Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Знайдено у інших БД:Електронний каталог книг (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=світобачення<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.


    Різник, Світлана.
    Талант народжений любов'ю [Текст] / Світлана Різник // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2011. - № 3. - С. 100-103 : фотогр. - Зміст: О Україно! Скільки в цьому слові., Рушник життя мого народу, За мить, Шлях, Кажи, поки ще можеш щось казати / Сусанна Аширова.
Рубрики: Обдаровані діти--Талант--Вірші
Кл.слова (ненормовані):
світосприймання -- світобачення -- філософія життя -- поетика творів -- Аширова Сусанна
Анотація: Як народжується талант? Як не загубити талант? Як плекати талант? На ці та інші запитання намагається дати відповідь учитель, який працює з дитиною, яка має своє світобачення, свою філософію життя, має душу, яка виливається в поетичні рядки. Учитель укр. мови та літератури розповідає про розвиток письменницького хисту своєї учениці Аширової С. Вірші юної поетеси публікуються на с.102-103.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Музика, Л.
    Роль родини, культурного оточення і самоосвіти у формуванні світобачення Лесі Українки [Текст] / Лариса Музика // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 29-34. - Бібліогр.: 6 назв.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Леся Українка (Косач Лариса Петрівна) (1871-1913 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
рід Драгоманових-Косачів -- українська критика -- драматургія -- поховання Л. Українки
Анотація: У статті досліджено основні віхи біографії Лесі Українки з точки зору формування світобачення видатної поетеси. Надано також варіанти завдань і запитань та домашнє завдання для учнів.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (українська письменниця, перекладач, культурний діяч ; 1871-1913) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Гаврилюк, Надія.
    Ілюзії і реальності, або Еліксир щастя [Текст] / Надія Гаврилюк // Слово і час. - 2012. - № 3. - С. 111-114. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Письменники України, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
поетичне світобачення -- прозові мініатюри -- риторичність
Анотація: Стаття є аналізом книги молодої харків'янки Люцини Хворост "Паперовий кораблик" (2010), яка містить поетичні та прозові твори (новели та притчі).


Дод.точки доступу:
Хворост, Люцина (українська письменниця) \про твір\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

4.


    Дмитренко, Микола.
    Антологія літературного безсмертя [Текст] / Микола Дмитренко // Слово і час. - 2012. - № 3. - С. 118-121 : ілюстр.
Рец. на кн. : Жулинський М. Українська література: творці і твори : учням, абітурієнтам, студентам, учителям / М. Жулинський. - К. : Либідь, 2011. - 1152 с.
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Українська література--Літературний процес
   Літературознавці України, 20-21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
світобачення письменника -- антологія -- естетичні чинники -- культурницькі чинники
Анотація: Стаття є рецензією на працю М. Жулинського "Українська література: творці і твори". Ця книга - глибоке пізнання складних процесів становлення та розвитку не тільки української літератури, а й української нації, української мови, української культури в європейському та світовому контекстах.


Дод.точки доступу:
Жулинський, Микола Григорович (український літературознавець і політик ; 1940) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

5.


    Пусько, В. С.
    Гуманитарный компонент инженерного образования [Текст] / В. С. Пусько // Социально-гуманитарные знания. - 2013. - № 5. - С. 108-116. - Библиогр. в подстроч. примеч.
ББК 74.58
Рубрики: Освіта--Вища освіта--Інженерна освіта--Російська Федерація
Кл.слова (ненормовані):
світобачення інженера -- гуманітарні знання
Анотація: Раскрываются принципиальные вопросы гуманитарной подготовки студентов инженерно-технических высших учебных заведений.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

6.


    Кореновська, Леслава.
    Простір внутрішнього світобачення Світлани Антонишин [Текст] / Леслава Кореновська // Слово і час. - 2015. - № 5. - С. 16-28. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 83.3(4УКР)
Рубрики: Письменники України, 20-21 ст.
   Українська література--Поезія, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
архітектоніка -- архетип -- простір споглядання
Анотація: Остання поетична збірка С. Антонишин "Поезії. Бар'єр" наповнена особистими переживаннями, міркуваннями над сучасністю, актуальми подіями, болем фізичним і моральним. Поетеса в лапідарний спосіб експлікує простір свого внутрішнього світобачення, на яке накладається розв'язування вічних питань. Усе написане авторкою пронизане її неординарним поглядом на, здавалось би, буденні справи.


Дод.точки доступу:
Антонишин, Світлана Володимирівна (українська поетеса ; 1959) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

7.


    Танчер, Віктор.
    Майдан як соціокультурний феномен і ціннісний конфлікт [Текст] / Віктор Танчер // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2015. - № 4. - С. 113-118. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Євромайдан--Соціокультурний феномен--Соціологічні дослідження, 2013-2014 рр.
Кл.слова (ненормовані):
сутнісні орієнтації -- динаміка ціннісних пріоритетів -- конфліктні світобачення -- соціальний конфлікт -- світоглядні протистояння
Анотація: “Майдан” та наступні події, пов’язані з ним, розглядаються як ціннісно-світоглядний конфлікт, причини та наслідки якого розкриваються через з’ясування коренів різних ціннісних орієнтацій. Виокремлюються соціальні, геополітичні та світоглядні чинники аналізованого феномену. Порівнюються ціннісні преференції прихильників “Євромайдану” та “Антимайдану”. Певні спостереження, дані соціологічного моніторингу і узагальнення дають автору підстави для висновку, що подолання аналізованого ціннісно-світоглядного розламу сучасного українського суспільства передбачає пошук відповідей у площині різних інтеграційних механізмів, у перспективі конвергенції ціннісних розбіжностей.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

8.


    Лагола, І.
    Експресіонізм у світовому красному письменстві ("Камінний хрест" В. Стефаника та "Перевтілення" Ф. Кафки) [Текст] : інтегроване заняття з української та зарубіжної літератур / Ірина Лагола, Людмила Дичик // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2016. - № 11. - С. 19-24. - Бібліогр.: 5 назв.
Рубрики: Українська література--Стефаник Василь Семенович (1871-1936 рр.)
   Австрійська література--Кафка Франц (1883-1924 рр.)

   Зарубіжна література--Комп'ютерне і програмоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
інтегрований урок -- експресіонізм -- своєрідність світобачення Ф. Кафки -- абсурдність світового буття -- Стефаник В. С. -- експресіоністична новела -- Кафка Ф.
Анотація: Мета поданого уроку зарубіжної літератури полягає в наступному: використовуючи новітні методи та мультимедійні засоби навчання, ознайомити студентів із поняттям "експресіонізм" у літературі; допомогти усвідомити ідейно-художній зміст і поетику аналізованих творів; розвивати навички компаративного аналізу; виховувати гуманістичну громадянську позицію, здатність до співпереживання.


Дод.точки доступу:
Дичик, Л.; Стефаник, Василь Семенович (український письменник, поет, майстер експресіоністичної новели, громадський діяч, політик ; 1871-1936) \про нього\; Кафка, Франц (австрійський письменник ; 1883-1924) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

9.


    Грохоцький, Ігор.
    "Спілкування зі Святославом Вакарчуком кардинально змінило моє внутрішнє музичне світобачення" [Текст] / І. Грохоцький ; розмовляла Інна Ковалів // Урядовий кур'єр. - 2016. - 16 лип.(№ 132). - С. 6. - Зміст: Ігор Грохоцький
ББК 85
Рубрики: Музика--Співаки--Україна
   Конкурси--Всеукраїнські



Дод.точки доступу:
Ковалів, Інна \розмовляла.\; Грохоцький, Ігор Якович (український співак, музикант, футболіст, переможець "Голосу країни" 2014 року ; 1992) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

10.


    Логвіненко, Юлія.
    Підстави для абсурду і втеча від абсурду: ранній український постмодернізм крізь оптику біблійної міфології [] / Ю. Логвіненко // Слово і час. - 2008. - № 6. - С. 57-61. - Бібліогр.: 14 назв.
Рубрики: Літературознавство--Міфологія--Біблійні мотитви, ХХ ст.
   Українська література--Постмодернізм--Поети-дев'ятдесятники, ХХ ст.

Кл.слова (ненормовані):
Постмодернізм -- Поезія -- Світобачення -- Міф
Анотація: У статті здійснено аналіз поетики ранніх дев'ятдесятників - особливого за своїм світобаченням літературного покоління, проаналізовано світоглядні аспекти у творчості поетів. У доробку цього літературного покоління яскраво простежується адаптація на українському грунті постмодерного світобачення. Поезія ранніх дев'ятдесятників розглянута в ситуації періоду межі століть. До уваги взято також політичну ситуацію в суспільстві, зокрема посттоталітарну, що також позначилося на творчості ранніх дев'ятдесятників.


Дод.точки доступу:
Андрусяк, Іван Михайлович (поет, прозаїк, літературний критик, перекладач ; 1968) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВЗ (1)
Вільні: ВЗ (1)


Знайти схожі

11.


    Тоцька, Тетяна
    Формуємо основи світобачення дітей: з використанням літературних творів В. Сухомлинського [Текст] / Тетяна Тоцька // Дошкільне виховання. - 2017. - № 11. - С. 11-13
Рубрики: Педагогіка--Дошкільна--Розвиток мовлення
   Педагогіка--Дошкільна--Моральне виховання

Кл.слова (ненормовані):
виховання засобами літератури -- природознавче виховання -- педагогіка В. Сухомлинського
Анотація: "Природа - розвивальне середовище, що оточує дитину щодня. Це джерело знань, естетичних вражень, моральних почуттів. Відкрити його маляті допоможуть художні твори, зокрема оповідання й казки Василя Сухомлинського". Своїм досвідом діляться педагоги Броварського ЗДО "Ялинка" імені В. Сухомлинського, які вже багато років втілюють ідеї великого педагога у щоденній роботі з дітьми.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВДГН (1), ВА (1)
Вільні: ВДГН (1), ВА (1)


Знайти схожі

12.


    Супрун, Н. В.
    Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція [Текст] : 11 клас / Н. В. Супрун // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 19-21. - С. 55-59. - Бібліогр. наприкінці ст.
Рубрики: Письменники українські--Життя і творчість--Шевчук В.--Уроки
Анотація: Урок з української літератури в 11-му класі, мета якого ознайомити старшокласників з біографією та творчим ужитком Валерія Шевчука, розкрити особливості світобачення та громадянську позицію.


Дод.точки доступу:
Шевчук, Валерій Олександрович (український письменник-шістдесятник, майстер психологічної прози, автор ряду літературознавчих та публіцистичних праць ; 1939) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

13.


    Гузь, Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 10 класу. Уроки № 24-35 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2018. - № 10. - С. 5-42. - Зміст: Урок № 24. Тема: Значення М.В. Гоголя для розвитку світової культури. М.В. Гоголь і Україна. М.В.Гоголь за кордоном. Творча історія поеми "Мертві душі" ; Урок № 25. Тема: Сюжетно-композиційні особливості "Мертвих душ" М.Гоголя. Зв’язок композиції твору з поемою Данте Аліг’єрі "Божественна комедія" ; Урок № 26. Тема: Система образів "Мертвих душ", місце і роль в ній образу Чичикова ; Урок № 27. Тема: Образи поміщеків і чиновників, засоби їх створення (портрет, художня деталь, мова та ін.) ; Урок № 28. Тема: Місце і роль образу автора в "Мертвих душах" М. Гоголя. Художнє новаторство поеми Гоголя ; Урок № 29. Тема: Росія. Поезія "чистого мистецтва" (огляд) ; Урок № 30. Тема: Ф.І.Тютчев – поет-філософ і тонкий лірик. Провідні мотиви творчості. Майстерність описів у поезії митця. Засоби художньої виразності ; Урок № 31. Тема: Своєрідність пейзажної та інтимної лірики А.А.Фета. Романтичні теми, мотиви, образи. Елементи імпресіонізму ; Урок № 32. Тема: Розвиток романтизму у США, видатні представники ( огляд) ; Урок № 33. Тема: Волт Вітмен ( 1819-1892). Місце В.Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки "Листя трави" з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки "Листя трави". Аналіз вибраних фрагментів з "Пісні про себе" та вірша "Я співаю про тіло електричне" ; Урок № 34. Тема: "Образ ліричногог героя. Символи. Традиції й художнє новаторство Волта Вітмена (на матеріалі "Пісні про себе") ; Урок № 35. Тема: Контрольна робота з теми "Проза і поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ століття" ( написання есе алалітичного характеру на основі творів, вивчених за даною темою)
Рубрики: Зарубіжна література--Орієнтовне поурочне планування уроків
   Письменники російські українського походження, 19 ст.

   Письменники італійські, 13-14 ст.

   Письменники американські, 19 ст.

   Письменники російські, 19 ст.--Поети

Анотація: Пропонується орієнтовно-поурочне планування уроків зарубіжної літератури для 10 класу.


Дод.точки доступу:
Гоголь, Микола Васильович (український та російський письменник, класик російської літератури ; 1809-1852) \про нього\; Данте, Аліг'єрі (італійський поет, мислитель, богослов ; 1265-1321) \про нього\; Тютчев, Федір Іванович (російський поет, дипломат ; 1803-1873 ) \про нього\; Вітмен, Волт (американський поет, есеїст, журналіст та гуманіст ; 1819-1892) \про нього\; Фет, Афанасій Афанасійович (1820-1892) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

14.


    Гузь, Ольга.
    Орієнтовне поурочне планування для 11 класу. Уроки № 1-15 [Текст] / Ольга Гузь // Зарубіжна література в школах України. - 2019. - № 7-8. - С. 44-77. - Зміст: Тема уроку № 1: Значення художньої літератури та культури для збереження миру й духовності: виклики сучасного світу ; Тема уроку № 2: Етичні й естетичні ціннісні орієнтири різних народів у творах зарубіжної літератури. Літературні премії світу. Роль української перекладацької школи для формування читача ; Тема уроку № 3: Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи ; Тема уроку № 4: Віхи життя та значення діяльності Йоганна Вольфганга Гете для світової культури. Історія створення трагедії "Фауст" ; Тема уроку № 5: Сюжетно-композиційні та жанрові особливості трагедії "Фауст" Й. В. Гете. Аналіз "Присвяти", "Театрального прологу" та "Прологу на небі" ; Тема упроку № 6: Проблематика трагедії "Фауст" Й. В. Гете, художні особливості її втілення. Роль сцени перекладу Євангелія у творі ; Тема уроку № 7-8: Пошуки сенсу буття й призначення людини в трагедії "Фауст" Й. В. Гете. Тема: Опозиція Фауст-Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла ; Тема уроку № 9: Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Фауст і Маргарита ; Тема уроку № 10: Контрольна робота з тем "Вступ. Література, Людяність. Мораль" та "Золоті сторінки далеких епох" (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання) ; Тема уроку № 11: Модерністська проза початку ХХ століття (загальна характеристика) ; Тема уроку №12: Своєрідність світобачення Джеймса Джойса. Від "потоку свідомості" до становлення письменника-новатора. Модерністське зображення любовних стосунків у психологічному есе "Джакомо Джойс" через інтертекстуальність та "потік свідомості" ; Тема уроку № 13: Новаторство зображення зіткнення психології та почуттів чоловіка й жінки у модерністській мініатюрі Джеймся Джойса "Джакомо Джойс" ; Тема уроку № 14: Життя і творчий шлях Франца Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі "Перевтілення" ; Тема уроку № 15: Особливості композиції новели "Перевтілення". Характерні риси стилю Франца Кафки (поєднання реалістичних, фантастичних і міфологічних елементів у гротескному світі)
Рубрики: Зарубіжна література--Орієнтовне поурочне планування уроків
   Письменники німецькі, 18-19 ст.

   Письменники ірландські, 19-20 ст.

   Письменники австрійські, 19-20 ст.



Дод.точки доступу:
Гете, Йоганн Вольфганг фон (німецький поет, прозаїк, драматург, мислитель і натураліст ; 1749-1832) \про нього\; Джойс, Джеймс (ірландський письменник і поет, представник модернізму ; 1882 - 1941) \про нього\; Кафка, Франц (австрійський письменник ; 1883-1924) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

15.


    Фефілова, Г. Є.
    Система уроків за темою "Лірика XIX століття". 10-й клас [Текст] / Г. Є. Фефілова // Зарубіжна література в школі. - 2020. - № 21/22. - С. 36-71. - Зміст: Школа "чистого мистецтва" в російській поезії. Лірика Ф. І. Тютчева й А. А. Фета (огляд). Художня довершеність творів ; Розвиток романтизму в США, видатні представники. Місце Волта Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв'язок збірки "Листя трави" з історією та життям Америки ; Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця ХІХ - початку ХХ ст. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці ; Шарль Бодлер - пізній романтик і зачинатель модернізму. Відображення світогляду та естетичних поглядів Бодлера у збірці "Квіти зла" ; Поль Верлен - король символізму. Естетичні погляди поета у вірші "Поетичне мистецтво". Зображення пейзажів природи і душі в "Осінній пісні"
Рубрики: Зарубіжна література--Методика викладання--Загальноосвітні навчальні заклади
   Зарубіжна література--Розробки уроків

   Поезія--США, 19 ст.

   Поезія--Франція, 19 ст.

   Поезія російська, 19 ст.

Кл.слова (ненормовані):
світова поезія -- поезія зарубіжних країн -- ліричні вірші -- система уроків


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)