Палинський, Віктор.
    На високу гору: поетеса Марта Починайко [Текст] / Віктор Палинський // Слово і час. - 2011. - № 8. - С. 99-101
Рубрики: Українська література--Поезія, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
ліричний герой -- філософічність -- світоглядна позиція -- стереометрія
Анотація: Стаття присвячена аналізові окремих поезій із книг М. Починайко "Затихлі кроки", "Поріг смирення" та "Твоя дорога поряд". Автор статті наголошує на чесності й відкритості поетики, на психологічних мотиваційних засадах поетеси, на закоріненості у національний життєдайний культурний грунт.


Дод.точки доступу:
Починайко, Марта (українська поетеса) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Палинський, Віктор.
    "Мій Львів - це місто поезії." [Текст] / Віктор Палинський // Слово і час. - 2011. - № 12. - С. 101-103
ББК 83
Рубрики: Письменники України, 21 ст.
   Українська література--Поезія

Кл.слова (ненормовані):
поезія -- поетичне поле -- ліричний герой -- сентиментальність
Анотація: Стаття присвячена розглядові книги О. Гордона "Перстень кохання". Саме в текстах О. Гордон шукає та знаходить можливість бути вільним, кращим, розкутішим, талановитішим, гармонійнішим. Автор статті вважає, що завдяки своєму поетичному доробку письменник належить до співців Львова та кохання.


Дод.точки доступу:
Гордон, Олександр Богданович (український поет і науковець ; 1961) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Янкович, О.
    Місце творчості М. Лермонтова у поезії українських митців [Текст] : матеріали до проведення факультативу "Романтизм у контексті світового літературного процесу" (взаєморозвиток та взаємовплив польського, російського та українського романтизму). Заняття № 13 / О. Янкович, І. Ханчук // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2012. - № 3. - С. 14-17. - Бібліогр.: 3 назви.
ББК 74.268.3
Рубрики: Російська література--Лермонтов М. Ю. (1814-1841 рр.)
   Росія--Література
Кл.слова (ненормовані):
ліричний герой -- романтизм у літературі
Анотація: Розглядається вплив поезії Лермонтова на творчість М. Рильського і Л. Костенко.


Дод.точки доступу:
Ханчук, І.; Лермонтов, Михайло Юрійович (російський поет, прозаїк, драматург, художник ; 1814-1841) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)





    Янкович, О. В.
    Тип романтичного героя у творчості Дж. Байрона та І. Франка (Дж. Байрон. "Прометей", поема "Паломництво Чайльд Гарольда", поема "Мазепа", І. Франко. Збірка "Зів'яле листя"). [Текст] : матеріали до факультативу "Романтизм у контексті світового літературного процесу" (світова та українська література). Заняття № 4 / О. В. Янкович, І. Д. Ханчук // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2012. - № 2. - С. 5-9. - Бібліогр.: 4 назви.
ББК 74.268.3
Рубрики: Англійська література, 19 ст.
   Українська література, 19-20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
романтизм у літературі -- ліричний герой -- Байрон Дж. Г. -- Франко І. Я. -- Мазепа, поема -- Прометей, поема -- Паломництво Чайльд Гарольда, поема


Дод.точки доступу:
Ханчук, І. Д.; Байрон, Джорж Гордон (англійський поет-романтик ; 1788-1824) \про нього\; Франко, Іван Якович (1856-1916 рр.) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)





    Глеб, О.
    Формування навиків інтерпретації під час вивчення ліричних та лірико-епічних творів у старшій школі / О. Глеб // Українська література в загальноосвітній школі. - 2013. - №2 . - С. 39-41. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
Ліро-епічний твір -- ліричний герой
Анотація: У статті автор аналізує найосновніші проблеми, які виникають при вивченні та аналізі ліричних та лірико-епічних творів у старшій школі. Основну увагу акцентує на ролі інтерпретації змісту художнього твору.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Гузь, О. О.
    Художні світи вірша Олександра Блока "Незнайома" : [урок] [Текст] / Ольга Гузь // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 6. - С. 19-22
ББК 83.3 + 74.268.3
Рубрики: Російська література--Блок Олександр Олександрович (1880-1921 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
Срібне століття -- Блок О. О. -- феномен Прекрасної Дами -- ліричний герой -- аналіз вірша
Анотація: Надано розробку уроку, який має на меті ознайомити учнів з особливостями поетики Олександра Блока, дати загальне уявлення про творчий доробок російського поета-символіста Срібного століття, за допомогою новітніх технологій і методів навчання розвивати навички смислового аналізу поетичного тексту та визначення художньо-естетичних позицій автора.


Дод.точки доступу:
Блок, Олександр Олександрович (російський поет, драматург, перекладач ; 1880-1921) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Єременко, О. Р.
    "Хай знають тільки всі, що я не вмер." : рецепція смерті в житті і творчості Федеріко Гарсіа Лорки [Текст] / О. Р. Єременко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 6. - С. 38-40. - Бібліогр.: 4 назви.
ББК 83.3
Рубрики: Письменники іспанські, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
ліричний герой -- поетичний простір -- Гарсія Лорка Ф. -- Поема канте хондо -- аналіз віршів
Анотація: У статті подано спробу дослідження самобутнього творчого доробку видатного іспанського поета Федерико Гарсіа Лорки. Зосереджено особливу увагу на проблемі сприйняття і художнього відтворення у його віршах символічного образу смерті.


Дод.точки доступу:
Гарсія Лорка, Федеріко (іспанський поет та драматург ; 1898-1936) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Іванишин, Петро.
    Поезія Петра Скунця як перегук із традицією Шевченка [Текст] / Петро Іванишин // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 5. - С. 38-43. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Письменники українські--Скунць П. М.--Творчість
Кл.слова (ненормовані):
націоцентрична традиція -- художня свідомість -- антиколоніальна течія -- національна ідея -- національний імператив -- історіософське бачення -- ліричний герой
Анотація: Досліджено художню свідомість поета П. Скунця як певний тип історичної свідомості, в якій актуалізується національна, зокрема шевченківська, традиція. У центрі уваги дослідника – перегук на рівні змістових елементів та концептів: мотив України-покритки, образ матері, мотив України як "нашої – не своєї землі", втрати національних ціннісних орієнтирів й утвердження християнства.


Дод.точки доступу:
Скунць, Петро Миколайович (український поет, перекладач ; 1942-2007) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Александровна, Галина.
    "Немов обірвана струна." [Текст] / Галина Александровна // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 5. - С. 50-55. - Бібліогр. 25 назв
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Лірика українська--Мотиви--Образи--Естетичні тенденції, кінець 19 – початок 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
поезія -- образ -- мотив -- ліричний герой -- неокласицизм -- неоромантизм
Анотація: Проаналізовано основні мотиви поезії Івана Стешенка, що репрезентувала розвиток естетичних тенденцій кінця ХІХ – початку ХХ ст. Простежено індивідуальне світобачення митця, своєрідну художню манеру, взаємодію різних літературних напрямів у його творчості.


Дод.точки доступу:
Стешенко, Іван Матвійович (український громадський і політичний діяч, педагог, літературознавець, письменник, перекладач ; 1873-1918) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Бондаренко, О.
    Врахування жанрової природи творів під час вивчення лірики в початкових класах [Текст] / Олена Бондаренко, Валерій Сиротенко // Початкова школа. - 2015. - № 5. - С. 51-54. - Бібліогр.: 16 назв.
ББК 74.268.3 (4УКР)
Рубрики: Методика викладання української літератури в школі--Початкове навчання
Кл.слова (ненормовані):
літературознавча компетенція -- пропедевтичний підхід -- рід -- жанр -- вірш -- ідилія -- елегія -- вірш-монолог -- ліричний герой -- виразність читання
Анотація: У статті розглядається проблема формування літературознавчої компетенції на її практичному рівні, зважаючи на оновлення програм літературного читання. Зокрема, досліджується можливість пропедевтичного ознайомлення школярів з деякими ліричними жанрами, аргументується думка щодо доцільності здійснення аналізу поетичних творів у такому розрізі.


Дод.точки доступу:
Сиротенко, Валерій
Замовлені прим-ки для відділів: ВДГН




    Ковальчук, Олександр.
    "Intermezzo" [Текст] : імпресіонізм + експресіонізм + сюрреалізм? / Олександр Ковальчук // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - №9 . - С. 51-55. - Бібліогр. 18 назв
ББК 83.3(4УКР)
Рубрики: Художній текст--Аналіз
   Літературознавство України

Кл.слова (ненормовані):
імпресіонізм -- експресіонізм -- сюрреалізм -- крик -- ліричний герой -- вампіризм -- динаміка -- кольористична площина -- вітальність -- проблема Іншого -- діалог
Анотація: Професором НДУ ім. М.Гоголя розглянуто новелу "Intermezzo" крізь призму імпресіонізму і сюрреалізму, деведено, що М. Коцюбинський не лише керувався прагненням передати враження ліричного героя, а й акцентував на вітальності та експресивному сприйнятті ним дійсності, проблемі комунікації, що має певні аналогії в біблійному дискурсі: пророцтво, в якому гнів слугує переходом до оновлення людини.


Дод.точки доступу:
Коцюбинський, Михайло Михайлович (український письменник, громадський діяч, голова “Просвіти” в Чернігові ; 1864-1913) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Сиротенко, Валерій.
    Таборові мотиви у творчості поетів-донбасівців Василя Стуса, Миколи Руденка та Івана Світличного [Текст] / Валерій Сиротенко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - №9. - С. 56-60. - Бібліогр. 12 назв
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Теми і образи в літературі--Таборові мотиви
Кл.слова (ненормовані):
тюремні мотиви -- сміховинний пласт -- екзистенційна проблематика -- ліричний герой -- внутрішня свобода -- ситуація вибору -- особистість -- репресивна система
Анотація: Розглянуто мотиви тюремної лірики В. Стуса, М. Руденка, І. Світличного. Закцентовано проблему опору в'язня репресивній системі, вибору між життям і смертю, що визначає його екзистенційний стан. Проаналізовано чинники, які дають особистості змогу знайти внутрішні морально-духовні сили, щоб витримати фізичні й моральні знущання, зберегти себе як особистість.


Дод.точки доступу:
Стус, Василь Семенович (український поет, перекладач, прозаїк, літературознавець, правозахисник ; 1938-1985) \про нього\; Руденко, Микола Данилович (1920-2004) \про нього\; Світличний, Іван Олексійович (поет-шістдесятник, перекладач, мовознавець, літературний критик. У 1994 р. посмертно було присуджено Державну премію України ім. Т. Г. Шевченка ; 1929-1992) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Шутенко, Юлія.
    "Мої дівчатка грають на сексофоні.": еротична поезія Миколи Луговика [Текст] / Юлія Шутенко // Слово і час. - 2015. - № 12. - С. 77-82. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 20-21 ст.
   Українська література--Поезія

Кл.слова (ненормовані):
сонет -- ліричний герой -- тропи -- порівняння
Анотація: У статті здійснено огляд поетичної збірки "Мої дівчатка грають на саксофоні." Миколи Луговика, яка містить як кількарядкові мініатюри, так і ліричні поеми.


Дод.точки доступу:
Луговик, Микола (український поет ; 1947 -) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Попович, Н.
    Новітні технології у просторі шевченкознавства [Текст] / Наталія Попович // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 3. - С. 41-45. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Шевченко Тарас Григорович (1814-1861 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
філософський погляд на особистість поета -- методологічний інструментарій -- навчальні технології -- методи і прийоми -- ліричний герой -- історична та художня правда -- символічне значення образу
Анотація: Подано дослідження, метою якого є стислий огляд сучасного шевченкознавства. Зокрема, розглянуто такі дефініції, як "новітні педагогічні технології", "архетипні образи", "художня правда", "історична правда", "міфологічна інтерпретація". Докладно розглянуто застосування сучасних новітніх педагогічних технологій у процесі вивчення творів Т. Г. Шевченка в школі.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Макута, Оксана.
    Росяні перевесла Івана Війтенка [Текст] : урок – зустріч із поетом / Оксана Макута, Анна Гавриленко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 6. - С. 23-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
поезія -- ліричний герой -- настрій вірша
Анотація: Вміщено розробку навчального заняття з літератури рідного краю у формі зустрічі з сучасним українським поетом Іваном Війтенком. Матеріал охоплює різні види методичних завдань, твори автора та інтерв'ю з ним.


Дод.точки доступу:
Гавриленко, Анна; Війтенко, Іван Дмитрович (український поет) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Конопля, Тамара.
    Джон Кітс. Сонет "Про коника та цвіркуна". 5-й клас [Текст] / Т. Конопля // Зарубіжна література (Шкільний світ). - 2016. - № 11. - С. 13-14
Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання
   Письменники англійські, 19 ст.

   Англійська література--Кітс Джон (1795-1821)

Кл.слова (ненормовані):
поетичний текст -- ліричний герой -- Про коника та цвіркуна, сонет -- Кітс Д.


Дод.точки доступу:
Кітс, Джон (англійський поет ; 1795-1821) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Вівчарик, Наталія.
    Художні особливості невольничої елегії Шевченка "Хіба самому написать…" [Текст] / Наталія Вівчарик // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 3. - С. 38-41. - Библиогр.: с. 41
Рубрики: Письменники українські--Шевченко Т. Г.--Дослідження творчості
Кл.слова (ненормовані):
елегія -- ліричний герой -- ремінісценції -- імагологічні проблеми
Анотація: Поезію Шевченка "Хіба самому написать…" проаналізовано як невольничу елегію, у якій переживання ліричного героя й автора співзвучні. На це вказують суголосні з письменницькою біографією факти: видання у 1840 р. "Кобзаря", заслання, самотність. Розглянуто символіку таких образів, як козак, степ, могила, які породжують історичні ремінісценції і є у творчості Шевченка наскрізними. У статті також проаналізовано імагологічні проблеми.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (1814-1861) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)





    Сіденко, В.
    Дмитро Павличко. Загальний огляд творчості. Поезія. Українська література, II курс [Текст] : урок / Вікторія Сіденко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 4. - С. 48-54. - Бібліогр.: 12 назв.
Рубрики: Українська література--Павличко Дмитро Васильович (р.н. 1929)
   Українська література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
поезія -- сонет -- ліричний герой -- жанр -- метафора -- порівняння -- епітет -- гіпербола
Анотація: Мета уроку: подати основні відомості із життєпису Д. Павличка, охарактеризувати мотиви його творчості, пояснити популярність пісенної лірики поета; формувати мовленнєву і читацьку культуру, комунікативну та літературну компетентності, національну свідомість громадянина України, високу мораль, активну громадянську позицію, уміння та навички користуватися різними видами інформації на практиці; розвивати естетичний смак, відчуття краси форми й змістової глибини поетичного образу.


Дод.точки доступу:
Павличко, Дмитро Васильович (український поет, перекладач, літературний критик, громадсько-політичний діяч ; 1929) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Нестеренко, С.
    Формування етнокультурної компетентності старшокласників на матеріалі громадянської лірики поета "карпатського регіону" Івана Малковича [Текст] / Світлана Нестеренко // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 3. - С. 9-16. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська література--Малкович Іван
Кл.слова (ненормовані):
самоідентифікація -- етнокультурна компетентність -- ліричний герой -- біографічні матеріали -- поет як вісник свого народу -- громадянська поезія
Анотація: У статті розкриваються основні шляхи формування етнокультурної компетентності старшокласників на матеріалі поезій громадянського звучання Івана Малковича. Самоідентифікація учнів себе як дочок і синів українського народу, вболівання за майбутнє нації, яка й так перетерпіла чимало, веде до появи в старшокласників високої національної свідомості.


Дод.точки доступу:
Малкович, Іван Антонович ( 1961 р.н.) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)





    Богосвятська, Анна-Марія.
    Таємний янгол : урок у 8 класі за старосвітською баладою Івана Малковича "Із янголом на плечі" / Анна-Марія Богосвятська // Дивослово. - 2018. - № 2. - С. 5-8
Рубрики: Українська література--Методика викладання
   Уроки--Розробки

Кл.слова (ненормовані):
янгол-охоронець -- балада -- добре ставлення -- ліричний герой -- образи-символи
Анотація: План-конспект уроку, який охоплює кілька етапів роботи над програмовим твором. По-перше, це грунтовна випереджувальна робота (проект "Таємний янгол"), по-друге, важливий етап уведення в тему і налаштування на сприйняття твору (вправа "Кольорові привітання", уявна мандрівка), по-третє, докладний аналіз поезії (пообразний аналіз, визначення ідеї та жанрової специфіки), по-четверте, узагальнення і підсумки роботи (обговорення результатів проекту, рефлексія навчальної діяльності). Такий методичний формат дає змогу вповні реалізувати компетентісний потенціал виучованого тексту і сприяє формуванню духовно-морального світогляду підлітків.


Дод.точки доступу:
Малкович, Іван Антонович (р. н. 1961) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)