Авторизація
Прізвище
Пароль  
Увійти
 

Вид пошуку

 

Бази даних


Електронна картотека аналітичного опису статей - результати пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Українська література -- Драматургія, 19-20 ст.<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Показані документи с 1 за 3
1.


    Малютіна, Наталя.
    Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми [Текст] / Наталя Малютіна // Слово і час. - 2015. - № 11. - С. 49-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Порівняльне літературознавство--Україна-Польща
   Українська література--Драматургія, 19-20 ст.

   Польська література--Драматургія, 19-20 ст.

Анотація: У статті розглянуто тип театрального бачення в українській і польській драмі доби модерну на основі компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка виходила з того, що вагомий для польських модерних п'єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантичного бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п'єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського "Сон української ночі", соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся.


Є примірники у відділах: всього 2 : ВА (1), ВДГН (1)
Вільні: ВА (1), ВДГН (1)


Знайти схожі

2.


    Кононенко, Євгенія.
    Драма нації, драма мистецтва чи драма кохання? (Чи добрим є "добрий приклад"?) [Текст] / Євгенія Кононенко // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 3-9. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Драматургія, 19-20 ст.
   Українське літературознавство--Аналіз твору

Кл.слова (ненормовані):
аналітична психологія -- тінь -- персона -- анімус/аніма -- усвідомлення тіні
Анотація: У статті проаналізовано драму Лесі Українки "Оргія" крізь призму аналітичної психології К. Ґ. Юнга. Концепт Тіні як важливої частини психіки, що не контролює людське "я", виявляється продуктивним для дослідження драматургії Лесі Українки, зокрема й цього твору. Її головний герой не усвідомлює своїх тіньових імпульсів. Неусвідомлена Тінь змушує героя вбити дружину не з ідейно-моральних міркувань, як вважає більшість досвідників. У фіналі драматичної поеми "Оргія", попри всі маркування ситуації поневолення, у якій перебувають герої, відбувається убивство з ревнощів.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (українська письменниця, перекладач, культурний діяч ; 1871-1913) \про неї\

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

3.


    Колтутіна, Вікторія.
    Драма як різновид художньої комунікації [Текст] : рецензия / Вікторія Колтутіна // Слово і час. - 2019. - № 9. - С. 118-119
Рец. на кн. : Синявська Л. І. Українська драматургія кінця ХІХ – початку ХХ століття: комунікативні стратегії / Л. І. Синявська. - Одеса: КП ОМД, 2019. - 304 с.

Рубрики: Українська література--Драматургія, 19-20 ст.
Анотація: Рецензована монографія - назрілий своєчасний відгук на ті проблеми міждисциплінарного підходу в гуманітарних науках, які актуалізувалися впродовж останніх десятиліть. Сучасні літературознавці активно звертаються до феномену комунікації. Його неможливо осягнути поза герменевтичним контекстом, що вимагає уваги до низки посутніх питань, пов'язаних з іманентним потенціалом художньої словесності. Інтерес до цієї проблеми зумовив появу нових об'єктів наукових розвідок.


Є примірники у відділах: всього 1 : ВДГН (1)
Вільні: ВДГН (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)