхід -- системний спосіб мислення -- закони розвитку творчої уяви -- фантазія -- літературні здібності -- творчі завдання -- структурні компоненти творчого потенціалу учня -- формування системи цінностей -- творчі форми уроку Анотація: У статті узагальнено досвід дослідження проблеми творчої діяльності людини взагалі та творчості дитини. Висвітлено основні шляхи методики розвитку творчого мислення на уроках світової літератури, розглянуто різні типи творчих завдань і форм уроку, які сприяють самовираженню і саморозкриттю особистості та творчих здібностей кожного учня. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Богосвятська, А. -М. Нові тенденції вивчення біографії письменника [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 2. - С. 19-29. - Бібліогр.: 33 назви. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): мета і завдання шкільного курсу вивчення біографії -- принципи вивчення життєпису -- неповторна особистість -- духовна еволюція особистості -- робота з портретом -- спорт у житті письменників -- інноваційні технології -- жанри занять -- творчі завдання та прийоми -- творчі роботи Анотація: У статті подано спрообу узагальнення досвіду з вивчення біографії письменника на сучасному уроці світової літератури. Охарактеризовано мету й завдання шкільного вивчення біографії, вікові особливості учнів при сприйнятті біографічного матеріалу. Визначено основні методи вивчення особистості письменника як єдності характеру, життєвого досвіду, світогляду, таланту, ідейно-естетичної спрямованості. Зокрема, розглянуто такі прийоми, як робота з портретом, використання інноваційних технологій (модульні. ігрові, проектні, комп'ютерні, гіпертекстові та ін.). Охарактеризовано основні жанрові різновиди занять з вивчення біографії письменника, а також різноманітні творчі завдання, прийоми та оригінальні виховні заходи. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Богосвятська, А. -М. Особливості вивчення теоретико-літературних понять [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 2. - С. 30-36. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): теорія літератури -- три групи понять -- основні теоретико-літературні проблеми -- принципи вивчення -- інструмент літературознавчого аналізу -- тема -- проблема -- ідея -- концепція твору -- робота над творами різних жанрів -- методичні прийоми аналізу Анотація: У статті висвітлено основні напрями методики вивчення теоретико-літературних питань на уроках свтової літератури. Розглянуто питання: що саме, з якою метою та яким чином вивчати матеріал з теорії літератури. Приділено увагу основним теоретико-літературним проблемам, принципам, методам і прийомам навчання, зокрема у роботі над творами різних жанрів. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Богосвятська, А. -М. Інтерактивний підхід до вивчення літератури як пробудження пізнавальної діяльності учнів [Текст] / Анна-Марія Богосвятська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 2. - С. 37-41. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): моделі навчання -- мета та завдання інтерактивного навчання -- основні методи і прийоми -- переваги інтерактивного навчання Анотація: У статті розглянуто інтерактивну технологію навчання та її застосування на уроках світової літератури. Висвітлено мету й завдання інтерактивного навчання як сукупності найбільш оптимальних форм роботи, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку критичного мислення, мовленнєвих навичок. Зокрема, подано технологічну карту інтерактивного уроку, охарактеризовано різноманітні форми, методи і прийоми роботи, а також обгрунтовано переваги інтерактивного підходу до вивчення літератури. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |