74 Д 11 Дічек, Н. П. Ціннисний вибір В.О. Сухомлинського: аксіологічна драма педагога [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогiка i психологiя. - 2010. - N 1. - С. 14-24. - Бібліогр. в кінці ст. Кл.слова (ненормовані): ібв -- педагоги українські Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
74 Д 11 Дічек, Н. П. Спадщина А.С.Макаренка - феномен світового освітньо-виховного процесу [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогiка i психологiя. - 2008. - N 3/4. - С. 5-14. Кл.слова (ненормовані): ІБВ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Прояви диференційованого підходу до організації дитинства в Україні у 20-ті рр. ХХ ст. [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 3. - С. 71-80. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Педагогіка--Історія Дитинство--Організація--Диференційований підхід--Історія Анотація: Представлено прояви диференційованого підходу до організації життя дітей в УСРР у 20-ті ХХ ст., пов'язані з дефективним дитинством, до якого в той період зараховували дітей із психофізичними вадами, малолітніх правопорушників і безпритульних. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Екофільна етика В. О. Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 4. - С. 15-23. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Педагоги України--Сухомлинський В. О. Анотація: На основі виокремлення етичної концепції В. О. Сухомлинського положень про єдність природи і людини обгрунтовано значущість етико-екофільних ідей педагога для виховання памолоді в суспільстві доби постмодернізму. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український радянський педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Методологічні аспекти модернізації вітчизняних історико-педагогічних досліджень [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 2. - С. 67-75. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історико-педагогічні дослідження Анотація: Висвітлено декотрі теоретико-методологічні проблеми, характерні для сучасних історико-педагогічних студій, та окреслено шляхи їхнього можливого розв'язання. Модернізацію вивчення історії вітчизняної освіти пов'язано з підвищенням фаховості роботи педагогів-дослідників із джерелами, наголошено на актуальності використання інструментарію інтелектуальної історії й герменевтики, на впровадженні й реалізації ідеї інтердисциплінарності як провідного тренду в розвитку сучасної світової історичної науки. |
Дічек, Н. П. Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2015. - № 2. - С. 78-87. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Педагогічні дослідження--Рецепція Анотація: Уперше порушено проблему введення поняття "рецепція" у методологічний апарат українських історико-педагогічних і порівняльно-педагогічних досліджень як їх особливу функцію. Обгрунтовано роль і специфіку рецепції у зазначених видах наукових досліджень, яка полягає в комплексності її завдань: "сприйняття і створення образу" та "транслювання й адаптація". Запропоновано три форми рецепції, типи моделей культурного трансферу, якими можна описувати стан рецепції зарубіжних педагогічних ідей і досвіду. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Формування особистісно орієнтованої парадигми шкільної освіти у дослідженнях українських психологів (1980-ті роки) [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2015. - № 4. - С. 70-82. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Шкільна освіта--Історія--Україна Анотація: Мета статті- висвітлити напрями досліджень у галузі індивідуалізації шкільного навчання, оприлюднених українськими психологами у 1980-ті рр., для встановлення їх значення у поліпшенні роботи загальноосвітньої школи. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Індивідуалізація шкільного навчання і практична психологія в Україні: на перетині століть [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2017. - № 2. - С. 74-82. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Психологія практична--Шкільна--Історія--Україна Анотація: Висвітлено шляхи гуманізації шкільної освіти в період розбудови незалежної держави в Україні (1990-ті - початок 2000-х рр.), пов'язані з розширенням індивідуалізації й диференціації навчально-виховного процесу засобами практичної психології. Відображено початкові кроки організації й діяльності новаційної на той час психологічної служби в освіті країни. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Англомовна маркаренкіана у ХХІ столітті: стан і методи інтерпретації [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2018. - № 2. - С. 72-82. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українські педагоги--Персоналії--Україна, 20 ст. Педагогіка--Історія Методи виховання--Інтерпретаційні підходи Анотація: У статті висвітлено інтерпретаційні підходи до тлумачення ідей А. С. Макаренка й оцінювання його спадщини в англомовних студіях (авторів з Румунії, Норвегії, Німеччини, США) останнього десятиліття. На основі історіографічного пошуку й зіставно-порівняльного аналізу сучасних звернень до ідей та постаті видатного педагога доведено, що, не зважаючи на зникнення наддержави СРСР, її історія й особи, котрі стали знаковими в різних сферах радянської дійсності, продовжують викликати науковий інтерес у зарубіжних дослідників. Дод.точки доступу: Макаренко, Антон Семенович (Видатний педагог ; 1888-1939) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Дічек, Н. П. Тенденції шкільної освітньої політики в Україні у перше десятиріччя незалежності [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія. - 2019. - № 2. - С. 72-86. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Освіта--Державна політика--Історія--Україна, 20-21 ст. Анотація: Розглянуто шкільну освітню політику України в перше десятиліття її незалежності, яка заслуговує на амбівалентну оцінку. До її позитивних тенденцій слід віднести спрямування середньої освіти в русло гуманізації, завдяки чому постійно посилювалася індивідуалізація навчально-виховного процесу та позашкільної роботи (розширення спектра зовнішньої і внутрішньошкільної диференціації, оновлення і розширення змісту шкільної освіти відповідно до потреб суспільства, зростання ролі психологічного компонента забезпечення індивідуального підходу до дітей і молоді). Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |