Петрик, О.
    Розвиток критичного мислення молодших школярів : роздуми над проблемою [Текст] / Ольга Петрик, Тетяна Швігель // Початкова школа. - 2011. - № 6. - С. 53-55. - Бібліогр.: 4 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
завдання-пастки -- прийоми розвитку критичного мислення -- словниково-логічні вправи
Анотація: На прикладі конкретних завдань розглянуто прийоми розвитку критичного мислення.


Дод.точки доступу:
Швігель, Тетяна

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Симоненкова, Т.
    Збагачення словникового запасу учнів як важливий чинник формування комунікативної компетентності [Текст] / Тетяна Симоненкова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 8. - С. 27-32. - Бібліогр.: 11 назв.
ББК 74.268.11
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
умови успішного збагачення словника -- комунікативна спрямованість -- види лексико-семантичних вправ -- синонімічний ряд -- форми роботи над словом -- прийоми семантизації -- словниково-семантична робота -- лексичні і концептуальні синоніми
Анотація: Стаття присвячена висвітленню шляхів збагачення словникового запасу учнів. Розглядаються умови успішного збагачення словника , форми роботи над словом. Пропонується апробована автором ефективна система лексико-семантичних вправ.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кірик, М.
    Навчання грамоти першокласників: психологічні та лінгвістичні основи [Текст] / Марія Кірик // Початкова школа. - 2012. - № 7. - С. 45-49.
ББК 81.411.1 + 88
Рубрики: Психологія--Психологія навчання
   Українська мова--Процес навчання

Кл.слова (ненормовані):
аудіали -- візуали -- кінестетики -- аудіовізуально-кінестетична діяльність -- сприймання -- увага -- уявлення -- засвоєння -- шестилітки
Анотація: У статті описується роль аналізаторів сприймання шестиліток (слухове, зорове, кінестичне) на початковому етапі навчання грамоти та розвитку мовлення. Вони утворюють певну інтеграційну систему, яка забезпечує ефективніше сприйняття, запам'ятовування та відтворення навчального матеріалу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кусакіна, Т.
    Навчальна практика як форма вдосконалення пізнавальної й творчої діяльності учнів [Текст] / Тамара Кусакіна // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 4. - С. 36-39. - Бібліогр.: 3 назв.
ББК 74.268.0
Рубрики: Українська література--Процес навчання
   Українська мова--Процес навчання

Кл.слова (ненормовані):
реалізація міжпредметних і внутрішньогопредметних зв'язків -- практична спрямованість -- інструктаж
Анотація: У статті висвітлюється педагогічний досвід проведення навчальної практики з української мови і літератури в школах Дніпропетровщини за "Орієнтовною програмою з проведення навчальної практики з української мови і літератури для загальноосвітніх навчальних закладів" (автори Л. І. Піскорська, Г.М. Бухно, л. М. Полуріз, Л. В. Гуріна, Т. М. Любчич), описано певні висновки.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Голуб, Н.
    Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів на уроках української мови (результати аналітико-конструктивного етапу експериментальної роботи) [Текст] / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 6. - С. 33-36. - Бібліогр.: 3 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісне навчання -- комунікативна компетентність -- мовленнєві жанри -- мотиви навчальної діяльності -- бар'єри спілкування -- цінності
Анотація: У статті висвітлено результати аналітико-констатувального етапу дослідження лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН УКраїни. Зокрема, представлено узагальнені матеріали двох блоків анкетування учнів і вчителів експериментальних шкіл, що будуть ураховані під час створення експериментальної методики навчання мови учнів 5-7 класів в умовах компетентнісного підходу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Голуб, Ніна
    Підходи до навчання української мови в основній школі [Текст] / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі. - 2015. - №3. - С. 2-10. - Бібліогр.: 15 назв.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
особистісно-орієнтоване навчання -- підхід до навчання -- мотивація навчання української мови -- компетентнісний підхід -- діяльнісний підхід
Анотація: У статті проаналізовано суть поняття "підхід до навчання", визначено функції суб'єктів навчально-виховного процесу (учителя і учня). Виділено характерні ознаки особистісно орієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів. Обгрунтовано доцільність визначення цих підходів як основних.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Голуб, Ніна
    Навчання української мови в сучасній загальноосвітній школі: емоційний аспект [Текст] / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 4. - С. 2-7. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
емоційна компетентність -- жанри мовлення -- робота з текстом
Анотація: Автор статті аналізує праці психологів, лінгвістів, педагогів, акцентуючи увагу на суті, функціях і значенні емоцій. Привертає увагу до порад учених, що скеровують роботу вчителя і сприяють пошуку правильних способів розв'язання проблем, пропонує фрагменти роботи з текстом, спрямовані на посилення емоційного складника комунікативної компетентності учнів.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Кучерук, Оксана
    Принципи розвивального навчання і методи реалізації їх у шкільному курсі української мови [Текст] / Оксана Кучерук // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 1. - С. 8-13. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
розвивальне навчання -- метод проектів
Анотація: У статті розглянуто теоретичні і практичні питання проблеми розвивального навчання української мови в основній школі з огляду на актуальність ідеї особистісно орієнтованої лінгвометодики. Зокрема, зосереджено увагу на сучасних принципах організації розвивального навчання, окреслено методи, які забезпечують створення розвивального освітнього середовища на уроках української мови. Розглянуто особливості застосування методу проектів у навчанні мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина
    Особистісно орієнтована технологія навчання - пріоритетна концепція мовної освіти [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 2. - С. 8-14. - Бібліогр.: 11 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
особистісно орієнтоване навчання -- урок української мови
Анотація: У статті схарактеризовано головні ознаки, особливості й компоненти особистісно орієнтованої технології сучасного уроку української мови, здійснено компаративний аналіз традиційної методики й особистісно орієнтованої технології. Розглянуто провідні сучасні підходи до розроблення особистісно орієнтованої технології сучасного уроку рідної мови в загальноосвітній школі. Окреслено шляхи імплементації особистісно орієнтованої технології у практику мовного навчання в основній школі.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Іваненко, І.
    Теоретико-прикладні аспекти формування комунікативної компетентності учнів 7 класу в процесі навчання української мови [Текст] / Ірина Іваненко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 4. - С. 32-34. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- творчий диктант -- групова робота -- критичне мислення
Анотація: Мета статті - окреслити теоретико-прикладні аспекти формування комунікативної компетентності учнів 7 класу у процесі навчання української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Білошицька, А.
    Використання фреймових моделей у структуруванні навчальної інформації на уроках української мови [Текст] / Алла Білошицька // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 7/8. - С. 49-53. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
концентроване навчання -- фреймові моделі -- уміння вчитися
Анотація: Актуалізовано проблему використання фреймових моделей на уроках української мови. Результатом цієї студії є розроблення методичних рекомендацій для вчителів української мови та літератури щодо використання фреймів на уроці української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кулик, О.
    Текстоцентричний підхід як необхідна умова формування комунікативної компетентності учнів [Текст] / Олена Кулик // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 7/8. - С. 34-37. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
текстоцентричний підхід -- текст -- мовленнєвий розвиток учня -- мовна особистість -- система вправ
Анотація: Стаття присвячена проблемі реалізації текстоцентричного підходу в процесі мовленнєвого розвитку особистості у процесі навчання української мови в загальноосвітній школі. Автор з'ясовує феномен тексту в лінгвістичному та лінгводидактичному аспектах, характерологічні ознаки текстоцентричного підходу, його місце з-поміж інших підходів до навчання української мови, пріоритет у формуванні комунікативно компетентної особистості, доводить, що для успішної реалізації текстоцентричного підходу необхідна якісна робота вчителя у процесі створення системи вправ на текстовій основі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Мартинова, М.
    Упровадження вітагенних технологій компетентнісного навчання на уроках словесності з використанням інтелектуально-психологічного потенціалу учня [Текст] : педагогічне моделювання / Марина Мартинова // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 10. - С. 31-34.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
вітагенна технологія -- педагогічне моделювання -- децелерація -- телегонія -- фрустрація -- вітагенне натхнення -- голографічна проекція
Анотація: Мета моделювання: розроблення змісту уроку із застосуванням вітагенної технології і його апробація. Завдання: ознайомити вчителів з теоретичними засадами вітагенного навчання; показати на практиці процес застосування прийомів вітагенного навчання; змоделювати їх з учасниками майстер-класу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Хом'як, І.
    Компетентнісний підхід до навчання правопису української мови [Текст] / Іван Хом'як // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 11. - С. 17-21.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- компетентність -- компетентнісний підхід -- орфо-й пунктограми -- правописна компетентність
Анотація: У статті порушено проблему компетентнісного підходу до засвоєння українського правопису. Проаналізовано ключові поняття компетенції й компетентності, охарактеризовано їх роль у реалізації компетентнісного підходу. Дано визначення правописної компетентності, умотивовано її рівень у письмовому мовленні, зокрема інтернетному спілкуванні.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Фещенко, Марія
    Соціальні мережі як платформа висвітлення соціальних і культурних явищ [Текст] / Марія Фещенко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 6. - С. 49.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
урок української мови -- соціальні мережі
Анотація: В статті обґрунтовується доцільність використання Instagram, Facebook, YouTube на уроках української мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Корицька, Галина
    Організація пошукової творчої діяльності учнів у процесі навчання української мови засобами веб-квест технології (для вчителів української мови та літератури) : навчально-методичний посібник [Текст] / Галина Корицька, Ірина Подлєсна // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 1. - С. 30-38
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
тренінг з української мови -- веб-технології -- інновації -- сучасні технології навчання
Анотація: Подано навчально-тематичний план тренінгу з української мови.


Дод.точки доступу:
Подлєсна, Ірина

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Попова, Людмила
    Класифікація засобів компетентнісно орієнтованого навчання української мови [Текст] / Людмила Попова // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 4. - С. 2-5. - Бібліогр.: 11 назв.
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісно орієнтоване навчання -- засоби навчання
Анотація: На основі узагальнення праць українських педагогів і лінгводидактів автор статті доводить, що, класифікуючи засоби компетентнісно орієнтованого навчання української мови, доцільно брати до уваги мету суб'єктів освітнього процесу, домінувальну модальність сприймання кожного з них, спосіб подання інформаційно-навчального матеріалу й функцію застосування.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)