Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=літературний текст<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Показані документи с 1 за 5
1.


    Васьків, Микола.
    "Час збирати каміння." [Текст] / Микола Васьків // Слово і час. - 2012. - № 12. - С. 101-103
Рец. на кн. : Горбатюк В. З-під трави забуття: подільські шляхи українських письменників / В. Горбатюк. - Хмедьницький : Б. в., 2011. - 223 с.
ББК 83
Рубрики: Письменники України, 20-21 ст.
   Українська література--Історія літератури, 19-20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
літературний текст -- архівний документ -- біографія -- письменники-емігранти
Анотація: Стаття є рецензією на літературознавче дослідження В. Горбатюка про роль Хмельниччини в творчості того чи того письменника і взагалі в історії української літератури.


Дод.точки доступу:
Горбатюк, Василь Іванович (український письменник ; 1956) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Мотрук, В.
    Lecture du Texte Litteraire et Enseignement des Langues Etrangeres [Текст] / В. Мотрук // Іноземні мови в сучасній школі. - 2013. - № 3. - С. 64-69. - Библиогр.: с. 68
Рубрики: Французька мова--Навчання--Загальноосвітні навчальні заклади
Кл.слова (ненормовані):
міжкультурне навчання -- соціологічний аспект -- літературний текст

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДІМ (1)
Вільні: ВДІМ (1)


Знайти схожі

3.


    Якубовська, Марія
    Дискурс літературного тексту у системі подолання психологічної кризи сучасності [Текст] / Марія Якубовська // Українська мова і література в школі. - 2019. - № 4. - С. 12-15. - Бібліогр.: 11 назв.
Рубрики: Українська література--Викладання у вищій школі
Кл.слова (ненормовані):
літературний текст -- культурологічна компетентність -- психологічний захист особистості -- мистецтво спілкування
Анотація: У статті розглядається роль тексту у системному формуванні особистості сучасної молодої людини, на конкретних прикладах доводиться важливість викладання предметів гуманітарного циклу, зокрема літератури, у системі закладів вищої освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Коваль-Фучило, І. М.
    Історія вивчення усних спогадів: позиція Максима Рильського і сучасні підходи [Текст] / І. Коваль-Фучило // Народна творчість та етнологія. - 2020. - N 3. - С. 112-117. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Усні спогади--Вивчення
   Усна історія--Вивчення

Кл.слова (ненормовані):
Усна історія -- Літературний текст -- Фольклорний текст -- Усні спогади
Анотація: У статті проаналізовано фольклористичні проблеми, порушені в статті Максима Рильського "Краса і велич на-родної творчості" (1957). Багато з цих проблем актуальні до нашого часу. Це стосується провідної проблеми фольк-лористики – визначення основного предмета дослідження, тобто означення меж такого явища, як фольклор, що є фольклором, які терміни використовують для його номінації.
М. Рильський аналізує вживання терміна словесність на означення фольклору. Автор, покликаючись на авторитет словника Ушакова, словесністю вважав усю творчість, виявлену в слові, не лише в художньому слові. Термін народна поетична творчість не задовольняв Максим Тадейовича якраз у зв’язку з тим, що він не охоплював "споминів учасників визначних подій", які сьогодні дослідники номінують меморатами (усні спогади) і мемуарами (письмові спогади). І хоча ці тексти не надто художні, тобто їхня мова не така поетично довершена, як у класичних фольклорних жанрах, як-от обрядові та ліричні пісні, фольклористи, на думку Рильського, повинні залучати їх до поля свого дослідження. Удруге Максим Рильський згадав народні оповідання у визначенні терміна словесний фольклор, коли відстоював думку про те, що фольклор надалі активно побутує.
Сьогодні ми щоразу переконуємося, що народне слово активно реагує на різні події, і результати цієї словесної діяльності важко вписати у звичну класифікацію фольклорних жанрів. Цю тенденцію помітив свого часу й М. Рильський, у переліку нових записів він знову не забув зазначити народні оповідання. На означення текстів, що їх сьогодні найчастіше називають усною історією, дослідник вжив такі номінації: оповідання, усні оповідання, розповіді, усні розповіді, оповідання бувалих людей, спомини учасників визначних подій. Цей перелік свідчить про те, що автор аналізованої розвідки надавав важливого значення усноісторичним текстам. Три терміни – розповіді, усні розповіді, спомини учасників визначних подій – свідчать, що М. Рильський усвідомлював принципову різницю між літературним і фольклорним текстом.


Дод.точки доступу:
Рильський, Максим Тадейович (1895-1964) \про твори\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВМ (1)
Вільні: ВМ (1)


Знайти схожі

5.


    Смоляк, Богдан.
    Авторитет автора, або Чому книжка варта нагороди [Текст] / Богдан Смоляк // Слово і час. - 2021. - № 3. - С. 112-114
Рец. на кн. Палинський В. Час творити. Есеї про поетів, прозаїків, митців / В. Палинський. - Л. : Апріорі, 2019. - 524 с.

Рубрики: Публіцистика, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
літературний текст -- жанр -- естетизм -- авторитарність -- малярство -- графіка
Анотація: Стаття є рецензією на книгу В. Палинського, присвячену дослідженню творчості талановитих письменників, художників, мистецтвознавців.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)