Пентилюк, Марія Технологія навчання стилістики в основній школі: лінгводидактичний аспект [Текст] / Марія Пентилюк> // Українська мова і література в школі. - 2013. - № 2. - С. 13-18. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Стилістика Кл.слова (ненормовані): стилістичні вміння й навички -- функціонально-стилістичний підхід -- меоди і прийоми навчання стилістики -- спостереження -- стилістичний експеримент -- стилістичний аналіз -- редагування -- конструювання Анотація: У статті розкрито основи технології навчання шкільної стилістики в аспекті сучасної лінгводидактики. Автор визначає найголовніші підходи, принципи, методи і прийоми, які забезпечують формування стилістичних умінь і навичок учнів основної школи, що позитивно впливає на їхню комунікативну компетентність. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тихоша, Валентина. За покликом серця [Текст] / Валентина Тихоша> // Дивослово. - 2016. - № 4. - С. 62-63 Рубрики: Мовознавці українські--Пентилюк М. І.--Біографія--Діяльність Дод.точки доступу: Пентилюк, Марія Іванівна (завідувач кафедри мовознавства Херсонського державного університету, доктор педагогічних наук, професор, Відмінник освіти України, Заслужений діяч науки і техніки України, голова спеціалізованої вченої ради університету по захисту кандидатських дисертацій ; р.н. 1936) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Караман, С. Слово про Марію Іванівну Пентилюк [Текст] : До 80-ліття від дня народження / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 49-50. Рубрики: Мовознавство--Пентилюк Марія Іванівна (р.н. 1936)--Україна Кл.слова (ненормовані): науковий доробок М. Пентилюк -- мовознавець -- педагог -- лінгводидактика Анотація: Публікацію присвячено людині багатогранного, наукового і професійного хисту - Марії Іванівні Пентилюк, завідувачу кафедри мовознавства, доктору педагогічних наук, професору Херсонського державного університету. Ознайомлено з плідною педагогічною діяльністю та науковою спадщиною М. Пентилюк, головним аспектом усієї науково-дослідної роботи якої була лінгводидактика. Дод.точки доступу: Пентилюк, Марія Іванівна (філолог, доктор педагогічних наук, професор, видатна особистість української лінгводидактики ; 1936) \о ней\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Вітаємо з 80-річчям Марію Іванівну Пентилюк! [Текст]> // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 2. - С. 64 Рубрики: Українська мова--Пентилюк М. І. (1936 р. н.) Кл.слова (ненормовані): український мовознавець -- лінгвістика -- ювілей Пентилюк М. І. Анотація: Вітання колег з ювілеєм. Дод.точки доступу: Пентилюк, Марія Іванівна (український мовознавець, професор кафедри мовознавства Херсонського державного університету ; 1936 р. н.) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Омельчук, Сергій Наукометрика творчого доробку Марії Пентилюк у царині української лінгводидактики (на матеріалі часопису "Українська мова і література в школі" та пошукової системи Google Scholar) [Текст] / Сергій Омельчук> // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 2. - С. 7-15. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська мова--Пентилюк М. І. (1936 р. н.) Кл.слова (ненормовані): бібліометричний профіль -- наукометрична база -- індекс цитувань Анотація: У дослідженні здійснено кількісно-якісний аналіз покликань на праці професора Марії Пентилюк у статтях, надрукованих протягом 2013-2015 рр. у науково-методичному часописі "Українська мова і література в школі", який входить до Переліку наукових видань України, та в пошуковій системі Google Scholar, що індексує повний текст публікацій учених та покликання на них в іншій академічній літературі. З'ясовано індекси цитованості праць ученої, а також визначено публікації Марії Пентилюк, які мають найбільшу кількість цитувань у часописі "Українська мова і література в школі" та в Google Scholar. Дод.точки доступу: Пентилюк, Марія Іванівна (мовознавець, доктор педагогічних наук, професор ; 1936 р. н.) \про неї\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Пентилюк, Марія Концептуальні засади створення підручників рідної мови [Текст] / Марія Пентилюк> // Українська мова і література в школі. - 2016. - № 2. - С. 2-7. - Бібліогр.: 10 назв. Рубрики: Українська мова--Підручники для середньої школи Кл.слова (ненормовані): підручник з української мови Анотація: У статті визначаються нові підходи, принципи творення підручників, їх функції з урахуванням вимог стандартизованої мовної освіти. На прикладі реалізації авторської концепції розробки нових підручників визначено сучасні, найголовніші вимоги до змісту, структури, методичного забезпечення навчальної книги з рідної мови й описано досвід технології підготовки комплекту нових підручників для 5-9 класів. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Пентилюк, Марія. Актуальні проблеми української лінгводидактики в дослідженнях учених-методистів [Текст] / Марія Пентилюк> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 9. - С. 2-5. - Бібліогр. 21 назва Рубрики: Лінгводидактика--Методичні дослідження--Аналіз Анотація: Проаналізовано наукові шукання і досягнення лінгводидактиків південно-східного регілну України за останні десятиріччя. Автор визначає основні завдання досліджень, способи реалізації й експериментальної перевірки їх. Наголошено на розв'язанні актуальних проблем сучасної шкільної й вишівської лінгводидактики, новітніх технологіях і методиках навчання української мови як рідної і державної. Поданий список літератури засвідчує результативність проведених досліджень і впровадження їх у практику середньої й вищої школи. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Пентилюк, Марія Виховання мовної особистості учнів основної школи засобами української мови і літератури [Текст] / Марія Пентилюк, Ірина Гайдаєнко> // Українська мова і література в школі. - 2017. - № 3. - С. 13-19. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Українська мова--Виховання в процесі викладання Кл.слова (ненормовані): мовна особистість -- аксіологічний підхід -- синергетичний підхід -- компетенція -- компетентність Анотація: У статті розкрито роль української мови і літератури як провідних навчальних предметів у вихованні мовної особистості учнів основної школи, їх духовному, морально-естетичному й культуромовному становленні й розвитку. На основі аналізу шкільних програм визначено, що пріоритетною ідеєю курсів української мови та літератури в основній школі є інтенсивний мовленнєвий та інтелектуальний розвиток учнів і виховання мовної особистості, яке здійснюється як на уроках, так і в позакласній роботі. Доведено, що саме через художнє слово здійснюється естетичний вплив на почуттєву сферу школяра. Дод.точки доступу: Гайдаєнко, Ірина Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1) |
Пентилюк, Марія. Наукові параметри аналізу тексту / Марія Пентилюк> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 9. - С. 36-41. - Бібліогр. 16 назв Рубрики: Тексти--Аналіз--Основні параметри Кл.слова (ненормовані): категорії тексту -- елементи тексту -- розуміння тексту Анотація: Автор бере за основу саме розуміння тексту як одиниці мовлення і послідовно розкриває всі компоненти аналізу: категорії тексту, форми, види, типи, стилі й жанри. Окремо виділяє структурні елементи тексту як об'єкти аналізу – складне синтаксичне ціле й абзац, мовні засоби побудови тексту і зв'язки між його елементами. Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Пентилюк, Марія. Самостійна робота студентів як засіб лігводидактичної підготовки майбутніх учителів української мови [Текст] / Марія Пентилюк, Ірина Гайдаєнко> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 2. - С. 21-27. - Бібліогр.: 16 назв. Рубрики: Вища освіта--Підготовка вчителів української мови Кл.слова (ненормовані): самостійна робота -- самостійна пізнавальна діяльність -- типи і види самостійної діяльності -- структура і зміст самостійної роботи -- лінгводидактика Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі вишівської лінгводидактики - організації й проведенню самостійної роботи студентів - майбутніх учителів української мови. На основі аналізу наукової літератури і власного досвіду з'ясовано сутність самостійної діяльності студентів-філологів, визначено її форми і типи, організацію аудиторних і позааудиторних видів самостійної роботи, визначено основні завдання та форми її проведення. На конкретних прикладах продемостровано самостійну роботу студентів з курсу "Методика навчання української мови середніх загальноосвітніх закладах". Дод.точки доступу: Гайдаєнко, Ірина Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1) |
Пентилюк, Марія Гармонійний розвиток особистості школяра засобами української мови крізь призму педагогічних досліджень [Текст] / Марія Пентилюк> // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 3. - С. 2-9. - Бібліогр.: 20 назв. Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання Кл.слова (ненормовані): етнопедагогіка -- гуманна педагогіка -- розвиток школяра -- мовленнєва діяльність Анотація: У статті порушено проблему формування гармонійної мовної особистості школяра засобами української мови і літератури шляхом ретроспективного аналізу наукових праць педагогів та лінгводидактів. Спираючись на ідеї гуманної педагогіки, автор простежує дослідження означеної проблеми європейськими й вітчизняними вченими впродовж тривалого часу - із античних часів, середньовіччя і дотепер, що дає змогу сучасному вчителеві осмислити важливість виховання мовної особистості учнів, особливо підліткового віку, й активно реалізувати її у своїй практичній діяльності, використовуючи наукові надбання минулого й сучасності. Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |