Новосьолова, В.
    Використання стилістичних засобів лексикології і фразеології на уроках української мови в старшій школі в умовах профільного навчання [Текст] / Валентина Новосьолова // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 9-13. - Бібліогр.: 8 назв.
ББК 74.268.11
Рубрики: Українська мова--Стилістика--Методика
   Українська мова--Лексикологія--Методика

   Українська мова--Фразеологія--Методика

Кл.слова (ненормовані):
стилістика -- стилістичні особливості -- лексика обмеженого вжитку -- діалектизми -- історизми -- архаїзми -- неологізми -- фразеологічні звороти
Анотація: У статті зосереджено увагу на лексичних і фразеологічних засобах стилістики, уміщено різноманітні прктичні завдання і вправи, які за змістом і формою виконання активізують пізнавальну діяльність десятикласників, орієнтують на глибше осмислення змістової і стилістичної структури текстів, сприяють виробленню вмінь використовувати мовні засоби відповідно до теми, мети й сфери спілкування.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Архангельська, Л.
    "Нема мудріших, як народ, учителів." : урок повторення й узагальнення знань учнів з фразеології [Текст] / Люся Архангельська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 30-38. - Зміст: "Ні кола ні двора" / Д. Білоус.
ББК 74.268.11
Рубрики: Українська мова--Фразеологія--Методика
Кл.слова (ненормовані):
фразеологізми -- класифікація -- синтаксична роль -- фразеологічний словник -- міні-проекти -- робота в парах -- тестове завдання
Анотація: Подано розробку уроку за темою "Фразеологізм як особливий вид лексики", мета якого - визначити місце й роль фразеологізмів у писемному й усному мовленні, вдосконалювати уміння і навички учнів визначати синтаксичну роль фразеологізмів у реченні, розвивати пам'ять і спостережливість, збагачувати активну лексику учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Пилипенко, О.
    Вивчення теми "Фразеологія" в процесі підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання [Текст] / Ольга Пилипенко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 7-12. - Бібліогр.: 6 назв.
ББК 81.411.1
Рубрики: Українська мова--Фразеологія--Методика
   Українська мова--Перевірка і оцінка знань

Кл.слова (ненормовані):
типи фразеологізмів -- тестові завдання -- фразеологізми та їх значення
Анотація: Метою цієї статті є розкриття суті поняття "фразеологія", надання інформації про типи та види фразеологізмів, їх значення, походження та використання в мовленні. Розроблено також тестові завдання до теми.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Хома, Т.
    Вивчення лексикології та фразеології : Формування культури мовлення [Текст] / Тетяна Хома // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 50-53. - Бібліогр.: 3 назви.
ББК 74.268.19=411.4
Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика
   Українська мова--Фразеологія--Методика

   Українська мова--Культура мовлення--Методика

Кл.слова (ненормовані):
стилістично забарвлені лексичні засоби мови -- творчі здібності учнів -- "Кола Вена" -- відеопрезентації -- проект дослідження -- твір за картиною
Анотація: У статті запропоновано конспект практичного заняття з української мови, в якому дібрано систему вправ і завдань, що надають можливість засвоїти тему, активізувати та збагатити лексичний запас учнів, сприяють розвитку критичного мислення, удосконаленню мовних і мовленнєвих умінь, формують культуру мовлення.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Остапченко, О.
    Проблемні завдання та дидактичні ігри у вивченні фразеологічних ресурсів української мови [Текст] / Олена Остапченко // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 32-37. - Бібліогр.: 7 назв.
Рубрики: Українська мова--Фразеологія--Методика
Кл.слова (ненормовані):
лексико-фразеологічний скарб української мови -- ігри -- конкурси -- гра-змагання -- ігри-аукціони -- тестові завдання
Анотація: Запропоновано дидактичний матеріал у тестах та ігрових завданнях, які сприяють розвиткові мовного чуття, збагачують словниковий склад мовлення фразеологічними синонімами, антонімами, крилатими висловами, стилістичними фігурами, підвищують рівень мовленнєвої культури старшокласників. Матеріал можна використовувати на уроках української мови та в позакласній роботі для організації турніру знавців фразеології, лінгвістичних вікторин тощо.

Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Фіщенко-Савицька, Н.
    Краса і багатство української мови [Текст] : Джерела української фразеології : [урок] / Надія Фіщенко-Савицька // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 10. - С. 44-46.
Рубрики: Українська мова--Фразеологія--Методика
Кл.слова (ненормовані):
фразеологізми -- джерела українських фразеологізмів -- урок захисту знань -- конкурси
Анотація: Подано розробку уроку нестандартної форми (у вигляді турніру-захисту знань), який має на меті наступне: поглибити знання учнів про українську фразеологію; вдосконалювати вміння вживати прислів'я, приказки, крилаті вислови та афоризми в усному й писемному мовленні; розвивати творчі здібності; виховувати любов до рідної мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)