Новосьолова, В. Використання стилістичних засобів лексикології і фразеології на уроках української мови в старшій школі в умовах профільного навчання [Текст] / Валентина Новосьолова> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 9-13. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Стилістика--Методика Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Фразеологія--Методика Кл.слова (ненормовані): стилістика -- стилістичні особливості -- лексика обмеженого вжитку -- діалектизми -- історизми -- архаїзми -- неологізми -- фразеологічні звороти Анотація: У статті зосереджено увагу на лексичних і фразеологічних засобах стилістики, уміщено різноманітні прктичні завдання і вправи, які за змістом і формою виконання активізують пізнавальну діяльність десятикласників, орієнтують на глибше осмислення змістової і стилістичної структури текстів, сприяють виробленню вмінь використовувати мовні засоби відповідно до теми, мети й сфери спілкування. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Стефурак, Р. Навчальний потенціал тестових завдань із лексикології та фразеології в загальноосвітній школі [Текст] / Роксолана Стефурак, Наталя Іванишин, Ірина Бабій> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 9-14. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): тестовізавдання -- фразеологія -- лексикологія -- види тестових завдань -- конструктивний тест (тест-доповнення) -- тест-зіставлення Анотація: У статті описано дадактичні принципи тестування, обгрунтовано доцільність використання різнотипних навчальних тестових завдань із лексикології та фразеології української мови в загальноосвітній школі. Дод.точки доступу: Іванишин, Н.; Бабій, І. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гуманенко, Л. Подорож у Країну Лексики : конспект уроку української мови у 5 класі [Текст] / Лариса Гуманенко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 6-8. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): синоніми -- антоніми -- омоніми -- мультимедійні засоби навчання Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми". Мета уроку - за допомогою новітніх навчальних технологій поглибити знання учнів зі вказаної теми, розвивати вміння й навички використання цих слів у мовленні, а також логічне й образне мислення та творчі здібності; виховувати любов до рідного слова. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Хома, Т. Вивчення лексикології та фразеології : Формування культури мовлення [Текст] / Тетяна Хома> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 50-53. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Фразеологія--Методика Українська мова--Культура мовлення--Методика Кл.слова (ненормовані): стилістично забарвлені лексичні засоби мови -- творчі здібності учнів -- "Кола Вена" -- відеопрезентації -- проект дослідження -- твір за картиною Анотація: У статті запропоновано конспект практичного заняття з української мови, в якому дібрано систему вправ і завдань, що надають можливість засвоїти тему, активізувати та збагатити лексичний запас учнів, сприяють розвитку критичного мислення, удосконаленню мовних і мовленнєвих умінь, формують культуру мовлення. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Блізніченко, О. Усунення лексичних помилок у вживанні паронімів : урок української мови : 10 клас [Текст] / Ольга Блізніченко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 36-38 Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): повторення й узагальнення знань -- робота в групах -- творчий пошук Анотація: Подано розробку уроку, мета якого - повторити й узагальнити знання про пароніми, формувати навички правильного вживання їх у мовленні, стимулювати учнів до самоосвіти, творчого пошуку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Деркач, О. Слово - найтонше доторкання до серця. : урок-панорама з елементами дослідження та дискусії : 11 клас [Текст] / Олена Деркач> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 32-35 Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): лексика -- власне українські слова -- запозичені слова -- закріплення й поглиблення знань -- тестові завдання -- словникова робота Анотація: Запропоновано розробку уроку за темою: "Лексика. Власне українські слова. Запозичені слова". Мета заняття - за допомогою новітніх навчальних технологій закріпити й поглибити знання учнів з теми, формувати вміння відбору стилістично доречного слова, розвивати в учнів мовне чуття, навички роботи зі словником, виховувати культуру мовлення та любов до рідної мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Остапченко, О. Великі географічні. курйози, або як виникають назви [Текст] / Олена Остапченко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 22-25. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Топоніміка Мовознавство--Топономіка Кл.слова (ненормовані): географічні назви -- походження назв -- запозичені слова -- вікторина -- відповіді Анотація: Мета статті - ознайомити читачів із цікавими фактами походження топонімів, тобто назв географічних об'єктів (міст, країн, островів, морей та ін.). Приділено увагу етимології топонімів нашої країни та інших країн і народів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Омельчук, С. Вивчення іменника на матеріалі лексичних новотворів : дослідницьке опрацювання [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 15-17. - Бібліогр.: 2 назви. Рубрики: Українська мова--Морфологія--Іменник--Методика Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): неологія -- лексичний новотвір (неологізм) -- компоненти навчання української мови -- дослідницькі вправи Анотація: У статті запропоновано зразки дослідницьких вправ з морфології, дидактичним наповненням яких є лексичні новотвори (неологізми), на матеріалі вивчення іменника в основній школі. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Іщенко, О. Магічні тексти на уроках української мови (на прикладі вивчення синонімів) [Текст] / Олександр Іщенко> // Початкова школа. - 2012. - № 9. - С. 56-57 Рубрики: Українська мова--Урок Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): урок української мови -- замовляння -- синоніми Анотація: У статті розглянуто аспекти використання замовлянь на уроках української мови. Наведено фрагмент уроку. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шрамко, О. Використання ономастичного регіонального матеріалу на уроках української мови [Текст] / Ольга Шрамко> // Початкова школа. - 2012. - № 11. - С. 14-19 Рубрики: Українська мова--Початкова школа Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): виховання засобами фольклору -- власні назви -- власні імена -- загальні назви -- молодші школярі Анотація: В статті йдеться про використання ономастичних відомостей під час вивчення ряду тем на уроках з української мови у початковій школі. Наведено зразки вправ, які реалізують дану ідею. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Токарчук, Б. Віршований словничок фразеологізмів [Текст] / Борис Токарчук> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2013. - № 5. - С. 53-54 Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): фразеологічні звороти -- чотиривірші Анотація: Надано перелік українських фразеологізмів в алфавітному порядку з прикладами застосування у формі чотиривірша. Словничок допоможе під час вивчення фразеологічних зворотів, сприятиме кращому засвоєнню теми та збагаченню словникового запасу школярів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВА (1) |
Фалько, Я. Етимологічні "п'ятихвилинки" на уроках української мови - ефективний засіб поглибити знання та кругозір молодших школярів [Текст] / Ярослав Фалько> // Початкова школа. - 2015. - № 7/8. - С. 58-60 Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Початкове навчання Кл.слова (ненормовані): молодші школярі -- походження слів -- назва України -- народ -- Вітчизна -- держава -- Конституція Анотація: У статті йдеться про сприяння етимологічних "п'ятихвилинок" на уроках української мови, поглибленню знань та розширенню кругозору молодших школярів. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Фалько, Я. Історія та походження шкільної лексики [Текст] / Ярослава Фалько> // Початкова школа. - 2016. - № 1. - С. 53-54. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Початкове навчання Кл.слова (ненормовані): походження слів -- шкільна лексика Анотація: Мета запропонованої статті - ознайомити читачів з окремими етимологічними розвідками. Зокрема, подано добірку шкільної лексики, розкрито таємницю походження слів, які діти постійно чують під час перебування в школі. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Хома, О. Методика роботи над словниковими словами з погляду текстоцентричної технології навчання [Текст] / Ольга Хома> // Початкова школа. - 2016. - № 1. - С. 6-9. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Українська мова--Початкове навчання Кл.слова (ненормовані): текстоцентрична технологія -- система роботи над словниковими словами -- молодші школярі Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |