Зимульдінова, А. Дидактичні особливості розвитку зв'язного мовлення шестирічних першокласників [Текст] / Алла Зимульдінова, Світлана Гірняк> // Початкова школа. - 2011. - № 3. - С. 9-11. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): мова -- мовлення -- мовленнєва діяльність -- змістовий компонент процесу навчання -- мотиваційний компонент -- операційний компонент Анотація: У статті розглядається дидактичний аспект проблеми розвитку зв'язного мовлення шестирічних першокласників. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти процесу навчання дітей. Доведено, що вирішальне значення у формуванні такої інтегративної якості, як зв'язне мовлення, має навчальний процес, оскільно воно є продуктом цілеспрямованого систематичного навчання. Дод.точки доступу: Гірняк, Світлана Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Трунова, В. Всеукраїнський експеримент з "Каліграфії та розвитку мовлення" [Текст] / Валентина Трунова> // Початкова школа. - 2011. - № 3. - С. 50-53. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Каліграфія Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): каліграфія -- письмо -- розвиток мовлення -- молодші школярі Анотація: У статті опубліковано результати Всеукраїнського експерименту, який мав на меті обґрунтувати необхідність введення у початковій школі уроку з "Каліграфії та розвитку мовлення". Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Вишник, О. Розвиток мовлення учнів 1-2 класів на засадах взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності [Текст] / Олена Вишник> // Початкова школа. - 2011. - № 5. - С. 6-8. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): аудіювання -- говоріння -- читання -- письмо -- дидактичні вправи Анотація: Запропоновано комплекс вправ, який ґрунтується на принципі взаємодії різних видів мовленнєвої діяльності у процесі навчання рідної мови. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Інтелектуальні засади мовленнєвого розвитку учнів основної школи на уроках української мови : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 22-26. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): навчання мовам -- самопізнання -- вміння і навички -- процес пізнання Анотація: Автор статті висвітлює, дуже важливе стратегічне завдання учителя у формуванні вмінь і навичок стеження за культурою власного мовлення, передусім такими його характеристиками, як логічність, багатство, виразність, доречність, оригінальність, що базуються на розвинених уміннях і навичках мисленнєвої діяльності, а також за умови досягнення належного рівня самостійності учня, визначення ним власної пізнавальної траєкторії. |
До питання про значення поняття "мовленнєвий розвиток" та інші близькі за змістом поняття : з наукового доробку Л. В Скуратівського [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 19-22. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): прагматична компетенція -- мовлення -- лінгвістична компетенція -- рівні мовленнєвого розвитку особистості Анотація: Стаття досліджує доцільність введення і використання поняття мовленнєвий розвиток, оскільки воно, характеризуючи відповідний феномен як процес і як важливу якість, інтегративну її характеристику, віждображає умови, динаміку і лінгводидактичні засоби успішного його забезпечення і критерії відповідного оцінювання. |
Історичний погляд на проблему мовленнєвого розвитку особистості у взаємозв'язку з тенденціями суспільного поступу в Європі : з наукового доробку Л. В. Скуратівського [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 3-8. - Бібліогр.: 15 назв. Рубрики: Мовознавство--Соціолінгвістика Українська мова--Розвиток мовлення Мовознавство--Мовна політика Кл.слова (ненормовані): мовленнєва культура -- категорія розвитку -- давньогрецьке суспільство -- давньоєвропейське суспільство -- епоха Відродження -- українська еліта -- відродження мови Анотація: У статті досліджуються та прослідковуються тенденції мовленнєвого і загального взаєморозвитку особистості і суспільства протягом тривалого часу. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Іванко, Н. Формуємо вміння докладно відтворювати зміст прочитаного : урок мовленнєвого розвитку [Текст] / Наталія Іванко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 10. - С. 30-33. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): матрос Петро Кішка -- історія українського народу -- евристична бесіда -- мультимедійний комплекс -- робота в групах -- аналіз структури тексту -- план Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Докладний переказ тексту розповідного характеру з творчим завданням" (на матеріалі тексту "Матрос Кішка - герой оборони Севастополя"). Мета заняття - за допомогою новітніх навчальних технологій удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння учнів, вчити сприймати текст цілісно, виховувати інтерес до історії українського народу та пошану до її героїв. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Приліпко, Н. Формуємо уміння і навички побудови зв'язних висловлювань : система уроків: опис пам'яток історії і культури [Текст] / Наталія Приліпко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 9-18. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): урок 1 -- віртуальна екскурсія -- архітектурні пам'ятки Києва -- види пам'яток -- архітектурний стиль -- комунікативні навички -- тест Анотація: Запропоновано систему уроків "Опис архітектурних пам'яток". Тема 1-го заняття: "Особливості опису пам'яток історії та культури". Урок має на меті за допомогою використання мультимедійного комплексу та новітніх методів і прийомів навчання формувати в учнів уміння й навички побудови зв'язних висловлювань на певну тему, сприяти вихованню патріотичних почуттів. Зокрема, урок присвячено визначним пам'яткам архітектури м. Києва. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Борисенко, В. Комунікативні вправи як засіб формування професійної мовленнєвої компетенції [Текст] / Валентина Борисенко> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 21-26. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): система вправ і завдань -- комунікативні технології -- професійне мовлення -- комунікативні ситуації Анотація: У статті доведено актуальність комунікативного принципу навчання, який грунтується на практичному спрямуванні навчання мови, створенні комунікативних ситуацій, що викликали б бажання висловлюватися, заперечувати, дискутувати тощо. Приділено увагу використанню системи вправ і завдань комунікативного типу на заняттях з української мови професійного спрямування. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Ладоня, Катерина Розвиток діалогічного мовлення в учнів 5-х класів на уроках української мови [Текст] / Катерина Ладоня> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 5. - С. 17-20 Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): діалогічне мовлення -- мовленнєві ситуації -- вправи і завдання -- розвиток діалогічного мовлення Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку діалогічного мовлення учнів 5-х класів. У статті подано орієнтовні вправи й завдання, які сприятимуть розвиткові навичок діалогічного мовлення та адекватної мовленнєвої поведінки в різних життєвих ситуаціях п'ятикласників. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1) |
Шелехова, Галина Уміння сприймати мовлення як складник мовленнєвої компетентності учнів основної школи [Текст] / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 7. - С. 22-26. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): сприймання мовлення -- аудіювання -- читання -- мовленнєва компетентність -- основна школа Анотація: У статті висвітлюються питання щодо важливості сформованості в учнів основної школи вмінь сприймати усне й писемне мовлення для їхнього навчання успішного спілкування, аналіз результатів анкетування вчителів і учнів, зроблено висновки щодо шляхів розв'язання цієї проблеми. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Чмиренко, Н. Урок-екскурсія : ["Краса живопису. Весняний спів землі"] [Текст] / Наталія Чмиренко> // Початкова школа. - 2013. - № 3. - С. 27-29 Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Образотворче мистецтво--Урок Кл.слова (ненормовані): опис картини -- українські художники Анотація: Запропоновано план-конспект уроку за темою "Краса живопису. Весняний спів землі", мета якого - формувати загальнокультурну компетенцію: вчити дітей помічати красу навколо себе; ознайомити із життям і творчістю українських художників - Ю. Вітенка, Л. Бабляк, В. Патика; вчити школярів бачити красу рідної природи, формувати вміння описувати картини. Дод.точки доступу: Вінтенко, Юрій Борисович (український художник ; 1955) \про нього\; Бабляк, Леся (українська художниця ; 1977) \про неї\; Патик, Володимир Йосипович (український художник ; р. н. 1926) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шевцова, Л. Використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі [Текст] / Лариса Шевцова> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 7/8. - С. 82-85. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Профільне навчання Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): мовленнєва культура -- мовленнєва діяльність -- мовленнєві завдання -- тексти Анотація: У статті розкрито сутність процесу мовлення та його висвітлення в сучасній психолінгвістиці, а також визначено методику використання мовленнєвих ситуацій на уроках української мови у профільній школі. Наведено приклади завдань, застосування яких сприяє більш глибокому аналізу мовного матеріалу, розвиває культуру мовлення учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Скибун, Н. Лінгводидактичний аспект формування професійної компетентності фахівців туристичного профілю [Текст] / Наталя Скибун> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 52-55. Рубрики: Українська мова--Підготовка фахівців Українська мова--Викладання у ВНЗ Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): професійна освіта -- мовленнєва компетентність -- аналіз професійних мовленнєвих ситуацій -- ситуативні вправи -- моделювання навчальної мовленнєвої ситуації Анотація: У статті розкрито лінгводидактичний аспект формування професійної мовленнєвої компетентності фахівців туристичного профілю. Аналіз і синтез наукових досліджень переконав автора, що вибір методів навчання залежить від матеріалу, пропонованого для вивчення, його зв'язку з попереднім і наступним матеріалом, співвідношення в матеріалі елементів теоретичного і практичного характеру, рівня загального розвитку та мовленнєвої підготовки студентів. Визначено найбільш продуктивні методи і прийоми формування професійної мовленнєвої підготовленості майбутніх фахівців. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Омельчук, С. Навчання учнів основної школи діалогічного мовлення: мотиваційний, змістовий і методичний аспекти [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 3-8. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): діалогічне мовлення -- процес діалогізації -- мовленнєво-комунікативні вміння -- урок мовленнєвого розвитку -- 7 клас -- діалоги дискусійного характеру -- інтерв'ю в публіцистичному стилі -- робота з текстами Анотація: У статті визначено мотиваційний, змістовий і методичний аспекти формування в учнів основної школи діалогічного мовлення на прикладі уроків мовленнєвого розвитку в 7 й 8 класах. Запропоновано методичний інструментарій до складанння й розігрування діалогів дискусійного характеру, діалогів, що доповнюють почутий або прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної з характеристикою людей. Також визначено методику складання інтерв'ю в публіцистичному стилі з урахуванням змін, внесених до змісту чинної програми з української мови для основної школи. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Овсієнко, Л. Формування стратегічної компетентності учнів ЗНЗ на текстовій основі: прикладний аспект [Текст] / Людмила Овсієнко> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 6. - С. 39-45. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Методика Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): наукова розвідка -- стратегічна компетенція -- стратегічна компетентність -- комунікативна компетентність -- текст -- комплекс завдань -- моделювання мовних і позамовних елементів -- недоліки в усній та писемній мові -- власні й чужі висловлювання -- оцінка вчинків Анотація: У рецепції подано спробу охарактеризувати стратегічну компетентність та визначити ефективні способи її формування в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено, що ця компетентність охоплює наступне: здатність особистості учня аналізувати мовні явища; зіставляти, порівнювати, групувати, узагальнювати, виокремлювати головні й другорядні ознаки; моделювати мовні й позамовні елементи; уявляти предмети, явища, дії, події й за допомогою мовних виражальних засобів описувати їх; компенсувати виявлені недоліки в усній та писемній мовній діяльності; добирати докази для підтвердження чи спростування власних і чужих висловлювань; використовувати набутий досвід та критично оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Формуванню комплексу здатностей, які сукупно становлять компетентність учнів ЗНЗ, на думку автора, сприяє робота над зв'язним текстом, що є потужним і ключовим засобом навчання, виховання й розвитку учнів. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Попова, Л. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в художньому стилі [Текст] / Людмила Попова> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 2. - С. 28-30. - Бібліогр.: 4 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): робота з текстом -- пам'ятки історії й культури -- пам'ятки культури -- пам'ятки історії Анотація: Мета статті навчити учнів усно переказувати вибірково й стисло текст художнього стилю мовлення, підпорядковуючи висловлення темі та основній думці, дотримуючись композиції, мовних, стильових особливостей та авторського задуму; ознайомлювати учнів з пам'ятками історії і культури. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Шелехова, Галина. Урахування компетентнісного підходу до розвитку мовлення старшокласників на уроках української мови [Текст] / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 4. - С. 40-45. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): компетентнісний підхід -- дискусія -- комунікативні вміння -- морально-етична тема -- компетентнісно орієнтовані вправи Анотація: Висвітлюється методика використання компетентнісного підходу в процесі розвитку в старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати під час дискусії на морально-етичну тему, розкриваються особливісті змісту, структури й мовного оформлення цього жанру мовлення, компетентнісно орієнтованих вправ і завдань. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Макуха, Тетяна. Тести для мовознавчого читання. Із завданнями для оцінювання рівня сформованості мовленнєвих навичок учнів [Текст] / Тетяна Макуха> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 11. - С. 36-40. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): швидкість читання -- запам'ятовування змісту твору -- текст для читання -- оцінювання мовленнєвих навичок -- робота з текстом Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Попова, Людмила Мовленнєвий розвиток учнів ліцею в умовах реалізації компетентнісного підходу [Текст] / Людмила Попова> // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 6. - С. 7-10. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): розвиток мови учнів ліцею -- дискусія -- есе -- використання тексту Анотація: На прикладі вправи висвітлено особливості використання тексту як засобу формування мовленнєвих умінь і навичок учнів, виокремлено критерії добору текстів на основі узагальнення праць українських лінгводидактів. Запропоновано тематику дискусії та есе, подано методичні рекомендації щодо оцінювання цих жанрів. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |