Пам'яті професора Ірини Миколаївни Кучеренко [Текст] // Право України. - 2012. - № 7. - С. 385-387
УДК
Рубрики: Юристи
   Україна
Кл.слова (ненормовані):
вчені-правознавці


Дод.точки доступу:
Кучеренко, Ірина Миколаївна \о ней\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кучеренко, Ірина
    Зміст уроку української мови в аспекті комунікативно спрямованої освіти [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 7. - С. 7-13. - Бібліогр.:15 назв.
ББК 74.268.0
Рубрики: Українська мова--Зміст уроку
Кл.слова (ненормовані):
сучасний урок української мови -- зміст уроку -- лінгводидактичні вимоги до уроку рідної мови -- змістовий компонент уроку -- теоретичний компонент -- практичний компонент -- методичний компонент
Анотація: У статті встановлено взаємозв'язок змістових компонентів чинних державних документів, з'ясовано їх відповідність у змісті сучасного уроку української мови, запропоновано оновлені лінгводидактичні вимоги до змістовного наповнення сучасного уроку рідної мови, висвітлено концептуальні методологічні основи змісту уроку української мови в основній школі - науковість, оптимальність, навчально-виховна єдність, зв'язок із життям, комунікативна спрямованість, текстоцентричність; визначено сутність поняття "зміст уроку", визначено основні змістові компоненти уроку, схарактеризовано змістову наповнюваність теоретичного, практичного й методичного компонентів сучасного уроку української мови.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кучеренко, Ірина
    Стандартизація змісту освіти в аспекті розвитку мовної особистості (філософсько-методологічний аспект) [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Українська мова--Зміст і методика викладання в середній школі
Кл.слова (ненормовані):
мовна освіта -- філософсько-методологічні тенденції -- стандартизація мовної освіти -- мовна свідомість -- комунікативна компетентність
Анотація: У статті розглянуто питання філософського підґрунтя сучасної мовної шкільної системи освіти. Обґрунтовано особливості стандартизації змісту навчання української мови як ключової філософсько-методологічної тенденції. На основі узагальненого аналізу різних точок зору сучасних учених схарактеризовано концепт "мовна особистість". Уточнено сутність стрижневих компетентностей - уміння вчитися і комунікативної компетентності в площині розвитку мовної особистості учня.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Кучеренко, Ірина
    Філософсько-методологічні засади сучасної мовної освіти [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 3. - С. 22-28. - Бібліогр.: 19 назв.
Рубрики: Українська мова--Зміст освіти
Кл.слова (ненормовані):
мовна освіта -- мовна особистість -- особистісно-орієнтоване навчання -- учитель-словесник -- діалогізація навчання
Анотація: В статті розглянуто сутність і особливості основних філософсько-методологічних концепт-тенденцій мовної освіти. Схарактеризовано засадничу тенденцію сучасної філософії освіти - особистісну орієнтованість процесу навчання, що створює необхідні умови для формування індивідуальної мовної особистості кожного учня.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Кучеренко, Ірина
    Особистісно орієнтована технологія навчання - пріоритетна концепція мовної освіти [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 2. - С. 8-14. - Бібліогр.: 11 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Процес навчання
Кл.слова (ненормовані):
особистісно орієнтоване навчання -- урок української мови
Анотація: У статті схарактеризовано головні ознаки, особливості й компоненти особистісно орієнтованої технології сучасного уроку української мови, здійснено компаративний аналіз традиційної методики й особистісно орієнтованої технології. Розглянуто провідні сучасні підходи до розроблення особистісно орієнтованої технології сучасного уроку рідної мови в загальноосвітній школі. Окреслено шляхи імплементації особистісно орієнтованої технології у практику мовного навчання в основній школі.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Кучеренко, Ірина
    Концепції особистісно орієнтованої технології уроку рідної мови [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 25-31. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська мова--Урок
Кл.слова (ненормовані):
урок української мови -- особистісно орієнтована технологія уроку -- індивідуалізація навчання -- диференціація навчання
Анотація: У статті представлено розроблену модель особистісно орієнтованої технології сучасного уроку української мови в основній школі. Пропонована технологічна модель уроку включає основні структурні етапи навчального заняття (мотивація, цілевизначення, реалізація, рефлексія, контроль, корекція навчання), доповнена компетентнісно спрямованими методологічними та змістовими ідеями особистісно орієнтованого навчання. Окреслено головні функції сучасного вчителя на уроці української мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина.
    Технологічний аспект вивчення української мови / Ірина Кучеренко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 6. - С. 2-7. - Бібліогр. 16 назв
Рубрики: Українська мова--Вивчення--Технологічний аспект
Кл.слова (ненормовані):
освітня технологія -- педагогічна технологія -- технологія навчання -- технологія уроку
Анотація: Розкрито сутність і специфіку категорійних понять «технологічний підхід», «освітня технологія», «педагогічна технологія», «технологія навчання», «технологія уроку української мови»; розглянуто відмінні ознаки «технології» і «методики» навчання; схарактеризовано поняття «суб’єктний чинник» і «рефлексія»; встановлено основні етапи й функції технології сучасного уроку української мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина.
    Технологія проблемного навчання української мови: сутність та лінгводидактичний потенціал [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школі. - 2018. - № 3. - С. 14-21. - Бібліогр.: 15 назв.
Рубрики: Українська мова--Проблемне навчання
Кл.слова (ненормовані):
проблемне навчання -- проблемна ситуація -- проблемна вправа -- проблемне завдання -- проблемне запитання -- проблемна технологія уроку -- методика мови
Анотація: Мета статті - проаналізувати особливості проблемного навчання як сучасної продуктивної технології навчання української мови; здійснити компаративний аналіз традиційної методики та технології проблемного навчання, схарактеризувати особливості проблемної технології сучасного уроку української мови, розробити шляхи її реалізації.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина.
    Особистісно зорієнтоване навчання – домінантна модель реалізації концепції "нова українська школа" / Ірина Кучеренко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 10. - С. 2-4. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Українська мова--Методика викладання--Особистісно зорієнтоване навчання
Кл.слова (ненормовані):
технології навчання мови -- ключові етапи діяльності
Анотація: Розкрито стратегічні основи реалізації особистісно зорієнтованого навчання української мови в контексті компетентнісної освіти XXI століття, викладено зміст компонентів особистісно зорієнтованої технології уроку рідної мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина.
    Особистісно зорієнтоване навчання – домінантна модель реалізації концепції "Нова українська школа" / Ірина Кучеренко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2018. - № 11. - С. 9-14. - Бібліогр. 14 назв
Рубрики: Навчання--Особистісно зорієнтоване
   Українська мова--Методика викладання в школі

Кл.слова (ненормовані):
технології навчання мови -- ключові етапи діяльності
Анотація: Розкрито стратегічні основи реалізації особистісно зорієнтованого навчання української мови в контексті компетентнісної освіти XXI століття, викладено зміст компонентів особистісно зорієнтованої технології уроку рідної мови.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)





    Кучеренко, Ірина.
    Формування мовної особистості учня сучасної школи стилістичними засобами словотвору [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 5. - С. 3-5. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Українська мова--Методика
Кл.слова (ненормовані):
мовна особистість -- комунікативна компетентність -- мовна компетентність -- стилістичні засоби словотвору -- словотвір -- урок
Анотація: Розглянуто особливості процесу формування мовної особистості учня-мовця засобами словотвору на сучасному уроці української мови в закладах загальної середньої освіти. Охарактеризовано концепт "мовна особистість", визначено і висвітлено основні лінгвістичні та методичні засади формування мовної компетентності учнів стилістичними засобами словотвору, представлено специфіку навчально-методичної роботи із стилістичними засобами словотвору в основній школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





   
    Українська фантастика [Текст] : програма факультативного курсу з української літератури для 5-9-х класів / Наталія Дев'ятко // Українська мова та література (Шкільний світ). - 2020. - № 6 (черв.). - С. 20-55 : табл.
Рубрики: Українська література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Фантастичні романи--Українська література--Методика викладання, 20 ст.

   Дидактична скарбничка

   Факультативи--Українська література

Кл.слова (ненормовані):
факультативні програми -- фантастична література -- факультативні курси -- фантастика


Дод.точки доступу:
Дев'ятко, Наталія; Січкар, Світлана; Архипова, Валентина; Кучеренко, Ірина





    Кучеренко, Ірина.
    Формування дискурсивного мовлення особистості засобами технології розвитку критичного мислення [Текст] / Ірина Кучеренко // Українська мова і література в школах України. - 2020. - № 1/2. - С. 4-12. - Бібліогр.: 20 назв.
Рубрики: Українська мова--Розвиток мовлення--Дискурс
Кл.слова (ненормовані):
дискурсивне мовлення -- технології навчання -- дискурс -- критичне мислення
Анотація: Проаналізовано поняття "дискурс" і встановлено, що це реальний живий процес спілкування, його звукова та графічна реалізація за допомогою вербальних і невербальних засобів у конкретній ситуації спілкування. Розглянуто відмінності між дискурсом і текстом як видами комунікативної діяльності. Висвітлено сутність педагогічної технології розвитку критичного мислення.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)