Войтович, Н. В.
    Трансфер технологій як складова інноваційного розвитку маркетингової діяльності підприємств АПК [Текст] / Н. В. Войтович, Ю. Я. Поляк // Економіка та держава. - 2020. - № 12. - С. 62-66 : табл. - Бібліогр. с. 65-66 (20 назв)
Рубрики: Агропромислові комплекси--Інновації
Анотація: Розглянуто розуміння трансферу технологій як сукупність економічних відносин у сфері використання нових систематизованих знань, застосування процесу між власником чи розробником і споживачем. Охарактеризовано трансфер технологій та п'ять ключових областей, а саме: якість, вартість, швидкість, надійність та гнучкість, які спрямовані на підвищення конкурентоспроможності підприємств агропромислового комплексу та їх інноваційний розвиток. Розглянуто основні стратегічні цілі підприємств агропромислового комплексу, які прагнуть бути більш прибутковими, ефективними, безпечними і екологічно чистими. Виділено основні види трансферу технологій, як-от: передача патентів на винаходи, передача "ноу-хау", інжиніринг, інформаційний обмін через персональні контакти, наукові, маркетингові дослідження та інноваційні проекти. Проаналізовано основні, на наш погляд, інструменти взаємодії між учасниками процесу, якими виступають: підприємства, науково-дослідницькі інститути, вищі навчальні заклади тощо. Надано характеристику інноваційним інструментам та їх використанню при налагодженні відносин взаємодії між суб'єктами інноваційної діяльності. Основними інструментами виступають: спеціальні консультації працівників підприємства в університетах; регулярні (неофіційні) дискусії між викладачами та працівниками підприємств на засіданнях професійних асоціацій; купівля результатів університетських досліджень (патентів); коучинг співробітників підприємства дослідниками університетів; спільні публікації викладачів університетів та співробітників підприємства; спільні права інтелектуальної власності; доступ до спеціального обладнання підприємства чи університету; формальні співпраці у галузі досліджень та розробок, як-от: спільні науково-дослідні проєкти тощо. За допомогою інноваційних інструментів маркетингу визначають перспективні напрями приведення потенціалу сучасних підприємств агропромислового комплексу у відповідність до умов зовнішнього середовища.


Дод.точки доступу:
Поляк, Ю.Я.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДЕТПСГН (1)
Вільні: ВДЕТПСГН (1)