Тіхоненко, С. О. Фонтезії як один із шляхів формування постмодерністського мислення [Текст] : На прикладі аналізу роману Джоан Ролінг "Гаррі Поттер і філософсьвий камінь" / С. О. Тіхоненко> // Зарубіжна література в школах України. - 2010. - N 5. - С. 43-48. Кл.слова (ненормовані): ЖАНР -- ВДСГН Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тіхоненко, С. О. Два уроки з вивчення оповідання Райнера Марії Рільке "Пісня про Правду" [Текст] / С. О. Тіхоненко> // Зарубіжна література в школах України. - 2012. - № 10. - С. 45-49 : фото. - Зміст: Пісня про правду Рубрики: Світова література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Письменники австрійські--Поети, 19-20 ст. Кл.слова (ненормовані): Рільке Р. М. Дод.точки доступу: Рільке, Райнер Марія (австрійський поет, представник символістичної та містично-релігійної лірики ; 1875-1926) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гузь, О. Система уроків з вивчення творчості Габріеля Ґарсіа Маркеса [Текст] : Премія 1982 року / О. Гузь, С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 12. - С. 16-28. Рубрики: Колумбійська література--Маркес Габріель Ґарсіа (1928-2014) Кл.слова (ненормовані): Гарсіа Маркес Г. -- Сто років самотності, роман -- Стариган з крилами, оповідання -- магічний реалізм -- Нобелівська промова Маркеса -- проблематика й система образів роману -- філософсько-естетична концепція Анотація: Запропоновано систему уроків, які мають на меті наступне: ознайомити старшокласників із життєвим і творчим шляхом патріарха латиноамериканської літератури, лауреата Нобелівської премії Г. Ґ. Маркеса; здійснити текстуальне дослідження оповідання Маркеса "Стариган з крилами" та роману "Сто років самотності"; розкрити глибокий психологізм у зображенні героїв та особливості поетики "магічного реалізму"; сприяти розвитку світоглядно-естетичних позицій учнів та вихованню інтелектуально розвиненої особистості. Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Гарсіа Маркес, Габріель (колумбійський письменник, лауреат Нобелівської премії 1982 року ; 1928-2014) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гузь, О. О. Орієнтовне планування уроків для 6 класу. Уроки №65-70 [Текст] / О. О. Гузь, С. О. Тіхоненко, Н. Б. Смірнова> // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 4. - С. 42-57. - Зміст: "Міо, мій Міо" ; "Джим Гудзик і машиніст Лукас" ; "Конрад, або Дитина з бляшанки" Рубрики: Уроки світової літератури--Розробки уроків Світова література--Планування уроків Світова література--Контрольні роботи--Завдання Письменники шведські, 20 ст. Письменники німецькі, 20 ст. Письменники австрійські, 20-21 ст. Анотація: Подано розробки уроків світової літератури за творами Астрід Ліндрен, Міхаеля Енде, Крістіне Нестлінгер та контрольний тест на основі вивченого курсу "Світова література. 6 клас". Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Смірнова, Н. Б.; Ліндгрен, Астрід (1907-202) \про твір\; Енде, Міхаель (німецький письменник ; 1929-1995) \про нього\; Нестлінгер, Крістін (1936) \про твір\ |
Тіхоненко, С. О. Балада "Король Лір і його дочки" [Текст] : [2 уроки] / С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 6. - С. 15-18. Рубрики: Фольклор--Жанри--Балади Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): балада як жанр фольклору -- види та тематика балад -- аналітичне дослідження тексту -- моральні уроки балади -- образ короля Ліра Анотація: Подано розробку уроків, який має на меті наступне: ознайомити учнів із баладою як жанром фольклору й літератури; здійснити аналітичне дослідження староанглійської балади "Король Лір та його дочки"; акцентувати увагу учнівської аудиторії на глибокому психологізмі та моральному аспекті твору; охарактеризувати образ короля Ліра, розкрити його роль в світовій літературі; формувати аналітичні здібності учнів та розвивати навички психологічного аналізу та аналізу художніх образів. Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН |
Козова, Т. О. Орієнтовне поурочне планування уроків для 7 класу [Текст] / Т. О. Козова, С. О. Тіхоненко> // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 7-8. - С. 18-59. - Зміст: Урок № 1. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу ; Урок № 2. Переклад і переспів. Практика розрізнення різних видів перекладу ; Урок № 3. Билини як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський) ; Урок № 4. "Ілля Муромець і Соловей-Розбійник". Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині ; Урок № 5. Ідеал воїна-захисника в билині "Ілля Муромець і Соловей-Розбійник". Утілення людських чеснот у творі та елементи фольклору ; Урок № 6. Балада як жанр фольклору й літератури. Характерні ознаки балади. "Король Лір і його дочки". Аналітичне дослідження тексту ; Урок № 6(ІІ варіант). Балада як жанр фольклору й літератури. Характерні ознаки балади. Ідеї свободи й служіння народові в англійських баладах про народного захисника Робіна Гуда ; Урок № 7. Моральні уроки балади "Король Лір і його дочки". Король Лір як вічний образ ; Урок № 7(ІІ варіант). Образ Робіна Гуда як народного захисника. Складання цитатної характеристики за текстом твору ; Урок № 8. Історія задуму й створення балади Фрідріха Шиллера "Рукавичка". Випробування головного героя балади в світі тварин і в світі людей ; Урок № 9. Шиллерське бачення образу справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність ; Урок № 10. Утвердження любові до Батьківщини й героїзму в баладі Адама Міцкевича "Світязь" ; Урок № 11. Художні особливості втілення провідної ідеї в баладі Адама Міцкевича "Світязь": символічність образів, елементи фольклору в творі ; Урок № 12. Сутність основного конфлікту твору Роберта Льюїса Стівенсона"Балада про вересовий напій". Художні засоби його втілення ; Урок № 13. Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Складання усної характеристики персонажа. Символіка твору. Контрольний тест з теми "Билини і балади" Рубрики: Світова література--Планування уроків Кл.слова (ненормовані): Міцкевич А. -- Шиллер Ф. Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Міцкевич, Адам Бернард (польський поет, засновник польського романтизму ; 1798 - 1855) \про нього\; Шиллер, Фрідріх (німецький письменник ; 1759-1805) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тіхоненко, С. О. Сенс співвідношення художніх світів у казці Джозефа Ред'ярда Кіплінга "Рікі-Тікі-Таві" [Текст] : [урок] / С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 7/8. - С. 58-59 Рубрики: Письменники англійські, 19-20 ст. Зарубіжна література--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): аналітико-інтерпретаційне дослідження -- бережливе ставлення до природи -- Рікі-Тікі-Таві -- Кіплінг Дж. Р. Анотація: Подано методичні рекомендації до уроку, мета якого є наступною: проаналізувати казку, зробивши головний акцент на з'ясуванні співвідношення художніх світів твору; розкрити сенс авторського задуму казки; формувати в учнів бережливе ставлення до природи, прагнення жити в злагоді з оточуючим світом. Дод.точки доступу: Кіплінг, Джозеф Редьярд (англійський письменник, перший англійський нобелівський лауреат з літератури ; 1865-1936 ) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Тіхоненко, С. О. Прекрасний і потворний світи в поезіях Сергія Єсеніна "Біла береза" та "Пісня про собаку" [Текст] / С. О. Тіхоненко> // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 45 Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади Письменники російські--Поети, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): Єсенін С. О. Анотація: План-конспект уроку зарубіжної літератури за творчістю Сергія Єсеніна. Дод.точки доступу: Єсенін, Сергій Олександрович (російський поет ; 1895-1925 ) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гузь, О. О. Орієнтовне планування уроків для 6 класу [Текст] : Микола Васильович Гоголь. "Ніч перед Різдвом" : [4 уроки] / О. О. Гузь, С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 9. - С. 30-35 Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.) Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): тема Різдва -- народні традиції та звичаї -- Ніч перед Різдвом, повість -- елементи фольклору Анотація: Подано систему уроків за твором М. В. Гоголя "Ніч перед Різдвом", які мають на меті наступне: ознайомити учнів із творчістю та особистістю видатного письменника, здійснити аналітичне дослідження повісті; дати характеристику образів Вакули та Оксани, показати розкриття теми кохання; звернути увагу школярів на втілення українських народних традицій та звичаїв у творі; висвітлити роль фантастичних елементів у творі. Заняття мають з'ясувати роль і місце повісті М. Гоголя у контексті світової культури, зокрема в кінематографі та мультиплікації, а також сприяти вихованню національної самосвідомості учнів, гармонійної особистості. Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Гоголь, Микола Васильович (український та російський письменник, класик російської літератури ; 1809-1852) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |
Гузь, О. О. Особливості поетичного втілення ідеї любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса "Моє серце в верховині." [Текст] : [урок] / О. О. Гузь, С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 1. - С. 10-11. - Зміст: "Моє серце в верховині." / Р. Бернс. Рубрики: Письменники шотландські, 18 ст. Кл.слова (ненормовані): творчість Р. Бернса -- художній світ ліричного героя -- аналіз вірша -- шотландський поет Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Бернс, Роберт (шотландський поет ; 1759-1796) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1) |
Гузь, О. О. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом [Текст] : уроки з вивчення творів Астрід Ліндґрен, Міхаеля Енде та Крістіне Нестлінгер : Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). "Міо, мій Міо" ; Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). "Джим Ґудзик і машиніст Лукас" / О. О. Гузь, С. О. Тіхоненко> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 4. - С. 13-20. Рубрики: Дитяча література--Ліндгрен Астрід (1907-2002 рр.)--Швеція Дитяча література--Енде Міхаель (1929-1995 рр.)--Німеччина Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): аналітичне дослідження повісті -- урок-діалог -- перемога добра над злом -- повість М. Енде "Джим Ґудзик і машиніст Лукас" -- утвердження моральних цінностей Анотація: Запропоновано конспекти уроків за творами шведської письменниці А. Ліндґрен і німецького письменника М. Енде. Мета поданих уроків - ознайомити учнів із сучасною європейською дитячою літературою, з творчістю вищеназваних авторів; здійснити аналітичне дослідження текстів творів, розвивати навички аналізу прозового твору та художнього світу письменників; розкрити гуманістичний пафос творів, особливості художнього втілення авторського задуму щодо вічної ідеї Добра і Милосердя. Занятя мають сприяти вихованню уважного читача та формуванню гуманістичного світогляду школярів. Дод.точки доступу: Тіхоненко, С. О.; Ліндґрен, Астрід (Астрід Анна Емілія ; шведська дитяча письменниця, чиї книги перекладені більш ніж 85 мовами та видані більше ніж у 100 країнах ; 1907-2002) \о ней\; Енде, Міхаель (німецький письменник ; 1929-1995) \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1) |