Туркевич, О.
    Розвиток методики викладання української мови як іноземної. Навчальні посібники. Сучасний етап [Текст] / Оксана Туркевич // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 40-45. - Бібліогр.: 32 назви.
ББК 74.268.11
Рубрики: Українська мова--Викладання у внз
   Українська мова--Підручники і навчальні посібники

Кл.слова (ненормовані):
методична наука -- українська мова як іноземна (УМІ) -- он-лайн курс -- аудіолінгвальні видання -- друковані видання -- профільні посібники -- навчальний комплекс для іноземців
Анотація: У статті розглянуто становлення методики викладання української мови як іноземної на сучасному етапі. Охарактеризовано навчальні посібники різних типів, які з'явилися протягом новітнього періоду.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Яковенко, Т.
    Уподібнення та спрощення приголосних звуків [Текст] : українська мова для студентів І курсу спеціальності "Початкова освіта" : початок / Тамара Яковенко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 51-54.
ББК 81.411.1-9
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Фонетика--Методика

   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
узагальнення й систематизація знань -- фонетичні явища рідної мови -- проектна діяльність за програмою "Intel@" -- орфоепія -- орфографія -- асиміляція приголосних звуків -- оглушення
Анотація: Мета поданого заняття - використовуючи новітні технології та засоби навчання, узагальнити, поглибити і систематизувати знання і уміння студентів-першокурсників про важливі фонетичні яаища української мови, формувати навички практичної роботи з навчальною літературою та інтернет-ресурсами.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Караман, О.
    Підготовка студентів до викладання синтаксису в профільній школі [Текст] / Ольга Караман // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 24-27. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
підготовка студентів -- односкладні речення -- функційно-стилістичний підхід -- методи навчання -- вправи
Анотація: У статті окреслено особливості вивчення синтаксису в профільній школі, акцентовано увагу на опанування таких мовних одиниць синтаксичного рівня, як односкладні речення. Розкрито можливості використання різних методів навчання, зокрема бесіди, спостереження над мовою, слова вчителя, методу вправ; запропоновано зразки вправ, які сприяють формуванню комунікативних умінь і навичок учнів.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Решетілова, О.
    Вправи як ефективний метод засвоєння професійної лексики майбутніми документознавцями [Текст] / Оксана Решетілова // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 92-95. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Термінологія--Методика
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
професійне мовлення -- термінологічна лексика -- види робіт -- етапи засвоєння лексичної одиниці -- типологія вправ і завдань -- приклади завдань
Анотація: У статті зосереджено увагу на проблемі пошуків ефективних шляхів засвоєння майбутніми документознавцями фахової термінології. Узагальнено досвід дослідження проблеми в сучасній педагогічній, психологічній й методичній літературі. Визначено особливості використання вправ як ефективного методу засвоєння майбутніми документознавцями професійної термінології. Наведено приклади завдань, виконання яких сприятиме ознайомленню студентів з професійною лексикою.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Греб, М.
    Психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів [Текст] / Марія Греб // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 23-26. - Бібліогр.: 14 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Методологія

Кл.слова (ненормовані):
лексична компетентність -- вікові особливості студентів -- види класифікацій пам'яті -- увага -- мислення -- завдання для студентів -- прийоми запам'ятовування -- методика навчання лексикології
Анотація: У статті обґрунтовано психологічні чинники формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Зокрема, наголошено на тому, що розвиткові лексичної компетентності майбутніх учителів початкових класів сприяє врахування індивідуальних і вікових особливостей, інтересів, рівня пізнавальних можливостей, здібностей, студентів, розуміння суті психічних процесів, що лежать в основі мовленнєвої діяльності.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Горошкіна, О.
    Соціокультурний аспект навчання української мови як іноземної [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 30-32. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Викладання української як іноземної

Кл.слова (ненормовані):
соціокультурний аспект -- самобутність національної картини світу -- фольклор -- фразеологізми -- слова-символи -- робота з текстом
Анотація: У статті визначено методичні орієнтири навчання української мови як іноземної в соціокультурному аспекті. Особливу увагу приділено використанню фразеологізмів, слів-символів, текстів, які допомагають краще пізнати український характер, природу української душі.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Рябовол, Н.
    Ефективні форми навчання морфеміки і деривації майбутніх учителів української мови [Текст] / Наталія Рябовол // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 49-51. - Бібліогр.: 12 назв.
ББК 74.48(4УКР)
Рубрики: Українська мова--Словотвір--Методика
   Українська мова--Підготовка фахівців

   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
форми навчання -- лекція -- проблемна лекція -- практичне заняття -- система вправ -- узагальнювальні таблиці
Анотація: У статті визначено ефективні форми навчання морфеміки і деривації майбутніх учителів української мови, з'ясовано специфіку навчальної діяльності під час лекції і практичного заняття. Приділено особливу увагу тим видам вправ і завдань, які дають можливість досконало перевірити знання студентів з морфеміки й словотвору.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Скибун, Н.
    Лінгводидактичний аспект формування професійної компетентності фахівців туристичного профілю [Текст] / Наталя Скибун // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 52-55.
ББК 74.48(4Укр)
Рубрики: Українська мова--Підготовка фахівців
   Українська мова--Викладання у ВНЗ

   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
професійна освіта -- мовленнєва компетентність -- аналіз професійних мовленнєвих ситуацій -- ситуативні вправи -- моделювання навчальної мовленнєвої ситуації
Анотація: У статті розкрито лінгводидактичний аспект формування професійної мовленнєвої компетентності фахівців туристичного профілю. Аналіз і синтез наукових досліджень переконав автора, що вибір методів навчання залежить від матеріалу, пропонованого для вивчення, його зв'язку з попереднім і наступним матеріалом, співвідношення в матеріалі елементів теоретичного і практичного характеру, рівня загального розвитку та мовленнєвої підготовки студентів. Визначено найбільш продуктивні методи і прийоми формування професійної мовленнєвої підготовленості майбутніх фахівців.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Хом'як, І.
    Інноваційні методи навчання української мови у вищій школі [Текст] / Іван Хом'як, Юлія Шабатіна // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 11. - С. 14-17. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Методи навчання

Кл.слова (ненормовані):
інноваційні технології -- інтерактивне навчання -- правопис прізвищ та географічних назв -- інтерактивні прийоми навчання -- завдання для студентів
Анотація: У статті проаналізовано доцільність застосування інноваційних методів на заняттях із сучасної української літературної мови у вищих навчальних закладах. Висвітлено сутність інноваційних технологій викладання української мови; охарактеризовано інтерактивні методи, використання технічних засобів навчання. Проілюстровано інтерактивні прийоми навчання української мови.


Дод.точки доступу:
Шабатіна, Ю.
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Овсієнко, Л.
    Проблема визначення сутності медіатексту в науковому полі лінгвістики й лінгводидактики [Текст] / Людмила Овсієнко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 9-13. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Мовознавство--Лінгвістика тексту
   Мовознавство--Психолінгвістика

   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
медіатекст -- текст -- медіапродукт -- медіакультура -- ЗМІ -- лінгвістичні дисципліни -- комунікативність -- комунікативна компетентність -- лінгвісти -- студенти-філологи
Анотація: У статті охарактеризовано сутність медіатексту в контексті лінгвістичних і лінгводидактичних досліджень. Доведено, що застосування медіатекстів в освітньому процесі є не лише вимогою часу, а й ефективним засобом навчання. Проаналізувавши досвід дослідження теми вітчизняними та зарубіжними лінгвістами, автор робить висновок, що практична доцільність медіатекстів полягає в проблемності та актуальності питань, які розглядаються в них, у різноманітному мовному матеріалі та потенціалі мотивування студентів-філологів критично оцінювати текст на різних мовних рівнях.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Борисенко, В.
    Роль комп'ютерних технологій у мовній підготовці майбутніх документознавців [Текст] / Валентина Борисенко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 3. - С. 15-17. - Бібліогр.: 2 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
інноваційні технології -- мовна освіта -- сучасні технічні засоби -- комп'ютерні технології -- інформаційна компетентність
Анотація: Автор статті наголошує на необхідності постійного оновлення змісту вищої освіти, що супроводжується впровадженням якісної моделі підготовки студентів із застосуіванням інноваційних технологій навчання, визначає істотні переваги застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі мовної підготовки майбутніх документознавців.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Пентилюк, М.
    Мовна особистість студента в контексті професійного становлення [Текст] / Марія Пентилюк // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Підготовка фахівців

Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- мовленнєва діяльність -- студент -- професійне становлення -- компетентність -- компетенція -- професійне мовлення
Анотація: Узагальнено досвід вітчизняних та зарубіжних лінгвістів щодо трактування поняття "мовна особистість". Розкрито основні фактори розвитку мовної особистості учителя-словесника в процесі його професійної підготовки. Акцентовано увагу на пріоритетах вищої школи в плані формування сучасного спеціаліста, його особистісних якостях як мовця. Визначено психологічні передумови цього процесу, його соціальне значення, роль комунікативної компетентності в професійній підготовці студента.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Радченко, А.
    Формування орфоепічної компетентності майбутніх учителів української мови: прикладний аспект [Текст] / Антоніна Радченко // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 34-37. - Бібліогр.: 2 назви.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Орфоепія--Методика

Кл.слова (ненормовані):
навчання студентів -- артикуляційні норми -- голосні і приголосні звуки
Анотація: У статті зосереджено увагу на проблемі навчання орфоепії майбутніх учителів української мови. Подано систему вправ і завдань для практичних занять з теми "Вимова голосних і приголосних", апробовану в освітньому процесі Київського університету ім. Б. Грінченка, спрямовану на формування орфоепічної компетентності студентів-філологів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Попова, Л.
    Лексичні вправи як засіб формування професійного мовлення майбутніх документознавців [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 5. - С. 8-11. - Бібліогр.: 9 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
Кл.слова (ненормовані):
професійне мовлення -- студенти нефілологічних факультетів ВНЗ -- лексичні вправи -- лінгводидактика -- документознавство -- стандарт -- кодифікація
Анотація: На підставі аналізу наукових досліджень з лінгводидактики узагальнено сформульовані науковцями визначення понять "вправи" і "лексичні вправи". Охарактеризовано види лексичних вправ на матеріалі текстів та лексикографічних видань, використання яких буде ефективним для формування професійного мовлення студентів - майбутніх документознавців. Дібрано вправи й обґрунтовано доцільність їх використання.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Хом'як, І.
    Самостійна робота як компонент цілісного педагогічного процесу [Текст] / Іван Хом'як // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 11-16.
Рубрики: Вища освіта--Підготовка вчителів мови і літератури
   Вища освіта--Самостійна робота студентів

   Українська мова--Викладання у ВНЗ

Кл.слова (ненормовані):
самостійна робота -- форми і види самостійної роботи -- методичне забезпечення -- поетапність виконання -- систематичний контроль -- лінгвопедагогічні задачі -- професійна компетентність
Анотація: Досліджено роль самостйної роботи у формуванні професійної компетентності майбутнього вчителя. Доведено, що самостійна робота є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у позааудіторний час, визначено форми і види аналізованої роботи, методичне забезпечення, що визначає ефективність її організації. Названо види самостійної роботи в процесі засвоєння української мови і методики її викладання. Проїлюстровано лінгвопедагогічні задачі, що регулюють взаємодію між суб'єктами навчального процесу, стимулюють формування професійних якостей філолога.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кочеткова, А.
    Лінгводидактичні засади використання дидактичної гри у процесі формування комунікативної компетентності студентів-іноземців на заняттях з української мови як іноземної [Текст] / Алевтина Кочеткова // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 17-20. - Бібліогр.: 11 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Викладання української як іноземної

Кл.слова (ненормовані):
підготовка іноземних студентів -- українська лінгводидактика -- сучасні наукові дослідження -- ключові положення -- дидактичні ігри -- дидактичні завдання -- правила гри -- структура дидактичної гри
Анотація: У статті узагальнено досвід наукових досліджень вітчизняних лінгвістів щодо лінгводидактичних засад використання дидактичної гри, проаналізовано концепції аналізу цього методу навчання. Висвітлено основні ключові положення, на яких ґрунтуються підходи до навчання іноземної мови. На підставі аналізу праць українських науковців охарактеризовано структурні складові дидактичної гри, її компоненти, етапи проведення та роль у процесі формування комунікативної компетентності студентів-іноземців на заняттях з української мови як іноземної.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Горошкін, І.
    Роль міждисциплінарних зв'язків у мовній підготовці майбутніх перекладачів [Текст] / Ігор Горошкін // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 12. - С. 3-5. - Бібліогр.: 2 назви. - Зміст: "Я - украинец, до седьмых колен." / В. Шовкошитний. "Прийшли. Спасибі. Ось мої полки." / Л. Костенко.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Мовознавство--Переклад

   Українська мова--Переклад

Кл.слова (ненормовані):
міждисциплінарні зв'язки -- комунікативна компетентність -- соціокультурна компетентність -- майбутні перекладачі -- проект -- інтерактивні методи і прийоми
Анотація: У статті обґрунтовано можливості навчальної дисципліни "Українська мова за професійним спілкуванням" для реалізації міждисциплінарних зв'язків з турецькою мовою з метою формування комунікативної та соціокультурної компетентності майбутніх перекладачів. Акцентовано увагу на важливості застосування проектів в організації самостійної роботи студентів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Горошкіна, О.
    Оптимізація самостійної роботи студентів-філологів у процесі вивчення мовознавчих та лінгводидактичних дисциплін [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 3-6. - Бібліогр.: 8 назв.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
Кл.слова (ненормовані):
самостійна робота студентів -- класифікація самостійних робіт -- оптимізація -- проект -- проектна діяльність -- мовленнєво-соціокультурний потенціал -- продуктивні проекти
Анотація: У статті узагальнено досвід дослідження вітчизняних психологів і педагогів щодо визначення поняття "самостійна робота". Приділено особливу увагу самостійній роботі студентів-філологів. Одним зі шляхів її оптимізації визначено проектну діяльність. Охарактеризовано види проектів, з'ясовано їх роль і значення в організації самостійної роботи.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)